هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

چرایی استقبال اعراب از سریال ضد ایرانی‌ "مختار نامه"


خبر- بسیاری از مسلمانان کشورهای کویت، لبنان، قطر،  بحرین و سوریه با استقبال گسترده ای از سریال مختارنامه، همچنان مشتاق ترجمه عربی این سریال هستند. سریالی که به گفته جوانان عرب، غبار از لحظات حساس تاریخ اسلام بر می دارد (از اینجا بخوانید). 

سریالی که در ایران بسیار پر طرفدار است و البته باید هم خواهران و برادران عرب از آن استقبال کنند. باید هم استقبال کنند که در آن ایرانیان را هزاران بار عجم می‌‌خوانند و اعرابی را نشان می‌‌دهد که در سرزمین ایران و بر ایرانیان حکم می‌‌رانند و به خدم و حشم ایرانی‌ خود فخر می‌‌فروشند. در لباس‌های فاخر خود و در برج و باروی غصب کرده‌شان از نژاد برتر عربی‌ می‌‌گویند و توهینی نمانده بود که بر ایرانیان نرانند.

نقش ایرانیان را سیاهی لشگران لاغر و نهیف و در لباس‌های ساده  بعهده دارند که نوکری اعراب را می‌‌کنند و به آن هم می‌‌بالند و جان خود را در بازی قدرت بنی‌ امیه و بنی‌ زبیر هدر می‌‌دهند. اعرابی را نشان می‌‌دهد که حتی از داشتن ایرانیان (بخوانید عجم ها) در لشگر خود شرم دارند و به مثابه پیشمرگان، به مسلخ می‌‌فرستندشان.

پهلوان ایرانی‌ (کیان) را نشان می‌‌دهد که مداوم توهین می‌‌شنود و به تبار و نژادش توهین می‌‌شود و البته دم هم بر نمی‌‌آورد. ایرانیان را ملتی‌ مقهور و "تو سری خور" و البته عجم (و براستی لال) نشان می‌‌دهد که سرنوشت خود را در نوکری و خدمت گذاری به لشگر غاصب عرب  پذیرفته اند و اعراب بادیه نشین را که به سرزمین شهریاران ایران قدم گذاشتند (و بویی از فرهنگ و تمدن نبرده بودند) را آموزگار ایرانیان نشان می‌‌دهد (چون مختاری که به ایرانیان می‌‌آموزد چطور گندم بکارند و درو کنند و گوشت خوک و گراز نخورند)!

محصولی که بیش از بیست میلیون دلار هزینه گذاشت و البته شکی‌ نیست که باکیفیت و حرفه ای‌ ساخته شده است. گرچه شاید لحظه‌ای هم دلاورانی چون ابومسلم خراسانی و بابک خرّم دین و مازیار و استادسیس و سندباد، گمان نمی‌‌بردند که در سرزمینشان دو قرن مبارزات ملتی در برابر مهاجمان عرب را فراموش کنند.  ایرانیانی‌‌ که پدرانشان را مقهور و دست بسته در خدمت‌  اعراب نشان می‌‌ دهند و از تماشای آن سوت و کف می زنند و البته ناراحت هم می شوند که خلیج فارسِ ‌شان را به نامی‌ دیگر خوانند! 

می‌ اندیشم که آیا هنرمند ایران زمین که نقش "کیان" را بازی‌ می‌‌کند (رضا رویگری)، لحظه‌ای به غیرتش بر نخورد که مختار را "رستم" ایرانی‌ بخواند و یا چون "عجم" وبی فرهنگ و بی ریشه خواندنش سکوت کند و سر بزیر اندازد؟

 انگار که امروز "شرف" هم کالا‌یی است که با پول معاوضه می‌‌شود و آنچه مهم نیست "ایران" است.
.

لینک نوشته در سایت بالاترین...آزادگی

۳۹ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. حالا دیگه هیچی نبود بهش گیر بدی؟ چه ربطی داره؟

    میگن چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید همینه ها.

    سریال به این قشنگی.همه هم دوست دارن.حالا شما متوجه نمیشی یه بحث جداست.یعنی 70 میلیون آدم که این سریال رو می بینن نمیفهمن.شما یه دونه می فهمی دیگه؟ قدیما اراذل از رو بیکاری میرفتن خواننده میشدن.الان میان وبلاگ میزنن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها

    1. آقای مرتضی اولا تو از کجا فهمیدی 70میلیون این سریال را دیدند ثانیا چون خیلی ها این سریال رو دیدند پس حتما سریال درستیه توصیه میکنم مقداری مطالعه کن وتاریخ اسلام را بخوان متوجه میشی که مختار فقط یک چاقوکش دروغگو و فرصت طلب بیرحم بوده و بس

      حذف
  3. توضیح واضحات- کامنت‌های که حاوی واژگان ناپسند و زشت است حذف می‌‌شوند و یا کامنت‌های که کاملا بی‌ ربط به نوشته باشند. در غیر این صورت هیچ کامنتی هرچقدر بی‌ ارزش و بی‌ بها و گرچه توهین آمیز به شخص نویسنده باشند حذف نخواهند شد!

