هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

مذهبیون با نکوهش حکم ارتداد شاهین نجفی، آزاد اندیشی خود را ثابت کنند!


مهم نیست که من تابو شکنی شاهین نجفی (که پیش از او هم بسیاری دیگر چنان کرده اند) را تایید کنم یا نکنم،  به دل من خوش بیاید یا نیاید و یا آن را به زعم خود توهین آمیز بدانم یا نه. هنرمندی است و آنچه در دل می اندیشد را به زبان می آورد و بر ساز خود می نوازد. و مگر من چه جایگاه برتری از او دارم که او را به صرف اندیشیدن و بر زبان آوردنش محکوم کنم که هر دو انسانیم و هم اندازه که من محق به بیان عقیده ام هستم او نیز هست؛ آنچه برای من محترم و مقدس است برای او می تواند نباشد و لزومی به آن هم نیست.

احترام به عقاید دیگران بسیار هم پسندیده است و هنجارهای جامعه را ارج نهادن هم لازم. از سوی دیگر، جامعه ای را که  بند خرافات و موهومات اسیر می شود و اسیر حاکمانی که چنان تفکراتی را پر و بال می دهند و آن هنگام باید خرق عادت کرد و تابو شکست و روشنگری کرد هم بحث دیگری است و البته بسیار حیاتی. مهم اینجا، اندیشه های قرون وسطایی آدمیانی است که خود و عقایدشان را مقدس می دانند و  تفتیش عقاید می کنند و دیگران را مفسد فی الارض و حرام زاده و نجس می خوانند.

جان شاهین نجفی در خطر است و پیشاپیش حکم قتل او صادر شده است . اینجاست که باید آن ایرانیان مذهبی که حتی رفتار آن هنرمند را هم نپسندیده اند و آن را به زعم خود توهین آمیز دانستند، قدم پیش بگذارند و شرافت خود را با دفاع از آزادی بیان و اندیشه نشان دهند.

داریوش

۲۱ نظر:

  1. این..رو ببینم میفهمی ارتداد یعنی چی

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. فکر کنم این اخرین اهنگش بود شایدم اعداااااااااااااااام

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

      حذف
  5. اینکه بسیاری از مذهبیون با حکم ارتداد مخالفن که شکی نیست و نیازی هم نیست که در هر جا و موردی خودشون رو به بی دینان ثابت کنند!! مگه کم آدم مذهبی الان در زندان هاست؟ مگر کم آدم مذهبی خودش متهم به ارتداد شده ؟؟
    اگه قرار باشه دین داران شرفشون رو به بی دینان
    ثابت کنند ، عکس این موضوع هم باید انجام بشه.
    چند تا بی دین تا حالا برای آزادی عقاید و پوشش مسلمانان دل سوزوندن ؟

    پاسخحذف
  6. دلیلی برای نکوهش وجود ندارد. ایشون می دونست که با این حرکت داره به عقاید شیعیان جهان توهین می کنه و نتیجه چنین اقدامی مشخصه. اما به نظر من آزاداندیشان باید با نکوهش این اقدام ابلهانه نجفی، اجازه ندهند که این حرکت به نام جنبش آزادی خواهی مردم ایران تمام شود و در واقع نگذارند آبی به آسیاب رژیم ریخته شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

      حذف
    2. اقدامشون اصلا ابلهانه نبوده و واقعا تقدس زدایی از دین بهترین راه برای مبارزه با حکومت دینیه .

      نباید فراموش کرد که درسته تو همهٔ حکومت‌های به ظاهر آزاد (یا شاید واقعا آزاد) هر کسی‌ میتونه عقاید خودشو داشته باشه ولی‌ روشن فکر و فیلسوف و جامعه شناس‌های زیادی هستن که دین رو دشمن اخلاق و امری اضافه و شایسته انهدام میدونن . خیلیا هستن که دین رو عامل بد بختی جامعه ایران میدونن و نظر هاشونم کاملا منطقی‌ به نظر میاد .

