هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

مقدمه ای بر حذف کامل هاشمی رفسنجانی از قدرت!



۱- هاشمی رفسنجانی پس از نازکردن و کش و قوس رفتنهای طولانی در نهایت در واپسیین دقایق مهلت ثبت نام برای  کاندیداتوری ریاست جمهوری اسلامی احساس وظیفه کرد و به میدان آمد.  پیشتر، ایشان در ردای اصلاحات و اعتدالگری، خود را حلال  مشکلات  و شاه کلید رفع بحرانهای کشور دانسته بود و متواضعانه (!) تمام معضلات مملکت را به دوران احمدی نژاد  نسبت داد! 

۲- ظرف هشت سال گذاشته، هاشمی تقریبا تمام موقعیت ها و مناسب خود (از جمله در مجلس خبرگان یا امامت موقت جمعه) را با خواری از دست داد، فرزندانش متواری و یا دربند شدند و تا آنجا خفت کشید که حتی وبسایت شخصیش در زمانهایی فیلتر شد! با این احوال همواره مخالفت خود را با جنبش مردم سالاری و اصولاً هر تغییر ساختاری در رژیم سیاسی ایران بارها  به صراحت بیان کرد و اگر هم زمانی نامی از زندانیان سیاسی و اجرای عدالت می برد، هدفش تنها حفظ  نظام و انقلابی بود که خود نهالش را کاشت و پر بال داد! گرچه امروز عالیجناب هاشمی درموضع دفاعی و ضعف است ولی درازمدتی از آن زمان  نیست که جنابشان بر تخت قدرت می نشست و فرمان دستگیری مخالفانش را می داد تا آنها را به قول خود آدم کند. چرا؟ چون که جسارت کرده و نامه ای انتقادی به شیخ بهرمانی فرستاده بودند! 

۳- هاشمی حتی در تشخیص مصلحت خود و خاندانش هم بارها اشتباه کرده است که نمونه آن شرکت در انتخابات مجلس ششم بود که آخرین نفر انتخاب شده از حوزه تهران شد. امروز هم بر ایشان این امر مشتبه شده که مقبول جامعه اند و انگار در این خیال است که در انتخابات پیش رو حتی با فرض سالم بودن آن بیشترین رای را خواهد آورد! 

۴- دوران ریاست جمهوری اش  را "دولت سازندگی" می خواند و خود را در جایگاه امیرکبیر نوین ایران و سردار سازندگی مملکت می بیند. می گوید که پیشبینی حوادث سال ۸۸ را کرده بود و اگر تنها به حرف های ایشان گوش می دادند، چنان مشکلاتی پیش نمی آمد و تا امروز ایران گلستان شده بود! جدا از تفسیرهای اقتصادی و مدیریتی که خلاف نظر ایشان را در سازنده بودن دورانش نشان می دهد، پرونده های جنایات های سازمان یافته در درون و بیرون از کشور در زمان زمامداری قدر قدرتی ایشان هنوز باز است که خود زمانی باید پاسخگو باشند (اگر عمری برای ایشان باقی بماند). از رذالت ایشان همین بس که پس رو شدن قتلهای زنجیره ای در دولت محمد خاتمی، دست به دست یکی از مظنونان اصلی پرونده (علی فلاحیان) به حج می رود تا بیش از پیش به بازماندگان آن جنایات ها دهن کجی کند. 

