هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

حمله به رامین مهمان پرست در نیویورک، توجیه پذیر یا مذموم؟!


همان شکل که  سرکوب معترضان خیابانی در  تظاهرات سکوت  پس از انتخابات ۸۸ تاثربرانگیز و توجیه ناپذیر بود، رفتار گروهی از ایرانیان در حمله فیزیکی و توهین های زشت جنسی به سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در نیویورک هم غیر قابل توجیه است. نشان دادن چهره خشن و وحشی از ایرانیان در ممالک دیگر به هر دلیلی حتی برخورد با کسی مثل رامین مهمان پرست به نظر من مذموم است.

در جایی مثل آمریکا که به راحتی می شد با گردهمایی و تظاهراتی مسالمت آمیز به آمدن نمایندگان جمهوری اسلامی اعتراض کرد (که کردند)، یورش بردن و حمله به یکی از اعضای کاروان پر تعداد همراه احمدی نژاد در جلو چشمان رسانه های آمریکایی، تنها می توانست سبب محق و مظلوم جلوه داده  شدن هیات ایرانی کند. 

ایرانیان مقیم خارج از کشورباید هوشیار و آگاه از چنین رفتارهای افراطی گرایانه برخی گروه های سیاسی اپوزیسیون باشند که خود نافی روح مبارزات بدون خشونت مردم ایران و آشتی ملی فراگیر در فردای ایران آزاد اند.

به صفحه فیسبوک خورشیدنشان بپیوندید!

۳۹ نظر:

  1. من صد در صد این عمل را تائید میکنم٬ باید جنایتکاران اسلامی حاکم از نزدیک لمس کنند و ببینند و بدانند که در 
    هیچ کجای دنیا از امنیت برخوردار نخواهند بود و همچنین باید بفهمند که دیگر ان زمانه گذشته که تا اخرین فشنگ  
    را برای کشتن مردم استفاده کنید و بعد که قافیه تنگ امد با چمدانهای پر پول و پاسپورتهای گوناگون به غرب فرار
    کنند و زندگی راحت داشته باشند. تنبیه اینها باعث در هم ریختن ابهت پوشالیشان در داخل خواهد شد و عزیزان ما
    با شهامت بیشتری میتوانند در مقابل زور گویی ادم خوران رژیم قد علم کنند.بقول مهندس اون ممه رو لولو برد . 
    برو اب بریز اونجایی که میسوزه ٬ جنایتکارپرست قیافش عینهو هلو شده بود. جنایتکاران بدانند که دیگر نمیتوانند
    از حاشیه امن امنیتی برخوردار باشید٬ درود بر دوستانی که خواب و اسایش را بر این جانیان حرام کرده اند فرق 
    نمیکند دارای چه تفکری باشند درود ودرود بر تو باد هموطن. من نیویورک نیستم اما نیویورکی ها را دوست دارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظرم حالا خوب یا بد اگه من بودم نمی تونستم جلوی این همه بی ادبی که بعضی ها کردند مقاومت کنم و چیزی نگم . خدائیش خیلی مقاومت کرد و چیزی نگفت و یا عکس العملی نشون نداد و این باعث شد همه خبرگزاریها حق رو به اون بدند و ازش چهره مظلومی نشون بدند خدا خدا می کردم از کوره در بره و یک کاری بکنهولی مثل اینکه زرنگتر از این حرفا بود

      حذف

  2. داشتن امنیت اجتماعی یکی از بدیهی ترین حقوق انسانی ما انسانهاست...فرق نمی کند در منهتن نیویورک باشی و امنیتت توسط عده ایی مجاهد خلق و مخالف نظام جمهوری اسلامی به هم بخورد و یا در کوچه پس کوچه های ایران توسط گشت ارشاد و بسیجیان و چماقداران حکومتی...

