هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

کنفرانس تجزیه طلبان در تورنتو و پرسشی از "حزب دموکرت کردستان"

تجزیه طلبان از خاک ایران سمیناری را به تاریخ ۲۳ جولای در شهر تورنتو کانادا برگزار کردند. از جنس گردهمایی که پیش از این هم بسیار برگزار شده بودند ولی بازتابی در میان عامه مردم نیافتند و خوشبختانه با ذکاوت بسیاری، اخبارشان هم منتشر نشد که سبب تبلیغ برایشان می‌‌گشت. البته وجه تسمیه تمامشان هم این است که شمار سخنرانان این همایش ها از شرکت کنندگان جلسه بیشتر است و در تظاهرات‌شان تعدادی کم تر از انگشتان دو دست پرچم های جعلی اشان را بر سر دست می‌‌گیرند.


از سویی، نه می‌‌توان دخالت‌های آشکار همسایگان فرصت طلب ایران و حمایتشان از گروه‌های تجزیه طلب را نادیده گرفت و نه می‌‌شود "جبهه دموکراتیک مردم احواز" (اهواز)، "حزب استقلال آذربایجان جنوبی"، "سازمان حقوق بشر ترکمنستان جنوبی (ترکمن صحرا)" و  "حزب مردم بلوچستان" را نمایندهٔ راستین مردمانشان در چنین جلساتی دانست.

در این میان حضور "حزب دمکرات کردستان" در کنفرانس چند ده نفری تورنتو جای پرسش دارد و ادعا‌های همیشگی‌‌شان را به چالش می‌‌کشد. حزبی که در مانیفست خود، ایده‌آل سیستم حکومتی را "دموکراتیک فدرالی" می‌د
اند تا خواسته‌های عادلانه مردم برآورده شود. بجای تنها "کردستان" از ایران نام می‌‌برند که هدفشان اتحاد نیرو‌های دمکراتیک و ملی‌ ایران است و "ناسیونالیسم تنگ نظرانه خلق ها" را نکوهش می‌‌کنند.

نمی‌ شود منکر ظلم و ستم و تبعیضی شد که در جمهوری اسلامی بر اقوا
م ایرانی‌ روا شده است و این قساوت بر ایرانیان کردتبار چند برابر بوده است بشکلی که در گوشه‌ای از اساسنامه این حزب می‌‌خوانیم:

" آ‌ثار ستم ملّی‌ در كلیّه‌ی‌ زمینه‌های‌ زندگی‌ سیاسی‌، اقتصای‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ در كردستان مشاهده‌ می‌گردد. كلیّه‌ی‌ مسؤلان رده‌ی‌ بالای‌ دولت در كردستان از مركز منصوب می‌شوند و مردم كردستان در اداره‌ی‌ امور مربوط به‌ زادگاه‌ خود نقش چندانی‌ ندارند. علیرغم وجود امكانات طبیعی‌، هیچ پروژه‌ و برنامه‌ی‌ مهّم اقتصادی‌ و صنعتی‌ در كردستان به‌ اجرا درنمی آ‌ید و به‌ هیچ حزب و سازمان و سندیكای‌ مستقل سیاسی‌ و صنفی‌ امكان فعّالیّت آ‌زادانه‌ داده‌ نمی‌شود. كودكان كرد از همان نخستین روزهای‌ رفتنشان به‌ مدرسه‌ باید به‌ زبان فارسی‌ تحصیل نمایند و از امكان درس خواندن به‌ زبان مادری‌ محروم مانده‌اند. به‌ این ترتیب، كردستان را به‌ صورت زندان بزرگی‌ برای‌ خلق كرد درآ‌ورده‌اند".

با این همه تجزیه طلبی را چاره کار
نیافتند و آرمان خود را چنین خواندند که:

"امور مربوط به‌ روابط خارجی‌ (سیاسی‌ و اقتصادی‌)، دفاع ملی‌، برنامه‌ریزی‌ دراز مدت اقتصادی‌ و سیستم پولی‌ در اختیار دولت فدرال است. جز در موارد مذكور، صلاحیت ادراه‌ سازمان دولتی‌ دركردستان در اختیار حكومت مركزی‌ كردستان است. مردم منطقه‌ی‌ كردستان همانند سایر هموطنان خود در سراسر ایران از طرف قانونی‌ و بدون هرگونه‌ تبعیضی‌ در اداره‌ كشور مشاركت دارند. منطقه‌ی‌ كردستان پرچم، سرود و جشن ملی‌ خود را دارد. در منطقه‌ی‌ كردستان پرچم جمهوری‌ فدرال ایران در كنار پرچم كردستان برافراشته‌ می‌شود". 
 