۵- هاشمی بهرمانی، کاندیداتوری خود را منوط به رضایت رهبر جمهوری اسلامی عنوان کرد که در نهایت نتیجه گیری می شود که چنان توافقی صورت گرفته است. این احتمال بالا را می شود داد که چه در انتخابات پیش رو تقلب بشود یا نشود نام هاشمی از صندوق بیرون نخواهد آمد (که در میان عامه مردم بی مقبولیت است)، با این حساب آیا باز به مانند انتخابات سال ۸۴ سکوت پیشه کرده و به قول خودش "شکایت به دادگاه عدل الهی" خواهد برد؟! آنچه مسلم نشان می دهد این است که کاندیداتوری ایشان بدور از جنجال و حاشیه نخواهد بود که نمونه کوچک آن را در همان زمان ثبت نام دیدیم (ویدئو پایین). با این حساب، نتیجه قمار انتخابات ۹۲ برای هاشمی ۸۰ ساله و خاندان پرمساله اش چنان سنگین خواهد بود که سرنوشت موسوی و کروبی برایشان زیاد دور از ذهن نمی نماید. شاید حتی جلو انداختن و ترغیب هاشمی برای کاندیداتوری، نقشه ای برای حذف کاملش از قدرت باشد!

۲۰ نظر:

  1. دمت گرم گٔل گفتی‌ مردم ماهم که متاسفانه هم ندا یادشون رفته هم اینکه این پیر سیاست ۳۷ ساله با نظام بوده یکشبه نمیاد سمت مردم زمانی‌ هم که شلوغ پلوغ شد دنبال سرخ موش نمی‌گشت ۲ زار

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا متاسفم برای ساده لوح بودن خودمون که سیاه این آخوندها میشیم

      حذف
  2. آره این همه سال اسکل شدیم باز تبلیغات که شروع بشه دختر پسرا میریزن تو خیابون عکس نحسه اینارو میزنن به ماشیناشون

    پاسخحذف
  3. عجب آدمایی هستن اینا چمبره زدن رو کشور، دخترش میگفت نمیخواسته بیاد مهدی و یاسرو عماد (پسر محسن) رفتن آقارو بیارن، چطوری روشون می‌شه بگن اینارو؟؟ معلومه از خداتوان بید که جیبرو پر کنید دیگه گفتن نداره

    پاسخحذف
  4. کوسه ۹۲ اوو اوو او :دی

    پاسخحذف
  5. ما مردم ایران همون مردمی هستیم که سال 84 انتخابات را تحریم کردیم و باعث شدیم احمدی نژاد به قدرت برسه. اگر چه که اوضاع سیاسی اون زمان هم خوب نبود اما مشکلات اقتصادی هم مثل امروز نبود ! آزادی نسبی بهتر بود! واقع بین باشیم و قبول کنیم که یک شب ایران بهشت نمیشه ! ما همه با هم احمدی نژاد را آوردیم قبول کنیم که اشتباه کردیم... الان هم کسی نازمان را نمی خره که بریم رای بدیم... چون جریان حاکم از شرایط موجود راضی هست ... این را از گفته های آقای خامنه ای و دولت میشه فهمید ! فقط مردم بیچاره هستن که فشار ها را باید تحمل کنن... تنها کاندیدی که میتونه حداقل بحران های اقتصادی پیشرو ناشی از سوء مدیریت احمدی نژاد را تا حدودی به نفع مردم کنترل کنه رفسنجانی هست ! منم با این رژیم مخالفم. اما سال 84 که تحریم کردیم رژیم از اعتبار ساقط شد؟ یا دودش تو چشم خودمون رفت؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. dooste aziz chera charand migi ? saale 84 hame raftan be ahmadinezhad ray bedan ? maa avordi ahmadinejado ? pas chera sal 88 hame ba ham raftim be moosavi ray dadim baaz ahmadi nejad umad? yekam fekr kon,mifahmi maa naghshi nadarim too entekhabat ,age gharar bud maa betoonim nazar bedim aslan azam nazaar nemikhastand, faghat raftanemun sabet mikone hanuz ba nezamim,