    با اینکه مخالف ابراز خشونت به هر نوعیش هستیم ...به آقای مهمانپرست که بساط عشق و حالشون در منهتن خراب شد می خواستم بگم این حسی که الان تجربه کردینو دختران و پسران ما 33-34 ساله باهاش مواجهند و بارها و بارها حریم شخصیشون توسط شما نقض شد و هزاران آسیب جسمی و روحی و روانی رو به این دلیل تحمل کردند...

    راستی طعم نا امنی و تعرض به حریم شخصی چه مزه ایی بود؟؟؟

    پاسخحذف
  3. کار از این حرف ها گذشته. نفس و مفس هم نمی شناسد! عاقبت آن درود آنچه کشت! کاری ندارم کار که بوده و ظرفیت به زبان خوش گفتن مردم هم حدی دارد! اینجا نه یکجای دیگر امروز نشد یک روز دیگر! کار به خشم عوام که برسد کار از دست همه عاقلان خارج می شود . می شود تا انجا که مردم بگیرند و قذافی را چوب آجین کنند. بنظرم من این صحنه فانتزی و سمبلیک برای رویداد های بعدی ایران است. سخنگوی وزارت خارجه یعنی نماینده نماینده ایران با شکمی فربه و حالی مستاصل وسط خیابان های نیویورک (بخوانید جهان!) تمثیل وضع ایران از این بهتر نمی شود.حکومتی فربه ولی مستاصل در سطح جهانی! گاهی تقدیر با زبان اشاره حرف می زند.تمام غصه خوردن ها برای اصلاحات برای چنین فردای تاریکی بود.از این زد و خورد ها در آینده زیاد خواهیم دید. ن متن را در مورد قذافی نوشتم ولی برای بقیه هم کاربرد دارد.ما در جهان اید ه آلها زندگی نمی کنیم. در دعوا حلوا خیر نمی کنند! همین قذافی اگر اسلحه دستش بود بی هیچ تردیدی تمام این افرادی که او را کشتند را می کشت! وقتی خون جلوی چشم شورشیان را بگیرد کنترل احساسات بسیار دشوار است. اصلا این طرز مردن خواست خدا بود. می گویند او گفته بود من این شورشیان را مثل موش از توی سوراخ هایشان بیرون می کشم و می کشم ولی زمانه قدار ! ترتیبی داد که مثل موش به یک سوراخ آب رو برود و بعد او را التماس کنان بیرون بکشند و بکشند! روزگار است که گه عزت دهد گه خوار دارد-چرخ بازیگر از بازیها بسیار دارد! ما خشونت را پله پله باید کم بکنیم, "یهو" نمی شود!
    ما چند دهه است که بدنبال اصلاحات هستیم که در درجه اول بنفع خود دیکتاتور است! این همه تلاش برای اصلاحات برای پرهیز از چنین روزی است ولی وقتی یک دیکتاتور حرف آدم های باسواد را گوش نمی دهد آنگاه نوبت به آدم های بی سواد می رسد که جلوی دوربین تکه پاره اش کنند!دیکتاتور ایران هم همینطور است آنقدر کش می دهد تا جایی که استخوان هایش را هم از خاک بیرون بکشند جلوی سگان بیاندازند! و این نه تقصیر اصلاح طلبان صلح دوست که تقصیر خود خودکامه گان است وقتی سید جمالدین اسد آبادی را بدستور ناصر الدین شاه از حجره اش در حرم (مثلا عبدالعظیم) با کتک بیرون کشیدند تا جایی که شلوار از پایش درآمد و کشف عورت شد! چند ده سال بعد یکی از شاگردانش انتقام بی حرمتی به او را با هفت تیر در حرم گرفت! مطمئنا بی حرمتی هایی که در طول این سالها نسبت به حضرت آیت الله منتظری و موسوی و. .. شده جایی تاوان خواهد داد. یک به یک! خدا کلاه سرش نمی رود و نخواهد رفت! بازی با دین و ایمان مردم شوخی نیست! کسی که دین مردم را کور کند مثل اینکه چشم آنها را کور کرده منتها چشم معنوی! که قابل قیاس نیست.
    می گویند تحولات اجتماعی را اول روشنفکران پیش بینی می کنند و آن را در قالب مقالات و کتاب هایی با مضامین عمیق ارائه می کنند. حکومت گران خردمند با شنیدن پیام آنها فورا اصلاحات لازم را بعمل می آورند ولی اگر چنین نکنند نوبت به اقشار متوسط جامعه و هنر مندان و روزنامه نگاران می رسد که خطر را در یابند ولی حاکم نادان آنها را عوامل دشمن خوانده و به زندان افکنده و یا ترور می کند ! در مرحله بعد نوبت اقشار پایین جامعه که حالا دیگر خطر را حس کرده اند می رسد که وارد صحنه شوند تا با زبان بی سوادی با حاکم بی سواد حرف بزنند!چرا که بنظر می رسد او فقط این زبان را می فهمد! و آن چیزی بجز سنگ و مشت و گلوله نیست! در این مرحله دیگر کاری از دست روشنفکر بر نمی آید و از اتاق عمل بیرون می آید و می گوید متاسفم!
    می گویند خوداوند جبار استو جبار به معنای ظالم نیست به معنی کسی است که چیزها را جفت و جور می کند مثل پازل! عرب به شکسته بند جبار می گوید یعنی کسی که استخوان را جا می اندازد.حوادث جهان نیز مانند یک پازل در حال تکمیل کردن همند.آنقدر پیش می رود تا تصویر نهایی حقیقت آشکار شود.
    علم جبر و مقابله هم از همین معنی نشات گرفته یعنی ما با فنون جبر یک معادله را ساده و در نهایت حل می کنیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا از استدلال شما لذت بردم و فکر میکنم بدرستی شرایط را بیان کردید بله در دعوا حلوا پخش نمیکنند

