هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

شائبه جعل عنوان دکترا توسط حسن روحانی در پیش از انقلاب (مدرک دکترای ایشان به سال ۱۹۹۹ میلادی است)


پس از اعلام رسمی دانشگاه گلاسکو کالدونین (ارزشیابی شده گروب ب توسط وزارت علوم) مبنی بر صحت مدرک جناب حسن روحانی، منتخب اتخابات ریاست جمهوری یازدهم، ابهامات بیشتری در مورد سوابق سیاسی و تحصیلی ایشان پیش آمدند. بنا به بیانیه دانشگاه گلاسکو کالدونین (از اینجا ببینید +)، حسن روحانی به نام حسن فریدون در دهه نود میلادی از آن دانشگاه مدرک M.Phil گرفته اند (که معادل کارشناسی ارشد در ایران است و البته بدون گذراندن دروس و تنها بر اساس دفاع از تز و تحقیق) و در سال ۱۹۹۹، موفق به اخذ مدرک دکترای خود با موضوع  تز "انعطاف پذیری شریعت اسلام" شده اند. 

۱- در فیلم تبلیغاتی جناب روحانی این بیان شد که ایشان در پیش از انقلاب "دکتر" خطاب می شدند و این از نکات جالب "منبر" ایشان بوده است که مورد توجه جوانان آن دوره قرار می گرفت. پرسش اینجا است که چرا جناب روحانی که در آن زمان، مدرک دکترای خود را حتی نگرفته بودند، چنان اشتباهی را مانع نشدند و خود را "دکتر" خطاب می کردند؟! در فیلم تبلیغاتی ایشان، به وضوح بخش مربوط به تحصیلات ایشان در دانشگاه گلاسکوکالدونین در زمان پیش از انقلاب ۵۷ نمایش داده می شود (فیلم تبلیغاتی جناب روحانی، از دقیقه سوم).
۲- تغییر نام ایشان از فریدون به روحانی مربوط به چه سالی است؟ به چه دلیل ایشان با نام فامیل فریدون در بریتانیا درس می خواندند؟
۳- ایشان در هنگام تحصیل در دهه نود میلادی در بریتانیا، دارای حساس ترین و مهم ترین مناصب نظام بودند و در جایگاه دبیر شورای امنیت ملی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مجلس خبرگان، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک و ... از اطلاعات و اسرار مهم و طبقه بندی شده شده مملکت مطلع بودند. پرسش اینجا است که جناب روحانی چطور با این همه مسوولیت سنگین و حساس، فرصت این را پیدا کردند که برای تحصیل به آن سوی جهان بروند و در مراکز علمی آنجا تحقیق کنند؟ هزینه های اقامت وامنیت ایشان در زمان اقامت دانشجویی و حضور در دانشگاه و کتابخانه و ... چطور تامین شده است؟! آیا حضور ایشان در دانشگاه و تحصیل در آن مقطع بالا در خارج از کشور که لازمه مطالعه و تحقیق شبانه روزی است، در روند کاری مناصب و مشاغل بیشمار ایشان تاثیری نمی گذاشت؟!


پی نوشت ۱- عنوان می کنند که نام فامیل ایشان، فریدون روحانی است، گرچه منبع موثقی برای آن ارایه نشده است. مشخص نیست که نام فامیل ریس جمهوری منتخب از ابتدا فریدون روحانی بوده یا تغییر یافته است. با فرض "فریدون روحانی" بودن نام فامیل ایشان، باید به شکل کامل در مراسم تحلیف ریاست جمهوری از ایشان نام برده شود. متاسفانه در جمهوری اسلامی، زندگی خصوصی سیاستمداران و سوابق گذاشته شان در دسترس مردم و رسانه ها نیست. 