      می‌شه بگی‌ از کدوم جنبش آزادی خواهی‌ حرف میزانی‌ ؟!!! همونی که می‌رفتیم تو خیابون و برگشتنی خاتمی میگفت هرکسی ولت فقیه رو نخواد از ما نیست ؟ همونی که موسوی که دوسش داشتمو دارم وقتی‌ به بسیجیی لجن روز قدس می‌رسید دوسشون داشت وقتی‌ به آزاری زبانهای هم فرهنگ خودش می‌رسید میگفت جدایی طلبا در ایران جایی‌ ندارن ؟! همون جنبشی که قراره بد از پیروز شدنش کسایی‌ که الان طرف داره حکومتن بعدش طرف داره مزهبیا باشن ؟!! با زبون شما جنگیدیم و الان سر خوردگی و انفعال شامل حالمون شده

      حذف
  7. من اعتقاد ندارم که کار ایشون به جهت روشن گری یا خرفه زدایی باشه، چرا که بسیار کوته بینانه است که فکر کنیم کسانی که بقول شما اسیر خرفه اند با شنیدن این دست آهنگ ها به یکباره نور علم و دانایی بر قامتشان تابیده گردد. چنین رفتارهایی تنها نفرت را بیشتر می کند و البته خوراک کافی برای روشن فکر نما ها فراهم.

    همچنین به نظر من حمایت از ایشان هیچ ربطی به دفاع از آزادی بیان ندارد. به نقل از ویکی پدیا:"در کنار پذیرش عمومی مفهوم آزادی بیان، از طرف دیگر توافق عمومی ای نیز وجود دارد که باید برای آزادی بیان حد و مرز مشخص کرد؛ به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا محدودیت‌های ذیل بر بیان وضع شده‌اند: سخنانی که به منافع اشخاص ضرر بزند (مانند تهمت، و افترا) یا سخنانی که به جامعه بصورت کلی صدمه می‌زنند (مانند سخنان وقیح آمیز)، و یا سخنانی که مخل نظم عمومی باشند (مثلاً سخنانی که باعث ایجاد وحشت عمومی شود)، و یا سخنانی که بصورت مستقیم حکومت آمریکا را مورد تهدید قرار دهند (اگر چه موارد آن نادر بوده، ولی موارد استناد به قانون جهت خاموش کردن مخالفان دولت جهت تضمین امنیت ملی وجود داشته‌است)."

    اما در مورد حکم ارتداد و غیره که کاملا موافقم. این متاسفانه آفت امروز جامعه ماست. هر نظر مخالفی به زور صامت و هر مخالفی به زور خاموش می شود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر کنم اشتباه می‌کنین . اولا که روشن فکر نمهیه ما فعلا دنبال سینه‌های گلشیفته ، نجات تان و حقوق همجنسگرا‌ها هستن و شجاعته بازی کردن با دمه مذهب رو ندران (حتا ممکن شبا که میخوابن از اینکه قیامتی باشه بترسن ).

      قرار نیست کسی‌ روشن بشه قراره بعضی‌‌ها که کشتن آدم ها‌رو ساکت کردن مخالفینشون رو حق مسلمشون میدونن کم کم عادت کنن که آقا اینجوری هم نیست . و اتفاقا چون الان خیلی‌‌هایی‌ که شاکی‌ شدن از آدم‌های مذهبی غیر حکومتی هستن یعنی‌ این اتفاق باعث شده به فکر بیفتن و اگه ماها در حمایت از رفتارای مشابه درست عمل کنیم واقعا خوبه.

      یه چیز دیگه هم بگم بهترین چیز برای عوض کردن یه آدم مقدس ماب اینه که ببینه چیزایه که برای خودش مقدّسه برایه دیگران یه چیز مسخرس این باعث می‌شه ته دلشون شک کنن ولی‌ اینکه مثل آدم عقیدشون رو مورد بازبینی قرار بدن(مکنه حقیقتا یا تحقیقتن درست باشه ) یا اینکه متهجرانه با طرف برخورد کنن با خودشونه (متحجر کسیه که ته قلبش اعتقادی به اعتقادش نداره )

      حذف
  8. من ادم مذهبی نیستم ولی نماز می خونم عاشق رپ و اهنگ هستم و از ایشون هم خوشم میومد ولی با این کارش ازش متنفر شدم اگه ایشون چیزی هم قبول ندارند نباید مسخره کنند قبول نداری لآاقل مسخره نکن چون میلیون ها ادم در سراسر جهان برای اینان احترام قاءل هستند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مذهبی‌ نیستین یعنی‌ چی‌ ؟!! مگه می‌شه مذهبی‌ نبود ولی‌ نماز خوند ؟!! منظورت اینکه در عینه حال که نماز میخونی مثلن دوست دختر داری یا اگه کسیو ببینی‌ که مشروب میخوره داغ نمیکنی‌ ؟ خوب خیلی‌ خوبه . ولی‌ مطمئن باش اگه الان کسیو میبینی‌ که دوست دختر داره حسادت جنسیت گل نمی‌کنه و در قالبِ غیرت مذهبی‌ بروز نمی‌کنه به خاطره وجود آدم‌های مثل شاهین نجفی در گذشتس حالا هم یاد خواهین گرفت که اگه شما اعتقاد دارین که اماما اینقدر مقدّسن که نمی‌شه اسمشونو آورد کسایی‌ هستن که هیچ چیزو اینقدر مقدس نمیدونن