      حذف
    2. در میان تمام نظرات وارده در باره این نوشتار، دیدگاه شما دوست عزیز واقع بینانه تر از دیگران است.
      به دوستان پیشنهاد میکنم این کلیپ را از کارزار "ایران تریبونال"، حتما نگاه کنند، شاید کمی بیشتر، شرایط اجتماع را درک کنند.
      این تنها "مشتی نمونه خروار" است.

      http://www.youtube.com/watch?v=FgVHR98Lwfw

      حذف
  4. بیش از 300 کشته در درگیریهای روز چهارشنبه در سوریه | رسیدن آمار کشته شدگان به 30000 و آمار پناهنگان به 300000 نفر ! نگران حال آقای رامین مهمان پرست نباشیم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایا خیال دارید ما وحشی بنظر دینا بیایم ایا حرف از تمدن ما میزینم کاری که جمهور اسلامی میکنند قابل تایید هیجکس در دینا نیست باضافه خود ما بس چرا خودما بکینم قابل تاییداست . پس کی مامتمدن میشویم با چه میاری با چه ایثاری با چه شعوری باید مجاهد را باید تایید که تمام دینا دیدند و فکرند که اینها نماینده مردم ایران هستند. نباید وحشی گری کرد ما با جمهوری اسلامی فرق داریمممممممممممممممم

      حذف
  5. تصاویر منتشر شده همچنین نشان می دهد که برخی از معترضان پرچم سوریه را نیز در دست داشتند. آسوشیتدپرس نیز در این خصوص گزارش داده است که شماری از سوری های ساکن آمریکا، در جریان اعترض‌ها به حضور هیات ایرانی در نیویورک، به جمع معترضان ایرانی پیوسته بودند تا اعتراض خود را نسبت به حمایت جمهوری اسلامی از حکومت بشار اسد ابراز کنند.

    علیرضا میریوسفی، سخنگو و مسئول مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، گفته است که حمله به رامین مهمانپرست از سوی سازمان مجاهدین خلق طراحی شده است و حفاظت از تمامی دیپلمات‌های حاضر در نیویورک را وظیفه آمریکا دانست.

    آقای میریوسفی با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی، گفته است که به دنبال این تصمیم، باید انتظار داشت «چنین رفتارهای خشنی» از این گروه سر بزند.

