هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

تصویر خیانت به همسر; برخورد دوگانه ممیزی رژیم اسلامی

 
داستان فیلم توقیف شده "زندگی خصوصی"، داستان عجیب و دور از ذهنی نبود؛ خیانت به همسر که در میان زوج های ایرانی هم مثل هر جای دیگر دنیا اتفاق می افتد گرچه پرداختن به چنین موضوعی مانند بسیاری دیگر در جمهوری اسلامی تابو است و کتمان می شود! معدود فیلم هایی چون زندگی خصوصی هم با واکنش شدید نه تنها دولت به شکل رسمی که گروه ها و مدارس و مراکز مذهبی روبرو شده که به شکل خودجوش (!) و با چوب و چماق و قوه قهریه هم عکس العمل نشان می دهند. به خصوص این فیلم که داستان زندگی یک تازه به دوران رسیده سابقا جبهه رفته و سپاهی و حزب الهی است که به همسرش خیانت کرده و زنی دیگر را صیغه* می کند.

همین داستان اگر در راستای منافع جمهوری اسلامی و سیاست های تبلیغاتی انقلاب باشد البته جایز است و صدای اعتراضی بلند نمی شود. به قول معروف برای رژیم، "هدف، وسیله را توجیه می کند" و نمونه های بسیاری را می توان سراغ گرفت و مثال زد چون استفاده رژیم از روسپیان ایرانی در ترکیه برای جاسوسی و یا دختران به قول رژیم بدحجاب در راهپیمایی های رسمی. 

ولی هدفم از پرداختن به این موضوع، نوشتن در مورد سریال سخیف، بی ارزش و البته بسیار پرهزینه "کلاه پهلوی" در صدا و سیمای ملی است. سریالی پر از دروغ گویی، تحریف غیر قبل تصور تاریخ و ترویج خرافات و مذهب گرایی عقب مانده و شرم آور که نام بسیاری از هنرپیشگان و هنرمندان نام آور این سالهای ایران را هم می بینیم که برای اندکی پول و حقوق، خفت بازی در این سریال را کشیدند و شرم نکردند.

باری! در این سریال، به کرات داستان خیانت همسران به هم -و حتی خیانت زن به شوهرش- و لاس زدن و زنبارگی مردان و ... به تصویر کشیده می شود. لااقل در دو صحنه از این سریال یکی از بازیگران -با بازی شقایق فراهانی- شوهر خود را فریب داده و با مردی دیگر به پیک نیک می رود و تصویر آنها نشان داده می شود که نزدیک و صمیمی کنار هم بر زمین دراز کشیده اند و برای سفر به فرانسه خیالبافی می کنند. البته این بار چون هدف، کوبیدن رژیم پهلوی است، نه فریاد وااسلامایی بلند شد و نه شریعت و دینی به خطر افتاد!

*صیغه و چند همسری البته برای مردان مسلمان خیانت محسوب نمی شود و حتی ازدواج دایم چند باره مردان با اطلاع همسر (که البته بی اطلاع می شود!) قانونا بی اشکال است.

فیسبوک  خورشیدنشان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!