هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ آذر ۱۱, شنبه

توجیه عجیب اعدام های انقلابی ۵۷ در روزنامه ابولحسن بنی صدر!



در شماره ۱۰۹ روزنامه انقلاب اسلامی، با تایید بیش از ۴۰۰ اعدام انقلابی تنها کمتر از یک سال گذشته از انقلاب ۵۷، توجیه بهت آوری ارایه می شود که تاسف آور است. به نقل از مذموم:

شما که آن همه درباره اعدام ها در ایران سر و صدا راه انداخته اید خود شما پس از جنگ جهانی دوم بنا به اسنادی که سفیر ما در پاریس فراهم آورده است،  ۱۰۵ هزار نفر را  بدون محاکمه به عنوان همکاری با دشمن اعدام کرده اید . یک میلیون نفر را خودسرانه توقیف و زندانی کرده اید. در ایران پس از ۵۵ سال تحمل سیاهکار ترین رژیم ها به قول شما ۴۰۰ نفر اعدام شده اند. این دو رقم را با هم مقایسه کنید تا بزرگی معنویت امام خمینی و روحانیت را اندریابید. 

البته مشخص نیست که این اسناد را سفیر جمهوری اسلامی چطور در کمتر از یک سال بدست آورده است و منبع آنان چه بوده است، آنچه جالب است قیاس مع الفارق این روزنامه در توجیه محاکمات سرپایی، اعدام های گروهی و دادگاه (!) های فرمایشی خلخالی است با محاکمه سران رژیم نازی به جرم نسل کشی و در دادگاه هایی علنی و براساس ضوابط قضایی.

چنین مقایسه والبته توجیهی، جدا از وقاحت عجیبی که نمک بر زخم ملت بود، مرا به یاد توجیهات احمدی نژاد در نیویورک می اندازد در پاسخ به پرسش هایی در مورد تعداد و وضعیت زندانیان سیاسی در ایران. رییس جمهوری کودتا هم البته از جیب خود آمار و ارقام در آورد و با این سفسطه که تعداد زندانیان (غیر سیاسی) در آمریکا فلان رقم است، دولتش را به زعم خود توجیه کرد!

منبع عکس (+)

۲ نظر:

  1. بنابر آنچه که از انتهای این سرمقاله سانسور کرده اید، بنی صدر اعدامها را "کارهای غیرقابل دفاع" عنوان می کند، پس هیچ حمایتی از اعدامها نکرده است.

    همین بنی صدر که شما سلطنت طلبها مثل چی! ازش می ترسید و می خواهید خفه اش کنید، در 15 مهر 1359 علنی ترین و شدیدترین موضع را بر ضد اعدامها در کارنامه اش در روزنامه انقلاب اسلامی، گرفت:

    «چگونه زیباترین انقلابها را به بدترین شکلها درآورده و به جهان عرضه کردند، آنها که محاکمات چند دقیقه ای تشکیل می دادند و پیاپی اعدام می کردند، آنهایی که به نام اسلام و قاطعیت، قاتلیت را رویه می کردند. آنهایی که هرج و مرج ایجاد می کردند و از استقرار نظم جلوگیری می کردند. آنهایی که تبلیغات تخریبی را بعنوان تبلیغات مکتبی به خورد مردم ایران و دنیا می دادند. آنهایی که به این عنوان که ما برای اقتصاد انقلاب نکرده ایم، عملا زمینه فعالیتهای سازنده و تولیدی را از بین می بردند، آنهایی که از استقرار حکومت قانون جلوگیری می کردند و می کنند و ... آنها هستند که چهره زیبای انقلاب ما را لجن آلود کردند و این چهره لجن آلود را به دنیا وانمود کردند، به جای آن چهره زیبای واقعی.»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یک فسیل سیاسی که ترس ندارد دوست من. شاید شما و امثال شما باشید که از هراس قطع مواجب برای این مهره سوخته انقلاب اسلامی طلب طول عمر می فرمایید!

      حذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!