    حمله به سخنگوی وزارت امور خارجه در حالی صورت گرفته است که در همین روز محمود احمدی‌نژاد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و در غیاب نمایندگان اسرائیل و آمریکا در محل نشست، به ایراد سخنرانی پرداخت و از «سیاست‌های سلطه جویانه و صهیونیسم جهانی» و همچنین عملکرد سازمان ملل انتقاد کرد.

    در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اطراف این سازمان در نیویورک محل تجمع معترضان به جمهوری اسلامی شده است و حاضران به انحاء مختلف اعتراض خود را به جمهوری اسلامی ابراز می کند.

    در این میان به گزارش آسوشیتد پرس، سازمان مجاهدین خلق و حامیان آمریکایی آن‌ها یکی از بزرگترین اعتراض‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی در جریان نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل را سازماندهی کرده بودند.

    در جریان اعتراض‌های سازمان مجاهدین خلق در نزدیک مقر سازمان ملل، افراد مختلفی، از جمله شماری از سیاستمداران بلندپایه آمریکایی سخنرانی کردند که در این میان آسوشیتدپرس به دو تن از سفیران پیشین آمریکا در سازمان ملل و همچنین دو سیاستمدار دموکرات (کارولین ملونی، نماینده کنونی مجلس نمایندگان آمریکا و پاتریک کندی، نماینده پیشین این مجلس) اشاره کرده است.

    پاسخحذف
  6. یه سٶال دارم: کدوم چهرەی ایرانیان رو میپسندید؟ این چهرە، یا چهرەی ملتی بی صدا و بی بخار و مرده؟ این راهی کە شما پیشنهاد میکنید، دلخواه ج.ا هستش، در ضمن، ایران بە خودی خود سالها عقب افتادە و لازم نیست از عواقب انقلاب و حتی جنگ و اینها بترسین، چون در حال حاضر وضعیتش از کشوری انقلابی و حتی جنگ زدە هم بدترە.. این کار شما نە روشنفکری و آشتی طلبی، بلکه اسمش هست: ترسو بودن. با یە سگ هار کە دارە بە طرفتون حملە میکنە نباید بە روش مسالمت آمیز برخورد کنی، وگرنە لت و پارت میکنە.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. لیاقت سازمان مجاهدین دستبوسی صدام حسین و نوکری دشمنان ایرانه وحشیگری در ذاتشونه و این ذات غیر قابل تغییره وای به روزی که ایران به دست این میهن فروشان بیفته و متاسفم برای طرفداران این حیوانات

      حذف
    2. Baraye saati 7000 toman 2$ myay inja comment mizari va fohsh midi !!! ???

      حذف
    3. چهره ی مبارز، ولی نه وحشی و عقده ای .آمریکای ها با این حرکات فهمیدند که خلایق هر چی لایق

      حذف
  7. در اینکه او به کلی‌ سر در گم شده و خودش را باخته بود شکی نیست. جای شکرش باقی‌ است که تظاهر کنندگان آنقدر شعور داشتند که به این مردک مفلوک فقط فحش دادند ولی‌ به او آسیب نرساندند و اگر نه‌ آبروی ما بد جوری میرفت. ولی‌ با این کار موافق هستم. هر جا این کثافت‌ها را دیدیم باید رسوایشان کنیم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما بدبختها که عابرویی ندارین بی ناموس و رسوائین نگران نباشین به وحشیگری خودتون ادامه بدین

      حذف
    2. شما شعور در رفتار این وحشیها دیدید ؟!!!!وحشی ،وحشی است.این ها همان کسانی هستند که توی انقلاب مجسمه پایین میکشیدند .آخوندا هم برند میان سراغ مادر خواهر من و شما .

      حذف
  8. اگر ما هم می‌خواهیم عمل کردی مشابه جمهوری اسلامی نشان دهیم، پس ایردی به آنها نیست.

    ما می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که جمهوری اسلامی حکومتی خشن و بی‌ قانون دارد.

