هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

ایران و گامبیا؛ از خرد دیپلماتیک تا خشونت و تجاوز



یک سال پیش، تحقیقات پلیس نیجریه نشان داد که اسلحه‌های کشف شده در آن کشور از سوی ایران به مقصد گامبیا قاچاق می‌‌شده است. واکنش گامبیا چه بود؟ ۴۸ ساعت به دیپلمات‌ها (بخوانید اعضای سپاه قدس) جمهوری اسلامی مهلت داد که خاک آن کشور را ترک کنند. نه کسی‌ به سفارت ایران تعرضی کرد و نه برای غنیمت گیری و پیدا کردن اسناد اثبات گناهکاری جمهوری اسلامی به آنجا وارد شدند. گامبیا کشوری بسیار کوچک و فقیر در غرب آفریقا است که سابقه‌ استقلال‌اش به کمتر از نیم قرن پیش می‌‌رسد. کمتر از ۱ درصد مساحت ایران، بزرگ است و جمعیتی حدود ۳% ایرانیان دارد.



آن سوی جهان هم کشور ما است با بیش از ۲۵۰۰ سال تاریخ نوشته شده و تاریخی‌ پر تاثیر در جهان. تصویر‌های اشغال سفارت بریتانیا را همهٔ جهان دیدند که بسیجیان در معیت نیروهایی انتظامی جمهوری اسلامی به خاک کشوری دیگر وارد شدند و آتش زدند و شعار نوشتند و غنیمت بردند. می‌‌گویند که اعتراض‌شان به سیاست‌های بریتانیا در قبال ایران بود و برای حمایت از مصوبه مجلس برای کاهش روابط با آنان. نتیجه کارشان چه شد؟ بسته شدن سفارت خانه چند کشور دیگر اروپایی و منزوی تر شدن جمهوری اسلامی و بیش از پیش شدن خطر جنگ.

کاش درایت دولتمردان گامبیا کوچک و فقر را در ایران داشتیم و به این حال نمی‌‌رسیدم. به جایی‌ که غربیان از ترس جان اتباع خود که مهمان ایران اند فرا بخوانندشان و لکه ننگ دیگری بر پیشانی رژیم بیفتد.

*عکس‌ها از بی‌ بی‌ سی‌ فارسی‌- متجاوزان به خاک بریتانیا که در کمال خونسردی به گشت و گذار و سرک کشیدن در اتاق‌های سفارت مشغولند!

نوشته پیشین من در این مورد:
از بادبان کردن وارونه پرچم جمهوری اسلامی در سفارت انگلیس تا برگ‌های برنده بریتانیا

لینک نوشته در وبسایت بالاترین...دنباله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!