      حذف
  6. دست بردار این جوکی که گفتی مشخصه از وضعیت مردم داخل کشور خبری نداری من اصلا از کسی جانبداری نمیکنم وخوشم نمیاد از سیاست این طلاب حکومت زده ولی این قول را به شما میدهم مردم از ترس بلعیده شدن اژدهایی چون سپاه به دهان افعی چون هاشمی قطعن رضایت کامل دارند و دلیلش عملکرد دولت کنونی است و وحشتی که در ابعاد اخلاقی اقتصادی و فرهنگی با سرداران گمنام و با نام سپاه به مملکت حاکم کرده است
    فراموش نکنید همواره دولت کنونی و حتی بیت رهبری و خود رهبر با همه اختلافاتی که داشته اند درخوش خدمتی به منافع این سرداران پشت صحنه چیزی کم نگذاشته اند و هرگز خود را در مقابل آنان قرار نداده اند
    بله سپاه به کمتر ازکل مملکت رضایت نمیدهد این حرف از هاشمی بود و این حقیقت جاریه نه که آن بگه ، پس شاید هاشمی بتونه این خط نظامیگری و فسادی که توسط سپاه مملکت را کنترل میکنه کاری براش کنه
    برای همینه که من به هاشمی رای میدهم نه درجهت تایید کارای قبلی بلکه درجهت کارایی که درآینده انجام خواهد داد و مطمئن باشید که جانش را در این راه ممکنه بده بیخود نیست خاتمی می گوید فداکاری ..
    خوب اینم نظرمن بود که در رنج و عذاب از این سیستم هستم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من با نظر شما موافقم ولی مطمئنم که به ایشان اجازه حضور در انتخابات را نخواهند داد و به هر بهانه ای رد صلاحیت خواهند کرد.

      حذف
    2. midooni , vaghean jalebe az hashemi ke ye omr behesh migofid dozd , monji sakhtid,chetor mishe vaghean be hamin rahati hamechio faramoosh konid, fek konam chandvaght dgeam az khamenei monjii misazid bar alayhe ahmadinejad,
      KOLE NEZAAM bayad bere? ino befahm ,na inke too khode nezam donbale naaji bashide

      حذف
  7. واقعا متاسفم واسه یه مشت خارج نشینی که از اون سمت دارن واسه ملت نسخه میپیچن...شما چطور به خودت جرئت میدی که واسه ما تعیین تکلیف کنی وقتی حاظر نیستی 1 روز توی این شرایط ایران باشی؟؟؟؟؟؟ اون کسایی که میگن تحریم انتخابات و مردمی که میخان رای بدن رو گوساله میدونن خودشون یک گاو به تمام معنا هستن...خیلی متاسف میشم که چنین چیزهایی میبینم.مطمئن باشید با این نظراتتون هر روز بیشتر از چشم مردم داخل ایران میفتید...جالبه که سال 88 هم همین افراد تحریم کننده خودشون رو جنبش سبزی میدونستن...شما خیلی از مرحله پرتین و اگه وجود دارید تشریف بیارید این طرف آب !!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اینجا چه کسی برای شما نسخه پیچیده عزیز؟!

      حذف
    2. man mardome invare aabam, harki bere ray bede bisharafe, goosalam toii ke enghad khub baazie nezamo mikhori, badbakhti amsale to kam nistan vase hamine enghad aghabim.

      حذف
  8. با خونه نشستن و تحریم به تداوم این روند کمک میکنید. برخیزیدو کاری کنید. تحریم انتخابات هیچ کمکی به ایران نمیکه. بله به هاشمی قاتل رای میدیم. سیاست همینه تاکتیک های مختلفی برا رسیدن به استرادژی داره.تنها راه حل و آخرین شانس باشه.

    پاسخحذف
  9. كسايي كه مي‌گن رأي ندين دست كمكاي خامنه اي هستند اگر رأي نديم شما چكار مي‌كني چه جوري نظامو عوض مي كني فكر ميكنم تبليغ رأي ندادن فقط به نفع خامنه اي هست كه از دردسراش كم شه

    پاسخحذف
  10. Hame neshestim va migim lengesh kon. Game aval etehade hameye mokhalefine va ta in anjam nashe ab az ab tekon nemikhoore.

    پاسخحذف
  11. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  12. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  13. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  14. لا یک راحت فی الدین

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!