    این روش نشانگر این است که اگر آنها هم به حکومت برسند چیزی بهتر از جمهوری اسلامی نخواهد بود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من با شما موافقم خروج از این بحران بدون رفتارهای خلاف منطق به شدت اشتباه است ولی مساله متاسفانه وقتی اعتراض های آرام صورت می گیرد هیچ انعکاسی در داخل ندارد ولی این را محبور شدند در داخل به اسم منافقین بیان کنند.

      حذف
  9. BA IN HAROOMZADEH HA BAYAD BE ZABANE MADARIESHAN HARF ZAD! Welldone team.....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با توی حرومزاده هم همینطور باهات موافقم حرومزاده

      حذف
    2. jakeshe mozdor boro gomsho

      حذف
  10. bayad tamrin demokraci kard. bayad raveshhaye eteraze msalematamiz ra tamrin kard, ke digar hich farde tondroi ejaze nayabad, iran o irani ra tahdid konad. be omide anrooz

    پاسخحذف
  11. این عمل نه تنها نشانه وحشی گری بلکه صدای ملیونها مردم مظلوم و تخت ستم در ایران است که راهی برای رساندن صدایشان به گوش جهانیان ندارند زنده باد ایرانیان شجاعی که در امریکا با اینکه در رفاه نسبی نسبت به مردم داخل هستند به وظیفه میهنی ملی خود برای نشان دادن اعتراض به عوامل این حکومت کثیف که عملا بدون حضور بسیجیهای احمق و سگهای پاسدار جرات ظاهر شدن در انظار عمومی رو ندارند عمل کردند درود همه ایرانیان و مام وطن بر شما هموطنان شجاعی که قلبتان برای ایران عزیز میتپد

    پاسخحذف
  12. اینها آن قدر مردم ایران را عذاب داده اند که معلوم نیست عاقبت به خشم چه کسی گرفتار میشوند ؛ولی مردم باید مواظب باشند که یک عده در این میان از آب گل آلوده ماهی نگیرند .منظورم مجاهدین و سلطنت طلب های دیکتاتور است .کلا مردم ایران وحشی گری زیاد می کنند،یادتون هست در زمان انقلاب چه کردند؟! شرط میبندم همین هایی بودند که الان فحش های خواهر مادر میدادند .یک مرد فرهیخته چنین کلماتی را به زبان نمی آورد .اگر راست میگویند هم چون جوانان غیور سرزمینمان در ایران فحش بدهند نه در منهتن .این شجاعت نیست فقط آبرو ریزی جلوی آمریکایی ها است .

    پاسخحذف
  13. in namayesh democratic boodan ra baraye kesani dar biar ke democrat hastand. bo ro tooye iran zendegi kon ta befahmi man. harfeto ghabool daram age khodet democrat bashi va dar yek keshvare democrat zendegi koni, va ghavaede demecracy ro ba rag o postet hes koni va ghaboolesh dashteh bashi.democracy yani chi, va dast az in ada atvar-ha bardari. o

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. توی ایران زندگی میکنم و برایت متاسفم که این حرکات را می پسندی .مثل انسان های عقده ای بودن هنر نیست .دموکراسی را از خودت و رفتارت شروع کن.این رفتار جهان سومی ها بود و بس .وحشی گری

      حذف
  14. هر که باد بکارد توفان درو می کند. بالاخره چرخه خشونت دامن خودشان را می گیرد این تازه شروع بسیار کوچکی از شروع توفان خشونت مردمی است که مدت ها است توسط روشهای مخلف خشونت امیز و تحقیر آمیز با آنها رفتار شده. کسی که در تمام طول دوره زندگی در ایران مورد خشونت واقع شده انتظار داری چه واکنشی نشان بدهد؟ من فقط با فحاشی موافق نیستم اما خوشحال میشدم اگر باز هم به همین حالت تحقیر آمیز کتک بیشتری میخورد.

