هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

ای تو معلم اخلاق که ضبط یک مکالمه راجنایت قرن اش کردی، از ایران برباد دادن خاندان هاشمی چه گفته ای؟


کارزار عجیبی شده است. دنیای مجازی فارسی زبانان انگار جان تازه ای گرفته است از پرداختن به خبر درز مکالمه نیک آهنگ کوثر و مهدی هاشمی، چون ولوله و جنب و جوشی که به خود گرفت از خبر برهنگی گلشیفته همین چندی پیش! چه آشفته بازاری شده است و ملت انگار پیراهن عثمانی بر زمین یافته اند که سرمست و حق به جانب دست در دست هم متهم (!) را به جایگاه مجازات می برند تا انتقام از جنایتی بزرگ بگیرند. آن یکی نهیب می زند که استغفار کن و بخشش بطلب و دیگری کارش تمام شده می داند و آن یکی می خواهد که صدایش خفه شود و به ناکجا آباد تاریخ بفرستدش!

می گویند که هدفشان مجازات متهم است از برای خیانت و نه دفاع محض ازبهرمانی ها! در کلام هم اگر چنین خیرخواه نشان دهند و خود را مبری از دفاع از خاندان هاشمی کنند، در عمل ولی یک از اپوزیسیون را پای مهدی هاشمی قربانی کرده اند. مهدی هاشمی متقلب و جاعل مدرک، دلال نفتی و همه چیز که تمام عمرش با دیگر آقازاده ها و خانم زاده ها بر خان نعمت ملت ایران چمبره زده بود و بهرمند می شد بی آنکه به وقت نیاز، جبران مافاتی کند.

امروز هم دعوایشان با حاکمیت نه از سر خیرخواهی و منافع ملت و وطن است که به دنبال قدرت از کف داده اند و رسیدن دوباره به تخت فرمانروایی! فرزندان عالیجناب سرخ پوش درمناسبی پر منفعت بوده اند و از نسب خود بهره بسیار بردند و برای نسل های پس از خود هم به قدر کفایت اندوخته اند. همان ها که شریک جرم اند در سکوتشان از جنایات و خیانت های پدر ولی امروز با پرچم حق طلبی، مردمی ساده لوح را به دور خود جمع کرده اند تا این خاندان را آلترناتیوی بدیع و چاره راه نشان دهند! ملتی فراموشکار که امروز نه از بالا گرفتن جنگ قدرت در راس هرم جمهوری اسلامی که از مثله کردن جوانی ژورنالیست و باز شدن پرونده (!) های قدیمی او سرمست و خوشحال است، حتی اگر لازم ببینند که مهدی هاشمی را مظلوم و هم ردیف زندانیان سیاسی آورده و او را بری از هر گناه و شایسته ترحم نشان دهند.

پی نوشت- به نیک آهنگ حق می دهم که مکالمه شارلاتانی به نام مهدی هاشمی را ضبط کرده باشد چون:

طبق قوانین کانادا و آمریکا، وقتی یکی از طرفین دعوا کسی را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کند او موظف است هر مدرکی دراختیار دارد به دادگاه بدهد و اگر معلوم شود چیزی در اختیار داشته و نداده جرم بسیار سنگینی است. طبیعی است که نیک‌اهنگ ترسیده باشد و هر چه در اختیار دارد را به دادگاه داده باشد. ضمنا ضبط مکالمه تلفنی افرادی که مورد توجه عموم هستند -مانند سیاست‌مداران- جرم نیست جزو الزامات خبرنگاری محسوب می‌شود (مصطفی عزیزی)، البته باید دانسته شود که پخش شدن این مصاحبه  به در خواست خود وکلای هاشمی بوده است.

نوشته های پیشین من دراین مورد:
داغ ننگ حمایت از خاندان هاشمی رفسنجانی! (در حمایت از نیک آهنگ کوثر)
آقای هاشمی رفسنجانی‌! خود چه کسانی‌ را مسدود کردید که امروز وبسایت شما چنان شد؟!
خود سانسوری از خاندان هاشمی‌ رفسنجانی‌؟
از عالی‌ جناب سرخ پوش تا اشک تمساح خاندان هاشمی!‌

۱۶ نظر:

  1. همه این موارد نیز توجیه کننده عمل قبیح و دروغهای ایشان نیست، مهدی هاشمی هر چه بوده و باشد در این ماجرا یک مظلوم است، ما دائم از لمپنیزم احمدی نژاد می نالیم و خود برای فرار به جلو به لمپنیزم رو میآوریم.

    پاسخحذف
  2. به نظر من کاری که نیک‌آهنگ کوثر کرده، علاوه بر غیر اخلاقی‌ و غیر حرفه‌ای بودن، به ضرر مردم و جنبش سبز و به نفع اطلاعاتی‌ها بوده. هیچ نکتهٔ مثبتی نداشته.

    پاسخحذف
  3. به نظر نمیاد که شما متوجه منظور منتقدین نشده بشید ، تقریبا همه منتقدین کار نیکان به افشای حریم خصوصی افراد است ، واقعا فهم این موضوع برای شما اینقدر مشکل است ، حتی برای دزد ، قاتل ، دشمن و..... هم این حق محفوظ است
    فهم این موضوع اینقدر سخت است !!!؟؟؟
    منظور اکثریت منتقدین ،دفاع از هاشمی نیست ، دفاع از حق انسانی است .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پیدا است شما خیلی خیلی آدم اخلاق گرایی هستید.. نه؟

      حذف
  4. اعتراض اکثر عزیزان به رفتار غیر اخلاقی آقای کوثر است. آیا تنها به این دلیل که طرف مقابل فرد خوبی نیست باید بگوییم آقای کوثر حق داشت به اعتماد ایشان خیانت کند. نیک آهنگ یا هر کس دیگری می تواند فردی را خوب یا بد بداند اما این امر به هیچ کس اجازه بی اخلاقی و خیانت نمی دهد. اینجا خیانت به نفس اعتماد مهم است و نه خیانت به فردی خاص ... همه خیانتکاران روزی پاسخ خیانتهایشان را خواهند داد فرق نمی کند که هاشمی باشند یا دیگری...