      حذف
    2. در پاسخ به ناشناس دوم: "مطمئن باش اگه الان کسیو ببینی ...." ؟؟!!! این چه منطقی؟ چطور اینقدر مطمئنید؟ حد اکثر میتونین بگین که این فرضیه ی شماست!! شما درست میگین که کسانی در دنیا هستند که امر مقدسی ندارن. از جمله ای امور مقدس، انسانیت و جان انسانهاست. از جمله ی امور مقدس، اخلاقیات هاست. اتفاقا اونهایی که میخوان شاهین نجفی رو بکشن، تا حدودی هم فکر شما هستن، فرقی بین کشتن شاهین نجفی و یک سوسک نمیبین. و جان انسان ها برای اونها امر مقدسی نیست.

      حذف
  9. azadiye bayan bedone qaido shart

    پاسخحذف
  10. آزادی بیان فتوای سیاه و سبز نمی‌‌شناسد، شاهین را نکشید
    http://sheikhoshazdeh.blogspot.com.au/2012/05/blog-post_09.html

    پاسخحذف
  11. اولین حمله به شاهین نجفی :
    خبر هایی از گوشه و کنار به گوش می رسد که ساعاتی قبل شاهین نجفی توسط فرد ناشناسی مورد حمله قرار گرفته است . این خبر هنوز به تائید هیچ خبرگزاری مستقل رسمی نرسید است. شاهین نجفی بعد از این که ترانه جنجال برانگیز نقی را منتشر نمود ، وب سایت سایت شیعه آنلاین برای سر این خواننده مبلبغ ۱۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است. گفتنی است که حکم مرتد بودم شاهین نجفی نیز توسط آیت الله صافی گلپایگانی صادر شده است.دیروز شاهد این بودیم که شاهین نجفی با بی بی سی مصاحبه ای داشت که در آن اشاره ای به مکان شاهین نجفی نشده بود و دلیل این امر را حفاظت از این خواننده عنوان کرده بود.خبر های که به دست ما رسیده است شاهین نجفی از آلمان که در آن سکونت داشته است به شهری در سوئد به نام گوتنبورگ مهاجرت یا بهتره بگم فرار کرده است ، که در این شهر مورد حمله با چاقو قرار گرفته است البته در این حادثه شاهین نجفی صدمه نمی بیند و فقط از ناحیه شانه راستش به صورت سطحی جراحت بر میدارددر ضمن ضارب نیز موفق به فرار شده است و پلیس سوئد در جستجو این فرد می باشد.شاهین نجفی بعد از این حادثه به مکان نامعلومی منتقل شده است.به احتمال زیاد از این به بعد شاهد این دست حوادث و سوء قصد به جان این خواننده خواهیم بود و از این به بعد شاهین نجفی باید همانند سلمان رشدی قید خوردن یه فنجان قهوه به تنهای را در کافه های شهر را بزند و به یه زندگی در خفا عادت کند .

    پاسخحذف
  12. همه میگن این شاهین ه به 50 میلیون معتقد به یک نظر و یا عقیده و یا دین و یا همون شیعه 12 نماینده(بخوان امامی) بی احترامی کرده. اخه چی گفته؟ داره گلایه میکنه این رپر فلک زده.
    ما ایرانیها فکر میکنیم که هممون خیلی حالیمونه و خدا هم یک جایی همون بالاهاست. این روحانی بی قانون گلپایگانی از بی سوادی ما ایرانیها چنین سواستفادها را میکنه. این نظام ج.ا. از نفهم بودن ما داره سواستفاده میکنه.
    اسایش را ازمون گرفتن هیچی نمیگیم و با ترس خودمون داریم زیر بار این نظام میترسیم و زندگی میکنیم.
    حالا این شاهین که بیشتر از همه عقابه و هم شاهین دوباره خایه (میبخشید شما بخونید شجاعت) نشون داده و تازه میخواهیم بفهمیم که داره چی میگه.
    خاک تو سر من ایرانی که دو باره اینم مثل فرخ زاد حتما باید بدست قاتلهای نپام کشته بشه که بفهمیم چی از دست دادیم؟

    من که ایرانی هستم و ترسو میمونم.

    شما؟

    پاسخحذف
  13. لطفا صفحه کمیته مجازات هتاکین + شاهین نجفی رو تو فیس بوک ریپورت کنید. تهدید علنی به مرگ شاهشن نجفی عزیز میکنند.
    اسمش: committee of punishment

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!