پی نوشت ۲- متاسفانه شاهدم که این نوشته در وبسایت بالاترین با مخالفت عده زیادی مواجه شده است. استدلالشان اما این است که زمان انتقاد و خرده گیری بر روحانی نیست و اصل پرسش گری از او را زیر سوال می برند. باید از این دوستان پرسید که در این صورت، فرق آنان با جمهوری اسلامی چیست؟ آیا اصرار آنان بر "خود سانسوری"، مغایر صریح آزادی های بیان و اندیشه نیست؟

پینوشت۳- در وبلاگ محکستان با ارایه اسنادی، نشان داده شده است که جناب روحانی در مجالس اول تا سوم شورای اسلامی هم مدرک خود را دکترا ذکر کرده اند (عکس زیر).




۲۸ نظر:

  1. man ta klas panjom bishtar ghabolesh nadaram onam ba 4ta tajdidi

    پاسخحذف
  2. حالا اینقدر ناراحت نباشین دنبال سوراخ دعا نگردین اگر نمیتونید آلترناتیو جذاب برا مردم تعریف کنید با این خزعبلات عرض خود میبرید و باز زحمت خود میدارید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نابغه گرامی! چه ربطی داشت؟ دیگر هیچ در مورد روحانی ننویسیم و انتقادی نکنیم چون آلترناتیوی نیست؟! اگر کسی بخواهد به روحانی انتقادی کند حتما باید قبلش آلترناتیو هم خدمت شما تقدیم کنه؟

      حذف
  3. جناب ناشناس . خودتان تا چندم درس خوانده اید. بهر رییس جمهور کشورتان است و چه کلاس چهارم و چه دکترا باید و باید قبولش داشته باشید. همانطور که 18 میلیون از مردم ایران او را قبول دارند حد اقل تا چهار سال آینده.

    من ایران نیستم برای من هیچ فرقی نمیکند که چه کسی رییس جمهور باشد ولی فکر کنم برای شما مهم باشد. فکر کنم خودتان تا پنجم و با چهار تا تجدیدی قبول شده اید که اینطور مثل عقده ایها صحبت میکنید.
    موفق باشید کلاس پنجمی و با چهار تا تجدیدی امیدوارم به راحتی این کلاسهایی که گذزانده اید را پاس کیند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب ناشناس چه کسی گفته که رییس جمهوری هر چه بود باید قبول داشته باشیم؟! ناسلامتی قرن ۲۱ است و دوران قدرت رسانه های آزاد و نقاد.. نمیتونی بگویی چون فلان تعداد رای دارد پس دیگران همه ساکت شوند!

      حذف
    2. نه مثل اینکه سوراخ دعا رو متوجه نشدین یعنی به هر لطایف الحیل و به هر حشیشی دست نیازید مورد درست حسابی روپیدا کنین و بفرمایید اول گفتند دکتری ندارد بعد گفتند دانشگاه گلاسگو نبوده بعدا فهمیدند گلاسگو کالدونیان با گلاسگو یونیورسیتی فرق میکنه گفتند کالدونیان قبل از ٩٣ نبوده اصلا بعد فهمیدند که دانشگاه هایی که در انگلیس پولی تکنیک بودند بعد از ٩٣ به نیو یونیورسیتی تبدیل شدند ولی قبل از ٩٣ هم به هر حال بودند با اسم دیگری و بعد مساله اسم حسن فریدون رو که فهمیدند و در عین حال کالدونین هم متاسفانه از اپوزوسیون سلطنت طلب تبعیت نمیکرد و اطلاعیه داد و حالا به یک سوراخ دیگه بند کردید در اینکه این آقایون مثل روحانی خاتمی هاشمی رفسنجانی و غیره بسیار مشکلات دارند شکی نیست ولی برید مسائل مستدل و مهم رو پیدا کنید مردم سر جمع به اینجا رسیدند که از بین احمدی نژادها و جلیلی ها و اپزسیونی مثل شما خط روحانی خاتمی هاشمی رفسنجانی نقدا برایشان مفید تر است تا به افراد غیر صادق و غیر مستقل و غیر متحد خارجی یا بد تر از اونها در داخل دل بدهند نمیخواهند مثل عراق ، سوریه مصر و یا حتی لیبی شوند و خود آستین بالا زدند جوانها رای اولی ها و سایرین در این دور این انتخابشان بود سعی در درست ساختن آلترناتیو کنید به جای غر زدن های بی سود و به هم پریدنها و به آقای رضا پهلوی یا سایرین هم بفرمایید به جای حرفهای کلی برنامه دهند و صداقت و استقلال خود را به ملت ارایه دهند و مثل پدر که گفت مخالفین از راه آب آمدند یا از خارج آمدند نگوید که این مردم که رای دادند از رشوه یارانه رای دادند آیا شادی و جشنشاان هم به دلیل رشوه بود؟