    پاسخحذف
  5. آنچه محرز است اینکه نگاه مهدی هاشمی به اتفاقات 88 کاملا سلطه طلبانه است و قدرت طلبی لجام گسیخته ایشان برای عده ای عوام روشن شد. این در حالی است که اساسا عده ای از سیاسیون موجه داخل و خارج ایشان و خانواده ایشان را فاقد حس مردم دوستی برای ایران میدانند, که اتفاقا این عده از فعالین سیاسی در دیدگاه مردم به عنوان روشنفکران مورد اعتماد جا افتاده اند.
    حال اینکه کسی همچون آقای کوثر که پیرامون مسایل اخلاقی ایشان از پیش نیز اخبار و شایعات تاسفباری به گوش عوام و خواص میرسید چگونه تصمیم میگیرد که در ابتدا خود را در متن یک دعوای حقوقی کاملا بی ربط به خود قرار دهد و بعدا به شیوه ای بچگانه این سند را منتشر کند, خود مساله ایست که شاید افرادی چون مجتبی واحدی که در سخن کلامشان الکن نیست قادر به توصیف آن میباشند.
    شما و عده ای که داد روشنفکری سر میدهید و از قوانین داخلی کشوری چون کانادا صحبت میکنید باید به این نکته توجه داشته باشید که ادعای آقای کوثر در طول مکالمه بر اینکه این صحبتها ضبط نمیشود خود در قوانین کانادا به منزله سندی است برای وکلای آقای هاشمی تا بتوانند از موکلشان در قبال این عمل غیرقانونی و غیراخلاقی اعاده حیثیت کنند. به چند سوال پاسخ دهید لطفا:
    آیا آقای بوذری متای اخلاقی و وجهه سیاسی موجهی دارند؟
    آیا آقای هاشمی فردی دلسوز مردم هستند؟
    اساسا ضرورت ارتباط دوستانه و یا رسانه ای آقای کوثر با این دو نفر چیست؟
    آیا این تنها سند موجود برای احراز رابطه سمیمی آقای هاشمی وکوثر بود که میتوانستند به دادگاه ارایه شود یا اینکه تنها سندی بود که آقای هاشمی را برانداز نشان میداد؟
    آیا در قرن حاضر نزدیکی دوستانه به شخصی هرچند ناپاک برای مقاصد رسانه ای یا حقوقی بعد از آن را میتوان عرف ژورنالیستی شناخت؟
    با اقدام حال حاضر آقایان آیا دیگر فرصتی برای رجل داخل که پرونده ناپاکی دارند باقی میماند که به آغوش مردم و یا روشنفکران بازگردند؟
    نظر آقایان کوثر و بوذری و خصوصا دولت کانادا در مورد وخیم کردن وضع پرونده یک زندانی سیاسی در ایران چیست؟
    آیا این عدم دسترسی شاکی و قاضی به متهم نبود که مدعیان را وادار به انتشار این سند کرد تا به نوعی وی را در داخل ایران مجازات کنند؟
    ... و این است که عده ای خود را خارج از معرکه میبینند و میپندارند که از عواید رسانه ای اتفاقات درون کشور سهم کافی نبرده اند و صندلیهای صدای آمریکا و بی بی سی را دوست دارند و در پی مطرح کردن وجود تهی خود در افکار عمومی دست به هر بازی کثیفی با افراد معلوم الحال میزنند.

    پاسخحذف
  6. من کامنتی پربار در جواب این تاپیک شما گذاشتم. نه توهینی کردم و نه ناسزا گفتم. مردانگی خود را با نمایش آن و پاسخ به سوالات مطرح شده نشان دهید.

    پاسخحذف
  7. نیک آهنگ مزدور اطلاعاته با این مغالطات نمیتونید ارتباط این جاسوس را با اژه ئی لاپوشانی کنید
    مزدور برو گمشو

    پاسخحذف
  8. سلطنت طلبها رو چه به این اظهار نظرها!

    پاسخحذف
  9. دوست عزیز شما جزء اون دسته ای که اگر دوباره تغییری در ایران اتفاق بیفته مسئول اجرای اعدامهای بدون محاکمه پشت بام مدرسه حقانی میشی. هر کس خطا کرد باید پاسخ گو باشه چه کم و چه زیاد بین مهدی هاشمی و نیک آهنگ هم تفاوت نیست

    پاسخحذف
  10. پرونده سیاه خاندان هاشمی برهمگان مشخص است.
    انتظار ما از خبرنگاران و ازاداندیشانمان این است که پرچمدار حرکت مردم ایران به سوی ایرانی آزاد و دمکرات باشند.
    اگر قرار باشد اینان نیز جا پای هاشمی ها بگذارند و از روشهای آنان استفاده کنند چه امیدی به اینده و ازادی هست؟

    پاسخحذف
  11. mesle inke be shoma khabar nadadan, vavak dige nikki ro ye mohre sookhte hesab mikone. shoma ye tamas ba markaz begir.

    پاسخحذف
  12. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  13. ای کاشف بر باد دهندگان ایران، ای تیز بین ، ای منجی خلق جاهل ، گوز را به شقیقه چه کار ؟

    پاسخحذف
  14. ای بابا! شما هم که میدان را خالی کردی برادر. چه شده است که یک یک دوستان دور سیاست را خط می کشند و پی زندگانی خویش می روند؟!

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!