هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۱ فروردین ۱۳, یکشنبه

ما ایرانی‌‌های نژاد پرست!


تعارف نکنیم! برتری جویی نژادی از خصایل ما است. ایراد تنها به رژیم جمهوری اسلامی نیست که مسوول نادانی در اصفهان، دستور ممانعت حضور افاغنه در طبیعت گردی‌های "سیزده به در" را می‌‌دهد (از اینجا بخوانید)، مشکل از خود ما ملت نیزهست که چنان رفتاری را حمایت می‌‌کنیم و یا اعتراضی به آن نداریم!

این برخورد‌ها هم تازگی ندارد و شنیده بودیم که پیوند اعضای بدن به بیماران نیازمند افغان محدودیت دارد (از اینجا بخوانید) و یا گرفتن شناسنامه ایرانی‌ برای آنان چه اندازه دشوار و حتی ناممکن است (با وجود سالها زندگی‌ در ایران و با همسری ایرانی‌ داشتن).

نمی‌ توان گناه را تنها به دوش رژیم بی‌ لیاقتی‌ گذاشت که با چنین رفتاری، بذر کینه و دشمنی می‌‌پاشد و حتی مصالح خود در دوستی‌ با مردم افغانستان را هم درک نمی‌‌کند.

ما ملت هم مسوولیم; تمام آن ایرانیانی که این خبر را شنیدند و با این حال برای در کردن سیزده خود به دامنه کوه‌های صفه اصفهان رفتند گناهکارند. چه مجازاتی بر آنان می‌‌شد اگر نمی‌‌رفتند و به نشانه اعتراض می‌‌ایستادند و از حقوق انسانی ایرانیان افغان تبار حمایت می‌‌کردند؟ هیچ، ولی‌ ترجیح دادند که چشم بپوشند و تفریح خود را کنند و شاید در دل‌، راضی‌ از آن رفتار غیر انسانی‌ هم بودند!

گزارش بی‌ بی‌ سی‌ فارسی در این مورد

۲۱ نظر:

  1. ما ملت هم مسوولیم; تمام آن ایرانیانی که این خبر را شنیدند و با این حال برای در کردن سیزده خود به دامنه کوه‌های صفه اصفهان رفتند گناهکارند.!!!!
    --
    دردناکه اما واقعیت داره ! ما نژاد پرستیم :(

    پاسخحذف
  2. افغانی ها خواهر و برادر ما نیستن ، این همه بیکاری و اعتیاد در کشور باعثش افغانی ها و سیاستهای غلت دولت در مهاجرت بیرویه آنها به کشور ماست ، خودشان هم مقصرند پناهجو میشود 100 هزار نفر دویست هزار نفر نه 5 میلیون نفر ،در دنیا هیچ کشور پیشرفته ونه بدبختی پیدا نمی شود که 5 میلیون پناهجو قبول کند و خودش گشنه بماند ،میخوای شهری را به تو نشون بدم که افغانی نداره ، معتاد هم نداره؟ افغانیها باید به کشور خودشون برگردن دیگه دلسوزی و مهمان نوازی نداریم وقتی ایرانی خودش نون نداره این حرفها بی معنیه ،پس فردا که اینها یه قومیت بزرگ در ایران شدن و شروع کردن ساز استقلال زدن اونوقت میفهمی خواهر و برادر افغان واست چیکار میکنه اونوقت میشینی گریه میکنی ایران رو دارن افغانها تجزیه میکنن.
    عزیز من ایرانی که میره کشور دیگه مثلا آمریکا که اکثرا از سال 57 رفتن یا پول با خودش برده یا سواد مثل این افغانیها هم زبونش دراز نیست که تا دو روز کشور تشکیل دادن و آمریکا بالا سرشونه واسه ما شاخ شدن بعدش هم ایران آمریکا نیست ، آمریکا ثروتمند ترین کشور دنیاست ما در حال حاضر یک کشور فقیریم ،گفتم پناهجو میشه 100 هزار نفر نه 5 میلیون نفر الان 100 هزار تا ایرانی تو آلمان داریم اینا چرا همش میان ایران برن عربستان برن پاکستان، پس فردا هم ببین از کی دارم میگم جمعیتشون زیاد شد میرن میچپن تو یه استانی میگن اینجا افغانستان غربیه مال بابامون بوده ، همین الان لنگشو داریم یکم فکر کنید بیخودی احساساتی نباشید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بسیار برایت متاسفم ، جای جای کلام شما پر از نفرات و نژاد پرستی میباشد .
      قوم نژاد پرست فا رس ، هنگامی که به قومیت و یا ملیت با لا دست ، مثلا امریکا یا انگلیس بخورد مینما ید ، بسیار چاکر صفتانه رفتار مینماید و سعی بر ژست مودبانه و انسانی ،و تعریف از منشور کوروش میگیرد اما وای بروزی که به قوم زیردست ، بر بخورد، ان وقت ذات واقعی خود را نشان میدهد .
      از هیچ توهین و رفتار غیر انسانی دریغ ندارد ،
      من با اینکه ایرانی هستم ، از رفتار غیر انسانی و نژاد پرستانه مردم ایران ، شرمنده ام .

