هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

مجاهدین خلق، وبسایت بالاترین و راهکاری برای تحمل بی‌ اخلاقی‌ هایشان- این نوشته در بالاترین سانسور شد!


مجاهد و مجاهدین و اشرف و مریم و مسعود هیچ گاه مساله‌ام نبودند و فکرم را درگیرشان نمی‌‌کردم. زمانی‌ که بحثِ انسانی‌ بود و دیدم که ارتشیان عراقی‌ با خودرو از روی زن و مرد بی‌ سلاح رد می‌‌شدند، من هم چون بسیاری به حمایت‌شان نوشتم (از اینجا بخوانید) و کاری نبود که چه مرام و مسلکی دارند و گذشته‌شان چه بود و رهبرانشان کیان اند.

امروز می‌‌بینیم که حجم اخبار و گزارش‌های مربوط به مجاهدین در بالاترین به نحو بی‌ سابقه‌‌ای زیاد شده است. لینک‌هایشان به سرعت رای می‌‌آورد و خبر صفحه نخست می‌‌شود و در مقابل، لینک‌های مخالفشان پشت فیلتربالاترین می‌‌مانند. شخصا "پروفایل" چندین کاربری که دایم به لینک‌های هواداری از مجاهدین رای می‌‌دادند را بررسی کردم؛ تمام به لینک‌های خودی رای مثبت داده بودند و به مخالفانشان در بحث مختص سازمان مجاهدین رای منفی‌ و هیچ فعالیتی به جز اینها در سایت نداشتند!

با این اوصاف، شبهه‌ای در هماهنگی سیستماتیک مجاهدین در بالاترین نیست که سازمانشان را تبلیغ می‌‌کنند و البته گوشی شنوا برای شنیدن سخنان مخالفشان را هم ندارند. حال باید دید راهکار چیست و چه باید کرد.

به عنوان یکی‌ از کاربران قدیمی‌ بالاترین (از سال ۱۳۸۸)، محظوریات گردانندگان این سایت را درک می‌‌کنم و به قوانین‌شان اشراف دارم. در این مورد خاص هیچ راهکار نیست و نمی‌‌توان کاربرانی را تنها به صرف رای مثبت و منفی‌ دادن به موضوعات خاص تحریم کرد. سازمان مجاهدین در بسیاری از کشورها (و بخصوص در اروپا)، جزو گروه‌های تروریستی نیست و لینک‌های مربوط به ایشان هم نمی‌‌تواند شامل بند مربوط به دفاع از تروریسم شود (قانونأ!).

تنها چاره که به اندیشه ام می‌‌رسد، تحمل کاربران مجاهد و البته بی‌ تفاوتی‌ در مورد ایشان است. لزومی نیست که لینک‌های ایشان را باز کنیم (که از عنوان خبر مشخص است) و جر و بحث کنیم (و احیانا دشنامی دهیم) و منفی‌ بدهیم. بگذاریم لینک‌های کاربران مجاهد رای بیاورند،  داغ شوند و ولی‌ در پایان، تعداد بازدید کنندگان از آن لینک گویای شمار هواداران واقعی‌‌شان می‌‌شود.

جدا از بحث بالا، برنامه‌های طنز این سازمان (پیک شادی)  را می‌‌پسندم و می‌‌بینمشان و البته رای مثبت هم می دهم.

لینک نوشته در وبسایت بالاترین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!