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  5. من نمیدونم که این مردک مرتضی عرب نوکر و نوچه نظام کثیف اسلامی کجاش سوخته و از کجا میسوزد که حتی از وبلاگ هم نمیگذرد و واقعیت ها را نمیبیند و همچنان نوکری آخوند و اراذل جمهوری وقیح اسلامی را با افتخار و به نقاب ایرانی انجام میدهد . ما دیگر همه شما را میشناسیم که دارید نفسهای آخرتان را میکشید و هنوز هم همان ارازلی هستید که به موقع رنگ عوض میکنید .

    پاسخحذف
  6. درود
    به لیست وبلاگهام اضافه ات کردم
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  7. تعصب به راستی انسان را کور و کر می کند. هر چیزی را باید در ظرف زمان خودش جست. در آن دوران حقیقتا وضعیت ایرانی ها بدتر از این بوده است. شماناراحت هستید. بروید با اعراب بجنگید ولی من مانده ام شما که به رگ ایرانیتان برخورده چرا زمانی که همین ایرانی ها با عراق می جنگیدند رفته بودید نوکری صدام را می کردید؟

    پاسخحذف
  8. من این سریال را ندیدم ولی با تمام برنامه های ضد ایرانی مخالف هستم

    پرسش من از شما این است که چون سلطنت طلب هستید این نام خورشید نشان را انتخاب کردید؟

    بخش پارسی گویی را خیلی دوست دارم

    این را هم بگذارید که به جای به قول بگوییم به گفته

    سپاس

    پاسخحذف
  9. خوشحال میشم به وب لاگ من هم سری بزنید در صورت تمایل به تبادل لینک هم خبرم کنید
    اگر مقدوره واستون یک دعوتنامه بالاترین واسم بفرستید با تشکر
    nilofar0002003@yahoo.com

    پاسخحذف
  10. ما هنوز گرفتاریم هنوز نادان و جاهل هستیم هنوز دچار خودکم بینی هستیم هنوز تاریخ و تمدن خود را نمیدانیم هنوز یک بار هم که شده حتی کلیات تاریخ خود را نخوانده ایم هنوز بزرگان و نام اوران خود را نمی شناسیم هنوز گمنامان و جهال عرب را مولا و مقتدای خود می دانیم هنوز خود را توله سگ حسین میدانیم هنوز پول نفت و بودجه مملکت رو خرج میکنیم برای ارازل عرب که به مملکت ما یورش آوردند سریال میسازیم و هنوز کورش و داریوش و سورنا و بهرام و رستم و رازی و خوارزمی و فردوسی و کسروی را مورد بی مهری خود قرار داده بیگانگان و بدترین انها یعنی عرب را میپرستیم...

    پاسخحذف
  11. ممنون رستاخیز ایران و همچنین من هم اضافه کردم..با سپاس

    پاسخحذف
  12. ممنون بهار خانم،


    پاسخ شما خیر است و شیر و خورشید ربطی‌ به سلطنت طلبی ندارد و این دو را همیشه به اشتباه به هم ربط می‌‌دهیم. شیر و خورشید نماد باستانی ایرانی‌ و نشان پرچم اصیل ایران است (با هر شکل نظامی که باشد)..۲-۳ نوشته در مورد این نشان دارم که امیدوارم وقت داشته باشی‌ به اونها نگاهی‌ بیندازی.


    با سپاس

    پاسخحذف
  13. جناب نوروز پور! به بنده تهمت زدید و در موردم سریع قضاوت کردید..در فرصت مناسبی که شما هم آرام تر بودی و توانستی شرایط گفتگو را برآورده کنی‌ به شما پاسخ می‌‌دهم،،،شاید هم بنده از شما یاد بگیرم!