      حذف
    3. عجب! اول این که من ربطی به آقای پهلوی ندارم و دنبال سلطنت هم نیستم پس بی خود مغلطه نکنید... پی نوشت دوم من رو هم بخوانید

      حذف
  4. آقایان و خانوم های محترم چرا وقتی اطلاع و دانش کافی ندارید مطلب می نویسید . اطلاعات دروغ و نادرست به خورد مردم می دهید . نویسنده محترم این متن دانسته یا از روی نا آگاهی نوشته مدرک M Phil معادل فوق لیسانس است . اگر کمی به طبقه بندی تحصیلات آکادمیک تسلط داشتید می دونستید که فوق لیسانس برابر MASTER است و M Phil برابر با پیش دکترا است که در کشورهای زیر مجموعه انگلیس مانند کانادا و استرالیا و هندوستان و اسکاتلند و .... دانشجویان دوره دکترا پیش از شروع دوره باید آن را بگذرانند . البته این مقطع با توجه به نوع رشته و دوره انتخابی برای دکترا که شامل Course Work باشد یا نه می تواند اجباری یا اختیاری باشد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز من حالا این که شما توضیح دادی در کانادا یا استرالیا، چه تفاوتی در اصل ماجرای این نوشته ایجاد کرد؟ من گفتم معادل این مدرک در ایران کارشناسی ارشاد است. کجا ما در ایران M.phil معادل پیش دکترا داریم؟ خود روحانی هم در وبسایتش نوشته مدرک "فوق لیسانس" و "دکترا" ی خودش رو از گلاسکو گرفته.. من وبسایت اون دانشگاه رو هم نگاه کردم و course work ی در مورد رشته جناب روحانی ندیدم در هر صورت باز هم تفاوتی ایجاد نمی کند.

      حذف
  5. آقا حالا چه معادل چه اصل چه فرع؟
    آخه مثالا برادر چرا ناراحتی؟
    اون دکترای احمدینژاد بود که جعلی بود نه مدرک آشیخ حسن.
    فقط موضوع انه که ایشون رایشو آورد همین و همین.
    و یه چیز دیگه:
    سخنی با احمدی نژاد
    احمدی لطفا آبو بریز حمون جا که داره میسوزه.......

    پاسخحذف
  6. من خودم به ایشان رای دادم و پشیمان هم نیستم ولی‌ چند موضوع باید روشن شود اول اینکه در فیلم تبلیغاتی ایشان قبل از انقلاب دکتر خطاب می‌شدند که مشخصا دروغ است، دوم اینکه ایشان از ساله ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ که تز‌ را دفاع کردند درگیر این دانشگاه بودند حالا پاره وقت یأ تمام وقت مهم نیست ولی‌ اینکه ایشان اسم پسپرتیشن بر اساس شناسنامه صادر شده می‌بایست حسن روحانی باشد نه حسن فریدون که اسم قبل از ساله ۱۹۷۸ ایشان می‌باشد مگر اینکه ایشان دو تا پاسپورت و دو شناسنامه داشته باشند و به خیال خودشان به اینگلیشا کلک زده و هویته واقعی خودرا مخفی‌ کرده باشند در هر صورت مسائل بیجوابی در حال حاضر وجود دارد که نقطه ضعف ایشان محسوب میشود

    پاسخحذف
  7. برای پذیرش از دانشگاه‌های خارج باید پاسپورت ارائه شود که اسم ایشان در زمان تقاضا تحصیل در دانشگاه ۱۹۹۰ حسن روحانی بوده نه حسن فریدون (اسم قبل از انقلاب ایشان) این موضوع خیلی‌ جالب است

