هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ تیر ۲۶, چهارشنبه

سرنوشت شرم آور بازوبند کهن پهلوانی ایران در جمهوری اسلامی



 سنت کهن بستن بازوبند پهلوانی بر بازوان قهرمانان کشتی ایرانزمین سابقه ای به قدمت صد ها سال دارد و  نام ۲۰ پهلوان صاحب بازو بند از سده هفتم هجری تا دوران معاصر ثبت شده است. از سال ۱۳۲۳ شمسی تا کنون هم ۲۳ قهرمان کشتی ایران به افتخار بستن بازوبند پهلوانی رسیده اند گرچه تنها در چند سال گذشته بوده است که ارزش معنوی این عنوان لوث شده است.

 در تمام این سالهای دراز، محمود احمدی نژاد تنها رهبر سیاسی و قدرتمداری بوده است که بازوبند پهلوانی را بر بازوی خود می بندد (بدست معاونش) و به چنین عنوانی بی حرمتی می کند. سنتی که پس از او هم تکرار شد و استاندار گیلان هم جسارت تصاحب آن را می کند (عکس بالا). سنت شکنی ها تمام نمی شود و برای نخستین بار در سال ۱۳۸۷، در یک سال بازوبند به دو کشتیگیر داده می شود بدون اینکه حتی به مصاف هم رفته باشند (منبع +)!

 غمبار تر،  سرنوشت یکی از پهلوانان صاحب عنوان و دارنده بازوبند پهلوانی سالهای اخیر است که از سر مشکلات فراوانی که دیگر قهرمانان ورزشی ایران هم دچار هستند، به کشوری دیگر پناهنده شده است (منبع +). 

اتفاقات شرم آوری که نشان می دهد تا چه اندازه نشان پهلوانی ارج و قرب خود را در اجتماع امروز ایران از دست داده است و البته گناهش تنها بر دوش دولتمردان جمهوری اسلامی است.

۱ نظر:

  1. هرجه دستاويز سو استفاده در حكومت اسلامي قرار گرفت به لجن كشيده شده بوي گند و تعفن أن همه جا را گرفته فضاي مشمز كننده همراه أن تا ابد باقي ميماند

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!