هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

بی‌ بی‌ سی‌ فارسی و مبهم دانستن مالکیت ایران بر سه جزیره‌ اش!



روابط جمهوری اسلامی و امارات متحد عربی‌ بر سر مالکیت جزیر ایرانی‌ بحرانی تر شده است و آن در پی‌ سفر رییس جمهوری کودتا به جزیره‌ ابوموسی‌ بوده است. این آن زمانی است که با سیاست‌های اشتباه و آشوب زای رژیم، اتحادی جهانی‌ برای حمله به ایران شکل گرفته است و کشور در بحرانی‌ترین شرایط تاریخ خود است. امروز جمهوری اسلامی در موضع ضعف است و همین کشور‌های دوست و برادر مسلمان همسایه هم برایش شاخ و شانه می‌‌کشند و تهدیدش می‌‌کنند.

سالهاست که به تحقیر شدن خود عادت کرده ایم تا که قبح آن برایمان از بین رفته است؛ وقتی‌ میشنویم این همسایه تازه به دوران رسیده که نیم قرنی است استقلال یافته و دولتی تشکیل داده است ادعای مالکیت بر سه جزیره‌‌ تا ابد ایرانی‌ را  دارد و به هنرمند ایرانی‌ حتی اجازهٔ گفتن نام رسمی‌ خلیج همیشه فارس  در کنسرتش را نمیدهد، باید خبر بی‌ احترامی پلیس دوبی‌ به مسافران ایرانی‌ که برای خرج کردن پول خود به این کشور سفر می‌‌کنند هم عادی جلوه دهد. کشوری که رونق بسیار گرفت از تجار ایرانی‌ و زمانی‌ سیل هم وطنانمان به آنجا‌ سرازیر بود امروز نمکدان سفرهٔ ایران‌ را می‌ شکند و چنگ و دندان نشان می‌‌دهد.

اگر چند سال پیش کشوری چون عربستان (که به شکلی‌ زعیم کشورهای عربی‌ منطقه هم است) خود را از جریانات اختلاف ایران و امارات بر سر جزایر تا ابد ایرانی‌ کنار کشیده بود، امروز دوباره به جبههٔ عربی‌ خود باز گشته است و از ایران می‌‌خواهد که پروندهٔ مناقشه را به دادگاه لاهه ببرد و در کار کشورهای عربی‌ دخالت نکند وسفیر عربستان در مصر رسما ایران را به حملهٔ نظامی تهدید می‌‌کند (بر اساس اسناد ویکی لیکس عربستان سعودی از آمریکا خواسته بود که به حملهٔ نظامی به ایران دست زند)!

با این همه کدام وجدان بیداری است که در ایرانی‌ بودن جزایر سه گانه شک کند؟ بی‌ بی‌ سی‌ فارسی می‌‌گوید که چند سالی‌ است که ایران سه جزیره‌ را بخشی از استان هرمزگان و شهرستان خود می‌‌داند و تنها از ۴۰ سال پیش در کنترل خود گرفته است.

آقا و خانم بی‌ بی‌ سی‌! این تنها ادعا نیست که از تاریخ مکتوب کهن، ایران نه تنها بر این جزایر که بر تمام سرزمین‌های اطراف خود حکمرانی می‌‌کرد (بی‌ بی‌ سی‌ فارسی این واقعیت را تنها نظر ایران می‌‌داند!). این سه جزیره‌  از زمان گسترش استعمار بریتانیا هم جزو توابع بندر لنگهٔ خودمختار بوند واجاره‌ داده شده توسط ایران و در بیش از یک سده پیش، ضمیمه استان ۲۶ام ایران گشتند.

آقا و خانوم بی‌ بی‌ سی‌ فارسی! نقشه‌ها و متون به جا مانده از سیاستمداران و دریانوردان کشور مطبوع خود شما -انگلستان- است که بر حاکمیت ایران بر جزایر گواهی می‌‌کنند.