    پاسخحذف
  8. دوست عزیز من خودم رای نداده ام و علاقه ای به آقای روحانی ندارم و مطمئنم ایشان لیاقت مدرک دکترا را ندارند - ولی یک ایراد جدی به شما وارده: در کشور ما خیلی رایج هست که به وکلا عنوان دکتر داده می شه بدون اینکه مدرک دکترا داشته باشند. اگر با وکیلی از نزدیک آشنا باشید و یا کار کرده باشید این رو متوجه می شید. ایشون هم در دانشگاه تهران حقوق خوندن و شاید این دلیل عنوان دکترای ایشان قبل انقلاب باشد.

    بعد خودتان را بگذارید جای آقای روحانی و بعد هم فیلم ساز مربوطه:
    ۱)‌ آیا به مردم می گویید به من نگو دکتر؟ کمتر کسی دیدم به او بگویند دکتر و دکتر نباشد و جلوی مردم را بگیرد که به او نگویند دکتر
    ۲) فیلم ساز نمی توانست تحصیلات دکترای سال ۹۹ را از تحصیلات حوزوی جدا کند بدون اینکه رشته ی داستان از هم بپاشد! شما بودید چه می کردید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تمام آن کسانی که دیده اید که دکتر نبودند و جلوی مردم را نگرفته اند که به آنها دکتر بگویند، آدم های دوز و کلکی هستند.. در ضمن در این وبلاگ نشان داده شده است که در مجلس اول هم تحصیلات خود را دکترا ذکر کرده اند ..
      http://mahakestan.blogspot.co.uk/2013/06/blog-post_18.html

      حذف
    2. همانطور که گفتم با نکات دوم و سوم شما کاملا موافقم و استفاده از نام مجعول یا سابق و هم زمانی تحصیل و هزار شغل اداری شکی در عدم لیاقت ایشان برای عنوان دکتری نمی گذارد ولی باز هم معتقدم استفاده از عنوان دکتری یا حتی ادعای فوق لیسانس برای فارغ التحصیلان حقوق چیز رایجی است در جامعه ایران. اگر شما وکیل باشید و همه همکاران وکیلتان دکتر خطاب شوند، دیگر جلوی دکتر خطاب شدن را شاید نگیرید حتی اگر آدم کلکی نباشید.

      به هر حال درود بر شما برای دست گذاشتن روی این نکات و مطلع کردن کسانی که از این شخص مشغول ساختن بت بوده و هستن و ناچار سرخورده خواهند شد متاسفانه دیر یا زود

      حذف
  9. اینطوری که من با یک واسطه شنیدم، روحانی پیش از انقلاب دانشجوی این دانشگاه بوده ولی درسش رو رها می کنه. توی ایران هم که رایجه از سال اولی که دانشجو می شی دکتر خطابت می کنن. ممکنه دیگران خطابش می کردن دلیل نمی شه خودش همچین چیزی رو می خواسته. حتی دانشجوهای پزشکی از سال اول ورود به دانشگاه همدیگه رو دکتر خطاب می کنن!

    به هر حال می دونم اینم دلیل نمی شه.

    بعد از انقلاب هم قطعا تحصیلات از راه دور بوده. یعنی پایان نامه ای سمبل شده که اونم معلوم نیست خود روحانی نوشته باشه و یا به لطف یک گروه متخصص که زیر دستش توی مرکز تحقیقات هستن. و به دانشگاه می تونه ارائه بشه و مدرک گرفته بشه. اضافه کنم که خیلی از دانشگاه ها فقط برنامه ی دوره ی دکتری شون ارائه ی پایان نامه ست و کار ریسرچ و این امکان رو باز می ذارن که دانشجو حضور نداشته باشه و کار ریسرچ رو از راه دور انجام بده.