    پاسخحذف
  14. seriali keh jomhori eslami dorost koneh, 100% vaghiat ra tor digar neshan midahad. ketab 1400 sale doktor shafa ra bekhanid, mifahmid eslam che beh roze hame hatta arab dar avarad.
    in film ra bebinid,inha arab 2011 hastand.
    http://www.youtube.com/watch?v=-ZJqywUycog&NR=1

    پاسخحذف
  15. ممنون نیلوفر جان...به روی چشم

    پاسخحذف
  16. ""سریال به این قشنگی.همه هم دوست دارن.حالا شما متوجه نمیشی یه بحث جداست.یعنی 70 میلیون آدم که این سریال رو می بینن نمیفهمن""

    agah morteza
    in amaro az koja avordi,yani tamame mardom, mifahmi chi migi,
    zemnan khiliha ham farsi1 mibinan, hatman kifiat dare?ke mibinan.
    fekr mikonam 20 salete.

    پاسخحذف
  17. سلام
    این واقعیت تاریخ است. نمی توان نمایش تاریخ را ایران ستیزی بنامیم.
    آیا در این سریال چیزی پخش شد که مغایر با تاریخ باشد؟ آیا دروغی تاریخی گفته شد؟

    بیان واقعیت تاریخ ایران ستیزی نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آخه عزیز من کجای این فیلم بیان واقعیت است چرا کمی مطالعه نمیکنی به عنوان نمونه به تاریخ طبری بخش مربوط به قیام مختار را بخوان تا متوجه واقعیت شوی

      حذف
  18. بیاید فرض کنیم که دقیقآ اون دوران همین گونه بوده است(که نبوده مثلآ تازیان بیابان گرد بدون داشتن کشاورزی چگونه به ایرانی که علاقه اش ساخت باغ و پردیس بوده کشاورزی یاد می دهند)خب حالا چه دلیلی داره از اینهمه دلاور و بزرگان ایران زمین بگذریم و لحظات شکست و تو سری خوردن ایرانی ها رو بارها و بارها و با هزینه های کلان زنده کنیم؟؟؟دلیلش کاملآ معلومه.گرفتن روحیه سلحشوری و غیرت و پهلوانی و تزریف یاس و نا امیدی و عرب پرستی.اون آقایی که میگه 70میلیون این سریال رو دوست دارن آمار رو از کجا میده من موندم.

    پاسخحذف
  19. حال که واقعیت تاریخ به ذائقه تان تلخ میاید بیشتر در رفتارتان که منجر به شرمندگی فرزندانتان خواهد شد تجدید نظر کنید.ملت ایران قبل از اینکه به ملییت خود مغرور باشد به ایمان و اعتقاد خود میبالد

    پاسخحذف
  20. هواداری سطحی از هویت پرافتخار ایرانی بیشتر به آن لطمه می زند ؛ داود میرباقری یک نویسنده ـ کارگردان حرفه ای است که اتفاقا نسبت به تاریخ ایران هم علاقه زیادی دارد .من تئاترهایش را هم دیده ام اگر امکان پرداختن به تاریخ ایران به او داده شود می بینید . او همیشه با ستایش به تاریخ ایران نگاه می کند و با توجه به محدودیت ها به اسطوره های ایرانی ارجاع می دهد.

    در این کار هم او قصد داشته روایت صادقانه دراماتیکی داشته باشد (البته قابل نقد مثل هر اثر دیگر) ؛ در سریال مختارنامه ، قهرمان مختار است و عامل اصلی پیروزهای او را ایرانی ها می داند . شکست مختار وقتی رقم می خورد که ایرانی ها کنار گذاشته می شوند. ضمنا غیر از توهین هایی که به ایرانی ها می شد بارها بر جهل عرب و دیگر خصیصه های ناپشند آن ها تأکید می شود ؛ اما یک درام نویس همیشه باید از دیدگاه شخصیت های داستانش جهان را ببیند حتی اگر مخالف آن باشد .

    پاسخحذف
  21. ba negaahi saadeh be kotobe mostanade taarikhi be saadegi mishe fahmid ke in emaamaan va kholafaaye eslam ke hezaaran hadiso dastoorolamal dar morede sexo shahvatraani va zano kanizo gheyre goftan hatta 5-6 hadis dar morede keshavarzio sanaat ham nadaaran ina hamashoon adamaaye moftkhori boodan ke chang be sarmaayeye in mellate badbakht zadan va hala haala ha ham az khar piade nemishan man faghat yek ghesmat az in filmo ta haala didam amma didane in filmo bad nemidoonam haddeaghal mishe fahmid ke dar toole taarikh che zolm ha bar mellate iran rava shode