    پاسخحذف
  15. نمی‌ شد گذاشت این مردیکه پفیوز راست راست توی نیو یورک برای خودش بچرخد. در شعار دادن مانعی نمی‌بینم. ولی‌ من با کتک کاری حتا هل دادن موافق نیستم. از شمع روشن کردن و بادکنک سبز هوا کردن دیگر گذشته.

    پاسخحذف
  16. تا ما اینگونه اعتراض می کنیم، در بر همین پاشنه خواهد چرخید. مردمی که برای اعتراض به دیگری، حتا جنایتکاران ح.ا.، به او فحش می دهند و آنهم فحش ناموسی و حتا حرمت زنانی که در میان همین افراد هستند (صدای جیغشان شنیده می شود) را پاس نمی دارند، بهتر از مهمان پرست نیستند فقط موقعیت او را ندارند و فرصتش را. حتا لات ترین آدمها وقتی با حضور زنی در دعوایی مواجه می شوند، اگر هم فحش بدهند، لاتی دیگر به آنها گوشزد می کنند که در حضور خانمها فحش نامسی ندهید. ولی این به قول خود تحصیل کرده ها در وسط نیویورک، تنها عیبی که به مهمان پرست به عنوان سخنگوی ج. ا. می گیرد این است که خواهر و مادرش آنگاره اند. این دست خدا نیست که سرنوشت جنایتکاران را بدست جنایتکارانی دیگر می دهد تا آنرا رقم زنند، این قانون طبیعت است که دری را که با تک تکی به در باز نمی شود، با مشت و لگد و حتا شکشتن آن باز خواهد شد، آیا هنوز فرصتی برای این که دربان در را باز کند هست؟

    پاسخحذف
  17. Apparently those inside Iran are a lot more civilized than us! I felt so sorry for myself. We have not achieved what they achieved in a dictatorship. Reza

    پاسخحذف
  18. می دونید چیه مگه همین ما نبودیم که می گفتیم تاجیک فحش های چاروداری به فائزه داده حالا می بینیم این مجاهدین کثیف از اون قداره کش تاجیک بدترند وای به وقتی که اینا بیان سرکار این بدبختها آبروی همه ما اپوزیسیون را بردند باورکنید دیروز یکی از همین آمریکائیها که تصادفی فحش های ما را بلده به من می گفت چقدر مردم شما جدیدا حرفهای زشت بکار می برند . تف بر روی این مجاهدین که من واقعا خجالت کشیدم

    پاسخحذف
  19. 35 ساله که این سازمان رو می شناسم...اون اولا واسه ما جوونا بت بودن بعد دست به اسلحه بردت وشروع به ترور کردن...ترور کیا؟ یه عده پیر مرد وبچه هایی که سن شون به 16 سال نمی رسید... به هر صورت نسل اونن دورشون مرد بودن هر چند در مقابل بقیه 95 درصدی واستاده بودن....بعدش که رفتن عراق ودست بوس عمو صدامشون شدن و شروع به جاسوسی و خیانت کردن..پشم وپیلشون جلو ما ریخت... هیچ وقت شنکنجه هایی که مزدوران اونا سر اسرای ایرانی در عراق می وردن فراموشمون نیمیشه... بعدم تسویه حساب های داخلی بین خودشون.... بعدم گدایی از اوروپا و آمریکا و حتی اسرائیل.... این رفتارشون بهتر از کارهای دیگشون نیست...معلوم نیست اگه همین ها یه روز تو ایران حاکم بشن چه بلایی قراره سر مردم بیارن.... ماکه اینجا تو ایران هستیم تا ابد اونا را خائن ..جاسوس ...وطن فروش و مزدور می دونیم...ببنید چقدر آش شور شده که سایت بالاترین که زیر نظر یه صهیونیست قدیمی کار می کنه هم توی خبراش رشوه های کلان این مزدورا به سیاست مدرای آمریکا برای حمیت از اونا آورده بود... و دادن 15 دلار برای شرکت در تظاهرات ضد رژیم در نیویرک به هر نفر...یادم میاد اون اولای انقلاب سازمان چریک های فدایی همیسه توی دست شویی ها شعار می نوشت....مردم بشون می گفتن چریک های خلایی!!!
    این مزدورای منافق هم لایق چیزی بیشتر از اونا نیستن...

