هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۸ اسفند ۴, یکشنبه

نکات مهم در استفاده از ماسک محافظ




شکل و شمایل پرسنل بهداشتی و بیمارستانی ایران را که می‌‌بینم وحشت می‌‌کنم که حتی از آسانترین اصول استفاده از وسایل محافظتی چون ماسک و عینک بی‌ اطلاع ا‌ند و یا شاید جدی نمی‌‌گیرند که در هر صورت جان مردم ایران و البته خودشان به خطر می‌‌افتد. در این روزها که خطر اپیدمی گسترده ویروس کرونا (کورونا) در ایران وجود دارد، به نظر کشور به دور از آمادگی‌های لازم برای مواجه شدن با این بحران است. وسایل بهداشتی و محافظتی لازم در کشور نایاب شده است و مردم هم بی‌ اعتماد از نظام حاکم در ارایه اطلاعات و ارقام واقعی‌ ا‌ند.

به شکل خلاصه، نکات زیر در استفاده از ماسک صورت (و به شکل خاص محصولاتی با درجه محافظتی N95) باید رعایت شود:

۱) ریش صورت باید تراشیده شود، در غیر این صورت، ماسک کاریی خود را نخواهد داشت. به عکس زیر دقت کنید: اگر مو‌های صورت شما به شکل تیک سبز رنگ است می‌‌توانید ماسک را به شیوه درست استفاده کنید ولی اگر ضربدر قرمز است باید تراشیده شود (منبع).


 
۲)

 

۳)




۴)



۵)


۶)



۷)


۸)



۹) ماسک‌ها یکبار مصرف ا‌ند و باید در سطل زباله انداخته شوند. در شرایط امروز ایران که ماسک نایاب است و سود جویان آن را به بهایی چندین برابر می‌‌فروشند، قابل پیشبینی‌ است که هموطنان مجبور به استفاده چند باره از ماسک‌ها شوند. در این صورت، پس از استفاده از ماسک، آن را در کیسه پلاستیکی‌ در بسته نگاه دارید و دست‌های خود را هم البته مرتب ضد عفونی کنید.

۷ نظر:

  1. رود بر شما هر قدمی در ایجاد اگاهی در ایران مبارزه ای بی امان بر علیه جهل تلقینی 1400 ساله است

    پاسخحذف
  2. coastline hermia Cristi parody maxwell ettlinger parcels empress explicable
    How many hrs would you say you may have saved each day with your Web bots?
    luxuriant krazee moriaty mosgrove acquittal remove aroun ozone strucak
    love-binding-spell-caster

    پاسخحذف
  3. I'm having a small issue I cant seem to be able to subscribe your rss feed, I'm using google reader by the way.
    This post is really helpful for some1 who has been having difficulties with this situation. I have looked at a number of resources but to no avail. I will continue reading and learning here in the hope of ultimately getting past this.
    British original art

    پاسخحذف
  4. دیگه این مدل ماسک ها هم به درد نمیخوره

    پاسخحذف
  5. آره ماسک های دولایه اومده که خیلی خوبن. باید از اونا بگیریم

    پاسخحذف
  6. ممنونم از پست مفید و بشر دوستانه تان

    پاسخحذف
  7. ทางเข้าpg soft slots games มีเกมให้สำหรับทุกคน PG SLOT แล้วก็ทุกๆรสนิยม คณะทำงานของพวกเราได้ปรับปรุงฟีพบร์มากหลายแบบเพื่อตอบรับกับเกมเมอร์ทุกแบบเพื่อทุกคุณได้รับประสบการณ์ที่ดี

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!