    پاسخحذف
  22. با درود
    بیان تاریخ ناپسند نیست؛ اما تاریخ روایات و تفاسیر گوناگون داراست و به عبارت بهتر تاریخ تصویر برساخته گفتمان مسلط از گذشته است تا در آن قدرت خود را بازتولید نماید. اینکه اعراب ما را لال می خواندند یک واقعیت تاریخی است اما همه تاریخ نیست. به نظر من نکته ای که ما باید روی آن حساس باشیم جای دیگری است. اساسا چرا باید حوادثی که در یک جغرافیای دیگر درون یک اجتماع قبیلگی و بر سر کسب قدرت روی داده تاریخ ما محسوب شود. چرا درگیری بر سر قدرت بنی هاشم و بنی امیه که هیچ ارتباط نسبی و سببی با ما ندارند باید تاریخ ما محسوب شود. پرا باید سرمایه های ملی برای تولید آثاری شود که تصویرگر زندگی علی و حسن و حسین و مختار شود. آیا ما در طول تاریخ خود فاقد چهره های برجسته و یا حوادث مهم بوده ایم که از روی ناچاری به بررسی تاریخ ملل دیگر می پردازیم. برداشت بنده این است که چون مشروعیت قدرت سیاسی در گفتمان جمهوری اسلامی بر دنباله تصویری از جدال ابدی بنی هاشم با دگرهای خود استوار شده است، چنین تولیداتی اجتناب ناپذیر است. اگر خوانندگان این متن توانستند تنها یک نمونه بیاورند که در آن برای به تصویر کشیدن یک چهره ملی(بدون ابعاد مذهبی) حتی یک صدم بودجه مختارنامه هزینه شده باشد من حرفم را پس خواهم گرفت.
    اما یک نکته در مورد توقعات گاهی نا بجای ما از هنرمندانی که در این قبیل کارها همکاری می کنند. هنرپیشگان محبوب جامعه هستند اما آیا نسبتی منطقی میان محبوبیت آنها با شعور اجتماعی و سیاسی آنها وجود دارد؟ قطعا خیر چون دلایل محبوبیت آنها در پارامترهای دیگری نهفته است. مثلا اگر من از امثال رویگری و شریفی نیا توقع شعوری فراتر از این داشته باشم باید به شعور خودم شک کرد.

    پاسخحذف
  23. من این سریال را ندیدم ولی انچه از نوشته وکامنت ها بر می اید تفاوت چندانی با وضع امروز ما ندارد
    وقتی نای حرکت نیست وفقط زبانمان انهم در پای تویوتر وفیس بوک کار میکند
    وقتی سر نوشتمان را به دست یک فسیل سپرده ایم
    اگر در انیده سریالی بسازند که گویای واقعیت امروز باشد ایا فرزندان ما باید از ملت بیغرت امروز شاکی باشند یا از دست وقایع نگار تاریخ .

    پاسخحذف
  24. این رو بدون،که هیچکس قادر به انکار تاریخ نیست.یک واقعه تاریخی چه بر حق باشه و چه نباشه،به هر صورت رخ داده.میشه بگین کجای شما سوخته؟؟؟؟مشکل شما با اعراب هست یا تاریخ یا خود فیلم؟یا اینکه اعراب استقبال کرده اند؟تازه،کی گفته اعراب استقبال کرده اند،بر عکس اعراب که اکثرا سنی مذهب هستند نسبت به این فیلم بخاطر ارائه شخصیتی منفی از زبیر بسیار معترض هستند.

    پاسخحذف
  25. اونیکه اصرار داره از تاریخ ایران فیلم بسازند،بدونه که تاریخ باستان ایران یا افسانه است و یا ساخته و پرداخته یهودیهاست.میگویند اسکندر تخت جمشید را ویران کرد،تخت جمشید اصلا تکمیل نشد و هیچکس در آن حکومت نکرده که بخاطر آن ویرانش کنند.اگر بخواهند از کورش نیز فیلم بسازند،باید از تجاوزها و اشغال دیگر سرزمینها و ققتل و غارتها نیز بگویند.مگر میشود به سرزمین دیگرا لشکر کشی کرد،اشغال کرد و کشتاری صورت نگرفته باشد؟؟؟

    پاسخحذف
  26. دوست گرامی ،
    به راستی درست گفتید. از کامنت هایی هم که نوشته شده پیداست که چه فراوان مزدور و خیانتکار در ایران لانه گزیده است که خود را جیره خوار اسلام و تازیان می دانند. اما ماه پشت ابر نمی ماند و همین وطن فروشان راه را برای شناخت تاریخ حقیقی ایران باز خواهند کرد.
    آفتی به نام اسلام به جان این مرز و بوم افتاده است که با یاری یکدیگر درمانش خواهیم نمود. جدل مردن با مسلمانان افراطی مانند پند دادن به یک معتاد است اندر زیانهای افیون. اینها اغلب بی سواد یا کم سواد هستند که همۀ دانششان همان چیزی است که ملاهای اسلامی به خوردشان داده اند و با همانها نیز فخر می فروشند. مسلمان را چه به پژوهش و کتابخوانی که اگر هم چیزی بخوانند در چارچوب خرافات است و آویزان شدن به امامانشان.
    برایتان آرزوی پیروزی دارم
    اگر دوست داشتید سری هم به وبلاگ من بزنید خوشحال خواهم شد.
    http://shenakht.wordpress.com

