هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

بازجویی صدای آمریکا از "یاشار خامنه"!


درادامه گفتگوهای یاشار خامنه با رسانه های ارتباط جمعی و افشاگری در مورد بازداشت پدرش بدست اطلاعات جمهوری اسلامی، در یک مصاحبه تلویزیونی در صدای آمریکا شرکت می کند. برنامه ای که نه یک خبررسانی از بازداشت شهروندی به گروگان گرفته شده است که بیشتر به یک بازجویی از خود یاشار خامنه و به سبک قاضی مرتضوی می ماند!

مجری برنامه -مهدی فلاحتی- در حالی که به جلو خم شده با قیافه ای جدی بازجویی از یاشار خامنه-در اینجا متهم صدای آمریکا- را شروع می کند و می پرسد: 
هدف شما از نوشتن در این صفحه (و آگاهانه)، مقابله کردن (به زبان طنز) با اعتقادات مذهبی است؟  
 پرسش بعد را هم مجری با همان قیافه عبوس و طلبکار می پرسد که:
آیا می دانستید که نوشتن در آن صفحه، توهین به مقدسات شیعیان است و این می تواند در قانون جمهوری اسلامی ایران مجازات مشخص و سختی در پی داشته باشد؟
 مجری ازپاسخ های یاشار راضی نمی شود و این بار جدی تر می پرسد که:
اگر پدرتان آزاد نشود آیا حاضرید به ایران بازگردید آن طوری که دستگاه قضایی و اطلاعات جمهوری اسلامی می خواهد؟
 و چون پاسخ متهم صدای آمریکا منفی است می پرسد: پس  چه جور می خواهید صدای او را به گوش برسانید و چه خواهید کرد؟ انگار نه انگار که یاشار، درمانده از آزاد شدن پدرش دست کمک به رسانه هایی چون صدای آمریکا دراز کرده ولی اینچنین خود مورد بازجویی امثال صدای آمریکا قرار می گیرد و انگار بدهکار هم می شود!

مشکل برای صدای آمریکا -به قول مجری برنامه- حساسیت های مذهبی است که "کاری به این حرف ها ندارد" و از برخوردهای مدنی در مقابل روشهای خشن و و تهدید آمیز با این صفحه اینترنتی می گوید (که مورد قبول مجری برنامه است!)؛ گویی که انگار صحبت برنامه اسائه ادب (!) به مقدست مذهبی است و نه گرفتاری پدر یاشار.

پی نوشت- پیشتر و درجریان حکم ارتداد شاهین نجفی، در مصاحبه ای با بی بی سی فارسی هم رفتاری مشابه با ایشان می شود که شرم آور بود. 
*پیشاپیش از بودن چند حرف خارج از ادب در ویدئو دوم پوزش می خواهم.  پیشتر در مورد حکم ارتداد شاهین نجفی نوشته بودم:

۴ نظر:

  1. شما صبح تا شب به نیروهایی که اندکی به مذهب اعتقاد داشته باشن فحش خوار مادر میدید مخصوصا گمنامیان حالا آمدید از گروههای که اعتقادات مذهبی دارن میخواهید که محکوم کنن؟؟؟
    در هیچ کجای دنیا توهین به اعتقادات مذهبی کار خوبی نیست اعتقادات مذهبی بسیار نیرومند تر از ان است که با یک صفحه فیسبوک از بین بره
    برای مثال حتی در انتخابات امریکا هم شعارهای مذهبی در رایدهندگان امریکا تعیین کننده است حالا چطور میخواهید در ایران که جامعه بسیار سنتی تره مذهب به یک صفحه فیس بوک زیر سوال بره؟؟
    افرادی هم که اینکارها را میکنن جز اینکه آب به اسیاب جمهوری اسلامی بریزن شان اپوزیسیون را به فحاشان اینترنتی در فیس بوک تنزل بدن کاری انجام نمیدن
    بنده در تعجبم شما چطور از بی آبرو شدن دیپلمات لومپنهای رژیم ناراحت میشید ولی وقتی به دست چنین افرادی مثل این یاشار اپوزیسیون بدنام میشه غمباد میگیرید؟؟؟
    اگر واقعا این اقا یک صفحه در نقدر دین میگذاشت مخالفتی نداشتم ولی وقتی عکس شامپو توی فیسبوک میگذارن هر کلمه رکیکی را برای تمسخر به کار میبرن که بنده توی عمرم حتی برای دشمنانم به کار نبردم فکر نمیکنم کار قابل تاییدی باشه
    در واقع اینها روی دوم سکه جمهوری اسلامی هستن
    همانطور که خلخالی میره تخت جمشید را خراب میکنه این اقایون هم اگر بیان روی کار لابد میرن مشهد اونجا را با خاک یکسان میکنن؟؟
    در واقع کار اینها با القاعده که در عراق اماکن مقدس شیعیان را نابود میکنن یا طالبان که در افغانستان در استان بامیان مجسمه بودا را نابود کردن نمیکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ابتدا اینکه تمام وبلاگ من رو جستجو کن ببین من کجا توهینی کردم؟!! دوم اینکه اصلان بحث سر مذهب، مقدسات، توهین کردن و بودن و نبودن نیست و من نه در آن صفحه عضو هستم و نه کاری دارم ... تنها حرف من از "پدر" یاشار است که چرا باید بی گناه در زندان باشد؟!!!

      حذف
    2. مگه شما به مذهب بهایی احترام گذاشتید که دیگران به مذهب شما احترام بگذرند. اگر آمریکا را مدل میگذری، یادت باشه که مرمنها که یک فرقهٔ جدید محسوب می‌شند، حق کاندیدایی ریاست جمهوری دارند، ولی‌ کدوم یکی‌ از مسلمانهای ایرانی‌ برای سایر ادیان به خصوص بهاییت احترام لکه هیچ حقوق مساوی انسانی‌ قائل بوده. برو این کاسه کوزه مذهبت را جای دیگر پهن کن، چون در قرن ۲۱، قرن فیزیک ذره ایی دیگر این تخیلات جوابگو نیست. اصلا من دیشب بهم وحی شد که دین جدید بیارم، همانطور که به جوزف اسمیت، پیغمبر مرمنها ۱۵۰ سال پیش الهام شد، یا به باب ۲۰۰ سال پیش وحی شد که ناجی بشریت باشد، حالا بنده قراره از فردا ناجی بشم و در رادیو تلویزیون برای خودم تبلیغ کنم که بچه شوما دین جدید بیاره. چطوره .. ببین وقتی‌ آمریکا رو مثل میا‌وری به عنوان جامعه مذهبی‌، باقیش را هم بگو که توهین به مذاهب آزاد است و مذاهب میتوانند مثل قارچ یک شبهٔ رشد کنند. اگر احمدی‌نژاد مردم را گوسفند فرض کرده، دلیل ندارد که همه شما به خود این حق را بدهید، آقا جان مردم گوسفند نیستند، مخصوصا افراد متفکر که سرشان را پایین نمیاندازند، دنبال هر چرندی هر کی گفت راه بیافتند، فکر میکنند، دلیل میخواهند، تحقیق میکنند، نتیجه گیری میکنند و و و

      حذف
  2. این معاون ولایتی، یار غار رهبر جنایتکار ایران، در آمریکا چه می‌کند و لابی چه کسانی‌ است؟ نگاهی‌ به مقاله علی‌ طالبی نژاد و جوابیهٔ آن در این رابطه بسیار جالب است


    http://tech.mit.edu/V132/N17/talebinejad.html

    http://tech.mit.edu/V132/N19/letters.html

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!