حال، حزب دموکرت کردستان باید پاسخگو باشد که چگونه در میان تجزیه طلبان شاخص ایران زمین حاضر شده است و آیا از اساسنامه خود گذشته اند و یا هنوز بر سر پیمان خود با "قاسملو‌"ها و "شرفکندی‌"ها پا برجایند؟ که کیست نداند که تنها اقوام ایرانی‌ نیستند که بر آنان زندگی‌ چنین سخت است که ملتی‌ "اسیر" در کشور خود زجر می‌‌کشند. 


لینک نوشته در سایت بالاترین

۹ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. Salam
    inja valin bar bod ke ye harfeh hesabi didam...man to balatarin nistam va nemitonam onja nazar bedam ama vaghan bayad marz bandiha roayat beshe...drooste ke etehad nirohaei mokhalefe regim komak mikone be payan estebadad ama aya tajrobeh enghelab 57 neshoon nadad ke in kar nabayad be har ghiymati bashe! manzooram ine ke dar balatarin khili ha nadanesteh dar jahat komak be tajziyeh talaban hastan be serfe inke mokhalef jomhori isalmi hastan!!! in droost nist. hamoontor ke shoma goftid hame midonim ke be kordha zolm shode ama ageh kordha sarian dar amal va goftar khodeshoon Irani bedoan ke be nazar man az hame irani tar hastan...onvaght regim bahane nadareh va hame groha ham az onha poshtibani mikonan ama afsos ke hamishe siyasi kari kardan .....

    پاسخحذف
  3. ma na iran hastim na tork va na arab va na armani
    ama kourdim va kourd ham khahim mand
    agr che ma melte kourd hmishe ba digar aghvam hghae meliyet boodan ghyel boodam, balochham hagh darn va torkha va arab ham hamintur,
    har vaghat khastim az haghe hoghoghiyeman defa konim , goftid be ma kodam hoghogh,kodam sharvand,
    goftim hmannde sharvandane khod negaheman konid
    goftand shoma darid az kodam sharvandi harf mizand
    va vaghti ke miting bagozar kardim gofitid jodayi talabid
    oomadim tnha ra khod ra defa dar moghabe zolme shoma hamalate jangi yetan kardim
    shodim trurist
    dar hali ke ma az khod defae kardim
    akhar nemidanim ba kodam revesh ba shoma ka dam az ensaniyet mizand haf bezanim
    na sha ba melate kord khob bood balke doshmane ham bood va na in hokooomate amame zam

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  5. مهاجرت اجباری،عدم استخدام و استخدام از افراد غیر بومی،تبعیض فاحش نژادی،محرومیت از تحصیل به زبان مادری،ممنوع کردن نامگزاری به زبان و فرهنگ بومی.سرازیر کردن ثروتها به استانهای مرکزی و در فقر و محرومیت قرار دادن غیر فارسها و و و،اینها کافی نیست که غیر فارسها عصیانگر شوند؟شما برای نمونه با خوزستان سری بزنید،درفول که یک شهر غیر عربیست را با شهرهای عرب نشین مقایسه کنید،تفاوت روند بازسازی این شهر ها را به وضوح خواهید دید.درخواست،ممنوع،درخواست تظاهرات ممنوع،تظاهرات مسالمت آمیز ممون و سرکوب،شما که مدعی تاریخ 2500 ساله و منشور حقوق بشر کورش هستید بفرمایید غیر فارسها چه کنند؟فرهنگ و زبان مادری را فراموش کنند؟فارس شوند،ایرانی شوند؟لااقل به قانون اساسی توجه کرده و اصول 15 و 19 را اجرا کنند.در ضمن مشکل فقط نظام اسلامی نیست،این مشکلات از زمان شاه نهادین شده و ادامه دارد.ستمگر،ستمگر است چه با عمامه و چه فوکل کراواتی.از نظر غیر فارسها مشکل اصی نژادپرستیست که توسط فارسها اعمال میشود.

    پاسخحذف
  6. باید دید مردم داخل ایران چه میگویند. از خارج برای داخل نمیشود تصمیم گرفت و این عده هم افرادی بیکار و بیسواد هستند که جز وقت تلف کردن در این "سمینار" های بیخود کار دیگری ندارند.

    پاسخحذف
  7. درست شبیه حرکات گروه فشار و حزب اللهی هایی که با خوردن هر تقی به توق به خیابان ریخته و جنبشهای آزادیخواهانه را محکوم میکردند و هیچگاه نتوانستند اراده تغییر را درهم بشکنند و برعکس باعث شدند اکثریت مردم از نظام روی برگردانند!
    اینبار اما شونیستهای ایرانی با بيم و هراس مهيبی که بر جانشان چنگ انداخته, ناخواسته و به خوبي میتینگها و جنبشها و اعتراضات ملیتهای ساکن ایران را پررنگ کرده به آنها کمک ميکنند!
    فقط کافیه به خلا اینگونه حرکات در گذشته و زمانی که در تمام ایران فقط ملت کورد بیدار شده بود فکر کنید تا با من هم عقیده شوید... بازیار

    پاسخحذف
  8. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  9. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!