جناب بی‌ بی‌ سی‌! این استعمار پیر بریتانیا بود که از ضعف ایران در دوران مشروطه و بحران‌های داخلی‌ ایران بهره برد و بدون رضای ایران مالکیت آن را تغییر داد! بشکلی که بیش از ۷ دهه ایران در حال مذاکره با نیروهای استعماری در بازپس گیری جزایر خود بود! انگلیسی‌ها تمام تاریخ مستند جزایر را می‌‌دانند و از قرار داد ۱۹۷۱ باخبرند. خود می‌‌دانند که چگونه شعله اختلاف بین عرب و ایرانی‌ را روشن نگاه داشتند و خواستار رفع اختلاف قطعی نبودند; این دولت مطبوع شما است که بیش از دو دهه از ادعا‌های واهی امارات حمایت می‌‌کند و حتی از فارس خواندن خلیج همیشه فارس هم ابا دارد.

۸ نظر:

  1. سلام دوست گرامي
    اگه ميشه يک دعوت نامه بالاترين به ايميلم بفرست تا ابد ممنونت ميشم
    بيا من تو ما شويم به اميد ازادي
    salah292@Gmail.com

    پاسخحذف
  2. vali bbc baadesham goft iran migooyad in 3ta jazire az ahd bastan joze khak iran boode

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله می‌‌گوید... ولی‌ از قول ایران می‌‌گوید انگار خودش به آن اذغان ندارد!

      حذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. نکته جالب این حکایت اینجاست که پریروز ، وزارت خارجه بریتانیا در یک پیام رسمی ، دیدار احمدی نژاد از ابوموسی رو "تاسف آور" اعلام کرد
    آخه یکی نیست بگه نمک به حروم ، کم نبود توطئه کثیفت در جدایی بحرین از مام میهن در زمان شاه ملعون ؟
    در ارتباط با حکایت اخیر هم ، اولا تو به قبر پدرت میخندی در مسائل داخلی و تمامیت ارضی مملکت ما آن هم در خصوص منطقه ای که سابقه تعلق چندین هزار ساله به این کشور رو داره دخالت می کنی
    ثانیا خود نمک به حرومت شونصد ساله با گردن کلفتی و لات بازی جزایر مالویناس آرژانتین رو اشغال کردی حالا به طرفداری از ملخ خورها برای ما عر و تیز هم می کنی ؟

    پاسخحذف
  5. ضمنادر ارتباط با پاراگراف آخر مقاله شما نیز لازم به یادآوری میدانم که هوشمندی شما در درک واقعیت برپایی بی بی سی بر پایه مالیات شهروندان انگلیس و متعاقبا "حرکت در راستای خط و مشی دولت بریتانیا" کاملا به جاست اما گزاره ی ایرانی دانستن کارمندان بی بی سی در "وهله نخست" کمی ساده انگارانه است دوست گرامی.
    در یک جمله و به صورت کاملا خلاصه خدمتت عارضم که یکی از مهمترین مراحل گزینشی استخدام کارمندان "فارسی زبان" در بخش بی بی سی فارسی ، عدم وجود هرگونه "عرق ملی" حتی در سطح رقیق ترین حالات ممکن می باشد
    برقرار باشید

    پاسخحذف
  6. ...مذاکراتى که توسط «سر ويليام لوس» با ايران پيگيرى شد، ماه‌ها طول کشيد تا سرانجام به اين نتيجه رسيد که دو جزيره تنب به ايران بازپس داده شوند و در مورد ابوموسى، اعمال حاکميت مشترک ايرانى - شارجه‌اى در نظر گرفته شود. اين توافق براساس تفاهم‌نامه 27 نوامبر 1971 که از سوى ايران و شارجه، تحت سرپرستى وزارت امور خارجه و مشترک‌المنافع پادشاهى متحده بريتانيا، امضا شد، شکل گرفت. بازگشت جزايره سه گانه به ايران روز 30 نوامبر 1971 در شرايطى صورت گرفت که نيروهاى ايرانى در جزيره ابوموسى مورد استقبال برادر حاکم شارجه قرار گرفتند.

    پاسخحذف
  7. هرکس بخواهد به خاک ایران دست درازی کند همان رفتاری را که با صدام کردیم با او هم می‌کنیم
    چو ایران نباشد تن‌ من مباد

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!