    به هر حال دانشگاه رسما تایید کرده و دیگه کاریش نمی شه کرد. فامیلی روحانی هم بعد از انقلاب تغییر پیدا کرده چون اسم برادرش کماکان حسین فریدونه. اینکه چه سالی تغییر داده معلوم نیست.
    شما خودت رو خسته نکن چون هرکاری هم بکنی دانشگاه تایید کرده و جای روحانی محکمه و خیالش راحت

    پاسخحذف
  10. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  11. خداوند شفای عاجل به شما عنایت فرماید! اگر به جای این مزخرفات، رفته بودید چهار تا کتاب خونده بودید و یه کم شعور سیاسیتون را بالا برده بودید، الان اپوزیسیون مملکت، احمقای بی خاصیتی مثل شما نبودند.

    پاسخحذف
  12. You should read Time article about him in which it is mentioned:
    http://swampland.time.com/2013/06/17/who-is-hassan-rowhani/?iid=sl-main-lead

    Since the late 1970’s, Rouhani has been hailed as “doctor” in public circles, an honorarium given to many Iranian students who left advanced studies abroad to return home for the revolution. In 1995, Rouhani finally earned a masters degree in philosophy from Glasgow’s Caledonian University for a thesis entitled, “The Islamic legislative power with reference to the Iranian experience” and a PhD from the same school four years later for another thesis entitled, “The Flexibility of Shariah with reference to the Iranian experience.” He’s said to speak fluent Persian, English and Arabic and some French, German and Russian.

    Read more: http://swampland.time.com/2013/06/17/who-is-hassan-rowhani/#ixzz2We1eDVaV

    پاسخحذف
  13. I meant this sentence:
    Rouhani has been hailed as “doctor” in public circles, an honorarium given to many Iranian students who left advanced studies abroad to return home for the revolution.

    but if you want to close your eyes and still live in the kingdom era, just do it ;)

    پاسخحذف
  14. بلانسبت عجب بلبشو و خر تو خری شده سر این جریان آبدارچی شدن این آخوندک

    به جز اسهال طلبان دستمال به دست معلوم نیست کی‌ بسیجی‌ ولایت مدار و کی‌ جو زده و احمق

    واقعا باید باور کنیم که اینهایی که یه هفته پیش صبح تا شب تبلیغ رای دادن میکردن عاشق ایران هستند ؟! آقا رای دادن و که مگفتید تنها راه موجود هست اوکی قبول این ماست مالی کردن گند کاری آخوند چی‌ ؟ این هم واسه نجات مردم هست ؟! یعنی‌ باور کنیم اینهایی که به هر کس حرف از تحریم زد و انتقادی داشت و داره رو به سبک ج اسهالی یه انگ خائن بودن و بسیجی‌ بودن و مزدور حکومتی که واسه رای دادن به نماینده رهبرش ۲۴ساعت در حال تبلیغ بودن میزنن باور کنیم که اینها دلشون واسه ایران می‌سوزه و عضوی از مردم عادی هستن ؟!!!

    قسم حاضرت عباس و قبول کنیم یا دم خروس !!

    پاسخحذف
  15. این نحوه برخورد شما منو به یاد بگم بگم احمدی نژتد میندازه اگه از آبشخور اون تغذیه نمیشید باید بگم از همون قماش هستید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما مختاری هر طور دوست داری فکر کنی. در همه جای دنیا از زندگی خصوصی تا عمومی سیاستمداران و گذشته و حال اونها زیر ذره بین هست . با این تهمت های پوچ نمیشه پرسش گری ها رو مانع شد!

      حذف
  16. ایها الجوادیون خیلی عجیبه کسی فامیلش رو عوض کنه . دنبال چی هستین . مردم رای دادن به ایشون . بابا یخورده احترام بزارید . هنوز دولت رو تو دست نگرفته دارین سوراخ شکافی میکنین .
    خود دانشگاه اومده بهش تبریک گفته عکسش هم زده تو سایت رسمی
    http://www.gcu.ac.uk/newsevents/news/article.php?id=59642
    برید ببینید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز! شما سواد داری؟ در متن نوشته هم خود من این رو نوشته بودم و لینک هم داده بودم ... اصلا متن رو خوندی؟

      حذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!