    پاسخحذف
  20. چیزی که در بازی ایرانی ها بالاخص هوادارهای مجاهدین دیده میشه سیاست یک بام و ۲ هواست یا نسبی بودن حقوق انسانها
    در غرب هم به این میگن double standard که چیز کاملا غلطی هست
    کتک و توهین جنسی و ایجاد نا امنی برای همه بده حتا اگر مامور جمهوری اسلامی باشه
    تا وقتیکه عادلانه محاکمه نشده و با رعایت حقوقش و داشتن وکیل و حق دفاع و ... جرمش اثبات نشده، کسی نباید تعرضی بهش بکنه. این میشه همون کاری که اونها با ما و جوون های سبز کردن سال ۸۸. و ما از جنس اونها نیستیم و ما double standard نداریم. اون هم انسان هست و حقوق خودش رو داره حتا اگر جنایتکار باشه (که البته این هم هنوز اثبات نشده چون اون یک دیپلمات بوده و یک چهره نظامی و امنیتی نیست)

    پاسخحذف
  21. Rastesh manteghy boodan ba kasani ke yek jo vojdan nadarand kheyli sakhte vali bayad sabet koneem ke ma ba in ghome vahshi motehajer zoorgoo asasan fargh dareem. har ghadr ke asabani basheem harfeman ra bayad ba metanat bezaneem va az hamelate physiki va shakhsi khoddari koneem. Mehmanparastha namayandeye nezami hastand ke bar mamlekate ma hakem shode va mardomemoon be har zaboony ke balad boodand beheshoon goftand ke nemikhaneshoon. Sandoghe ray dozdidand, be adamhaye bi panah tajavoz kardand koshtand o sookhtando bordand vali.
    Goosh nemikonand ke nemikonand
    Baba inhaye ede mojahed boodando shoma mojahedharo doost naradeed. Khob 13 million jonbeshe sabzi chi ba choob azashoon pazirayee kardeed baad az dozdidane raayeshoon? Mashrootekhahha chi, melli mazhabiha chi, jebheye melli ha chi
    bazam begam?
    Kay mikhaheed bidar sheed ta mardom hanooz faghat behetoon fohsh medand basatetoon ro jam konid va begozareed yek nezame mardomiye vaghi ke be hameye sedahaye Iran yek hagh mide biyad sare kar va ayandeye deraz modatemoon ro tamin kone
    Agar sevart o pool o ghodrat ham jeloye cheshmhatoon ro gerefte fekre nasle baadetoon basheed ke ta onn moghe nefrate mardome aady iran az nezametoon 1000 barabar shode.

    پاسخحذف
  22. کیرم تو کس خواهر مادر و ناموس اونایی که با این عمل موافقن مخصوصا اونایی که به اقای مهمانپرست توهین کردن. کیرم تو کس ناموس منافقین. اخه مادر کونیا شماها هنوز هیچ گهی نیستین اینجوری به مردم ایران مث سگ حمله میکنین. خدا اون روز رو نیاره مادر جنده ها و حروم زاده هایی مث شما منافقا بیان سرنوشت مملکت ایرانو تعیین کنن. ما پیرو این نظامیم و مادر همه بدخواهارو گاییدیم و می گاییم

    پاسخحذف
  23. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این حرکات به هر دلیلی که انجام شد چهره نازیبایی از مردم ایران نشان داد .

      حذف
  24. این اعمال نشونده حماقت وبی منطقی مخالفین جمهوری اسلامی است خوشحالم که مخالفین دولت ومردم ایران اینقدر نادان وجاهل هستند.اثریت مردمی که تو ایران هستنددولت ونظام جمهوری اسلامی رو دوستدارند شما هر غلطی میخواید بکنید

    پاسخحذف
  25. این کار وحشیانه و به دوراز تمدن بودپول گرفتن اینکارارو بکنن

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!