    پاسخحذف
  27. man vaghty in serial ro mididam ba khodam modam fekr mikardam chera inghadr inha moratab dar hale jang budan va hamash dar hale koshtar va khunrizi budeh and, albateh ma iraniha ham daste kami az oonha nadashtym, lashkarkeshyhaye shahane iran, nemuneh

    پاسخحذف
  28. خجالت آوره!!! اما معنیش این نیست که تلویزیون ما میگه ایرانیا نوکر عربن اتفاقا منظورش اینه عربا بعد از اسلامم جاهلن!

    پاسخحذف
  29. سندباد آدم خوبی بوده؟؟؟؟

    پاسخحذف
  30. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  31. من دبی زندگی می کنم و دوستان عربی دارم که این سریال را تماشا می کنند. نظر آنها کاملا عکس شماست و اعتقاد دارند که در این سریال از ایرانی ها بسیار تعریف شده و اعراب احمق نشان داده می شوند

    پاسخحذف
  32. توجه توجه: لینکهای salehat صالحات، در قسمت نظرات ویروسی است روی آنها کلیک نکنید.
    کلاً اسلام ویروس خطرناکی است.

    پاسخحذف
  33. موافقم دقیقا این سریال بر این اساس ساخته شده صدر صد مهر تأیید مینهم بر گفتهای حضرت عالی

    پاسخحذف
  34. مردم ایران واقعا سادهاند الان یه کم بهتر شدن البته اگه بازهم فیلمی نمایشنامهای شعبده همون شعبده بازیی براشون اجرا نشه و ببخشید سرشونو مثل کبک زیر برف فرو نکنند البته ککم بیدار شدن و دارن میشو ولی پیارسال بازهم تو خواب بودن من فکر کردم خاتمی و دارو دستشون همون چپیها و کارگذارا براشون درس عبرت شد ولی دیدم نه ولی گر عدو همون موسوی اینا کروبی و .... شود سبب خیر گر عدو شود سبب خیر امیدوارم این سری فریب نخورن ساده نباشن
    همیشه بدونیم یه عده مزدور وطن فروش خودفروش اگاهانه یا نا اگاهانه هیچ کاری نمی تونند از پیش ببرن وقتی مردم اگاه باشن تمام بدبختیها از نا اگاهیهاست البته یه عده از مردم که مقصرن بیشتر که بقیه هستن اونا هم به خاطر نبود ازادی تو نا اگاهی و گمراهی موندن
    ارش ازادیخواه
    طراح و مجری طرحها و پروژه های براندازی سرنگونی نرم

    پاسخحذف
  35. اینکه همه می شینن یه فیلم رو می بینن دلیل نیست که اون فیلم خوبه یا درسته فیلم سیصد هم خوب ساخته شده آدم می بینه کیف می کنه اما همه می دونن دروغه.مخصوصا تو ایران که مردم سرگرمیشون دیدن فیلم چون چیزه دیگه ای نیست.منم نظرم اینه اگه این فیلم از نظر تاریخی صد در صد درست باشه(که نیست) ما چرا باید بسازیمش.چرا کسی در مورد کورش...داریوش...رستم و .... فیلم نمی سازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  36. این سریال یه توهین علنی بتاریخ و فرهنگ ایرانه در حالیکه ما برگهایی شکوهمند از تاریخمون رو کنار م میذاریم بتوصیف تاریخ فلاکت و ادبارمون میپردازیم.(حلاج از ایران)

    پاسخحذف
  37. نظرات آقای نوروزپور کاملا صحیح است. مطمئنا نویسنده هدفش آنطور که نشان میدهد وطن پرستی و ایران دوستی نیست و تنها برای کاشتن تخم نفاق این مطلب را نوشته. سریال مختار بر اساس واقعیات نوشته شده می خواهیم خوشمان بیاید یا نیاید. به تمام کسانی که این سریال را ندیده اند توصیه می کنم آن را ببینند و بعد نظر بدهند. این سریال براستی غبار از قسمتی از تاریخ که برای بسیاری گنگ مانده بود برداشت. دوبله آن به زبانهای دیگر باعث روشن شدن دیگر اقوام خواهد شد.
    فرهاد از کانادا

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!