هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ تیر ۳۱, دوشنبه

آثار هنری بی مایه، محصولات هنری حکومتی؛ انگیزه ای برای دفاع از این سینماگران و خانه سینمایشان نیست!



قصدم به هیچ وجه کوچکترین حمایتی از رفتار جمهوری اسلامی نیست که حتی بودن یک نهاد سینمایی کمی مستقل از خود را هم تاب نمی آورد و خانه سینما را بی هیچ دلیلی بسته است. ولی عکس های گرد آمدن سینماگران معروف به اعتراض به بسته شدن خانه سینما را که می بینم، انگیزه ای برای دفاع از آنان (اکثریتشان) حتی در کلام هم در من بوجود نمی آورد که بسیاری از آنان را بازیگر و پردازنده  "سخیف ترین" و "شرم آور" ترین آثار هنری حکومتی چند سال گذشته دیده ام!   

هنرمندانی که برخی از آنان، ابایی از بازی در فیلم و سریال های به دستور ساخت حکومتی، کرنش و هم پیاله شدن با اصحاب قدرت و مجیز گویی حکومتیان ندارند. تکلیف آنان که شریک ساخت محصولاتی چون اخراجی ها، پایان نامه و قلاده های طلا بودند که روشن است ولی شرم بازیگری در تولیدات سخیف، پر از دروغ و تحریف و توهین آمیز به فرهنگ و تاریخ ایرانیان  به مانند سریال کلاه پهلوی هم کم از آنها ندارد!

۱ نظر:

  1. من با شما هم عقیده ام . وقتی مساله هنر و مشتقات ان باشد طبیعی است که بازیگران اشغال را باید چون اشغال انداخت دور . اما اینجا مساله نه تنها هنر نیست بلکه حتا کاری به کار بازیگرانی ندارد که اشقالند و در فیلمهای اشغال بازی می کنند. اینجا مساله حتا سیاست هم نیست . مساله یک کار صنفی است. مثل صنف لوله کشها یا صنف بقالها و صنفها ی دیگر . در آنجا هم ارزشگذاری روی لوله کشها یا بقالها نمی کنند، به این که شما بازیگر مسئولی هستی یا نه کاری ندارند و همین اصناف دیگر.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!