هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۸ دی ۲۶, پنجشنبه

بازی اشتباه جاستین ترودو در شریک جرم سازی برای جنایت رژیم اسلامی!

Justin Trudeau places a candle on Parliament Hill, Ottawa, during a vigil for victims killed in a plane crash in Iran

از یک سو واکنش بجا و به موقع نخست وزیر کانادا و نحوه برخورد انسانی و احساسی اش با خانواده‌های ایرانیان به قتل رسیده در پرواز هواپیمای اوکراین ستایش برنگیز است و از سوی دیگر ادامه واکنش دولت جاستین ترودو در شریک جرم سازی برای جانیان سپاه قابل انتقاد است. اعلام رسمی ترودو به داشتن شواهد انکار ناپذیر در سقوط هواپیما بوسیله موشک‌های سپاه، راهها را بر رژیم اسلامی به ادامه دروغ گویی و صحنه سازیش در انکار کامل ماجرا بست. 

ترودو می‌‌گوید که اگر تنش بین آمریکا و ایران در منطقه بالا نگرفته نبود، امروز مسافران پروازساقط شده، با خانواده‌های خود بودند و به شکل غیر مستقیم آمریکا را هم مسبب این جنایت معرفی کرد. پیشتر هم در پاسخ خبرنگاری که در مورد نقش آمریکا در این جنایت پرسیده بود، به شکل ضمنی‌ آمریکا و درواقع ترامپ را هم مسوول دانست.

چنین اظهارت نابخردانه یی نسبت به بزرگترین شریک اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی‌،... کانادا نه تنها به منافع این کشور صدمه می‌‌زند، بلکه به ماله کشان و عوامل رژیم اسلامی امثال جواد ظریف هم فرصت می‌‌دهد که از قبول تمام مسوولیت این جنایت شانه خالی‌ کنند. وقاحت رژیم بدان حد است که پاسدار حاجی زاده، فرمانده پدافند سپاه، که خود مسبب این فاجعه است در دیدار با خانواده یکی از کشته شدگان آمریکا را مقصر دانست.

و چه عجب که ترودو گناه رژیم اسلامی در تمام آتش افروزی‌ها و جنگ‌های نیابتی و دخالت‌های منطقه ایش را نمی‌‌بیند، کشتار مردم ایران به دست رژیم را فراموش می‌‌کند، فریاد‌های ملت ایران علیه سپاه و رژیم  بخاطر موشک پرانی به هواپیمای مسافربری و شعارهای مردم که "دشمن ما همین جاست، دروغ می‌‌گند آمریکا است" را نمی‌‌شنود، و ۴۰ سال جنایت‌های رژیم که همان ایرانی‌-کانادایی‌ها را مجبور به مهاجرت به کشورش کرد را نمی بیند، ولی می‌ گوید که آمریکا هم مسبب این حادثه تلخ بوده است!

 در آنسوی مرز کانادا، دموکرات‌های آمریکا هم برخوردی تقریبا مشابه داشتند. دولت ترامپ را برای کشتن تروریست‌هایی‌ چون سلیمانی و ابومهدی المهندس سرزنش کردند و برای رژیم اسلامی اشک تمساح ریختند، تشیع جنازه سلیمانی و ناراحتی‌ عده‌ای از مردم ایران از آمریکا برای کشتنش را بزرگ نمایی کردند و تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر ترامپ شکستند. نانسی پلوسی (رییس مجلس نمایندگان آمریکا) در مصاحبه اش تا آنجا پیشرفت که اعتراض مردم به جنایت سپاه در شلیک موشک را به تظاهرات گروهی دانشجو محدود کرد تا بگوید اعتراض واقعی‌ مردم ایران به کشته شدن سلیمانی و آمریکا بوده است. شرم آور که نمایندگان دموکرات مانع به رای گذشته شدن پیشنهاد نماینده جمهوری خواه برای "حمایت از تظاهر کنند گان ایران و محکوم کردن رژیم اسلامی به ساقط کردن هواپیمای اوکراین" شدند.

اما در این میان دولت مخالف محافظه کار مجلس کانادا واکنش مناسبت تری به حقیقت ماجرا داشت. رهبر حزب محافظه کار (اندرو شییر) به درستی می‌‌گوید که رژیم اسلامی تنها مقصر کشته شدن مسافران پرواز بوده است و می‌‌گوید کانادا باید واکنش قاطع داشته باشد تا رژیم نتواند از عدالت فرار کند. اندرو شییر همچین خواستار تحریم‌های بیشتر بر جمهوری اسلامی شد و از دولت ترودو خواست که سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار دهد. استاندار انتاریو (داگ فورد) که پرجمیت‌ترین استان کانادا است هم موضع محکمی علیه رژیم اسلامی گرفت و خواستار عدالت و برخورد بدون گذشت با رژیم حاکم بر ایران شد. دولت اونتاریو همچنین ۵۷ بورسیه تحصیلی‌ به نام ایرانی‌-کانادایی‌های کشته شده در پرواز اعطا کرد. 

خوشبختانه دولت فعلی ترودو در دور دوم نخست وزیری اش دولت اقلیت شد و مجبور به در نظر گرفتن حزب مخالف محافظه کار در سیاست گذاری‌های خارجی‌ است. در این میان وظیفه ایرانی‌-کانادایی ها بیشتر است تا با افزیش فشار بر دولت ترودو و حمایت از مواضع محافظه کاران نسبت به رژیم اسلامی، مانع هر گونه زد و بند و معامله کانادا با رژیم اسلامی شوند.

۱ نظر:

  1. ail me with some hints about how you made your blog look this cool, I would be appreciative!
    Im getting a javascript error, is anyone else?
    How did ySarah Berger

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!