هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ خرداد ۲۸, شنبه

بمباران شهر "رستان" سوریه و رژیم هایی که به مردمان خود هم رحم ندارند!

گزارشها از قساوت‌ و وحشیگری و قتل عام و کشتار مردمان در تاریخ بسیار ثبت شده است که یادآوری‌شان هم مو بر تن راست می‌‌کند. گرچه کشتار دسته جمعی‌ و تصفیه نژادی و قومیتی مردمان همخون و هموطن پدیده نادرتری است و کمتر اتفاق می‌‌افتاد که جانیانِ بر مسند قدرت نشسته، فرمان به اعدام سراسری شهروندانشان خود دهند و با ادوات نظامی کامل و آرایش جنگی به مصاف‌شان روند.

این شکل کشتار نه از سر منافع سیاسی است و نه انجام نگرفتنش موجب ضرر عام به سایر شهروندان می‌‌شود که تنها می‌‌توان آن را برای انتقام گیری تعبیر کرد که برای لحظه‌ای خشم جانیان را فروکش می‌‌کند و البته درس عبرتی برای دیگران می‌‌شود که با گروهی در طرف اند که به مردمان خودشان هم رحم ندارند!

اگر چند سده پیش آغا محمد خان قاجار از سر خشم و برای انتقام از مردمان کرمان (که به لطفعلی‌ خان زند پناه داده بودند و گروهی از آنان تمسخر خواجهٔ تاجدار کرده بودند) فرمان قتل عام و شکنجه و چشم درآوردن داد، در عصر حاضر هم صدام حسینی بود که به سبب عدم مقاومات مردمان حلبچه (در مقابل ورود ایرانیان) و برای انتقام گیری شخصی‌‌اش فرمان کشتار مردمان شهر خودی را (با گاز سیانور) صادر کرد. اگر مجنون آفریقا- سرهنگ معمر قذافی- شهرهای کشور خود را بمباران کرد و نیروی هوایی ارتش را به جنگ شهروندان لیبیایی فرستاد در اروپای پیشرفته و مدعی تمدن هم چون ژنرال "راتکو ملادیچ" ای بود که دستور کشتار دستجمعی‌ و بمباران شهروندان مسلمان "سربنیتسا" و نسل کشی‌ هم میهنان سابق خود را صادر  کرد.

امروز انگار قرعه به نام مردم بی‌ پناه سوریه افتاده است که بیش از هزار کشته در تظاهرات مسالمت آمیز چند هفته‌ گذشته خود علیه "بشار اسد" داده اند; سردسته رژیمی‌ که وحشی گری را به انتها رساند و بر ضدّ مردم بی‌ دفاع خود از سلاح‌های سنگین جنگی هم بهره برد و در تازه‌ترین حمله خود، شهر "رستان" و  شهروندان خودی را بمباران کرد!

در بمباران شهروندان سوری البته مشخص نمی‌‌شود که چه کسانی‌ معترض رژیم بعث سوریه بودند و خشک و تر با هم سوختند ولی‌ این انتقام جویی و سبیعت دیکتاتور سوری است که دستور قتل عام صادر کرد و می‌‌کند و البته این جمهوری اسلامی است که سکوت کرده است و حمایتشان می‌‌کند؛ و مگر سابق بر این به بمباران روستاه ها  و شهر‌های چچن (و کشتار مسلمانان آنجا) توسط دولت خودی (روسیه) اعتراضی کرده بودند؟ که پیداست در این مورد هم منافع (کوتاه مدت اش) صرف کرده است که پشت رژیم سوریه بایستد وهیچ دم نزند!

خبر تازه تر-  سربازان ارتش سوریه شنبه صبح (شنبه ۸ ژوئن) وارد شهر "بداما" شدند و به تیراندازی و آتش زدن ساختمان ها (!) مشغول شدند.

لینک نوشته در سایت بالاترین...آزادگی...دنباله

۱ نظر:

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!