      حذف
    2. اولا مردک بی‌ سود کی‌ گفت ۵ میلیون افغان در ایران است ثانیا شما ایرانیها واقعا فکر کردین واسه این دنیا چه کردین یه مشت مفت خور که عادت دارین بی‌ مصرف بودنتونو گردن اینو اون بندازین، امیدوارم هر چه زودتر آمریکا به شما حمله کنه ببینم بد از اینکه یون ۴تا چاه نفتتون که به فنا رفت میخواین چی‌ کار کنین، ثالثاً مردک نژاد پرست ۳ میلیون ایرانی‌ تو آمریکا چیکار می‌کنن نکنه اونارو به عنوانه استعدادهای برتر دزدیدنشون.

      حذف
    3. آمار رسمی دولت آلمان نشان می دهند که ایرانی ها در آلمان در رتبه هفتم دریافت کمک تامین اجتماعی (مفت خوری) هستند. آمار رسمی در آلمان و هلند و ... نشان می دهند که بیش از ۸۰٪‌ از درخواست های پناهندگی سیاسی ایانیان قلابی و بنا بر دروغ است.
      حالا هی توی سر افغان های بیجاره بزنبد که گیر آریایی ها افتاده اند.

      حذف
  3. امــــــــــــــــیدوارم روزی برسه که قوانین برابر برای عبور از مرز ها در همه کشور های دنیا برقرار بشه.اینطور نباشه که یه ایرانی برای مهاجرت احتیاج به پول در حساب ارزی یا مدرک تحصیلی یا شرایط برای ایجاد شغل داشته باشه و تازه بتونه بره به یه کشور اروپایی یا آمریکایی اما به افغان بی پول بی سواد سرش رو بندازه بیاد اینور مرز.به امید بــــــــــــرابری قوانین برای همه

    پاسخحذف
  4. امــــــــــــــــیدوارم روزی برسه که قوانین برابر برای عبور از مرز ها در همه کشور های دنیا برقرار بشه.اینطور نباشه که یه ایرانی برای مهاجرت احتیاج به پول در حساب ارزی یا مدرک تحصیلی یا شرایط برای ایجاد شغل داشته باشه و تازه بتونه بره به یه کشور اروپایی یا آمریکایی اما به افغان بی پول بی سواد سرش رو بندازه بیاد اینور مرز.به امید بــــــــــــرابری قوانین برای همه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یعنی‌ واقعا چه شباهتی‌ بین آمریکا و اروپا با ایران دیدی که میخوای ازشون مدرک تحصیلی‌ یا حساب بانکی‌ پرو پیمون واسه سفر بخوای، باشد که خدا شفا بده تو رو ناشناس!

      حذف
  5. دوستان عزیز من خودم بارها شاهد حظور جوانان افغانی در مکانهایی بودم که در انجا دختران ایرانی حظور پررنگ داشته و انانان مشغول چشم چرانی و گفتن سخنان نا زیبا به این دختران بوددند این مسئله ریطی به نژاد پرستی ندارد مطمئن باشید در سالهای گذشته باعث بوجود امدن مسائلی جددی شده اند که مسئولین چنین تصمیمی گرفته اند من قصد طرفتاری از رزیم را ندارم . چند سال پیش در یکی از روستاهای اطراف برازجان در استان بوشهر کار گر جوان افغانی با یک درختر رابطه پیدا کرد و باعث فرار ان دختر از خانه شد که بعد باعث کشته شدن ان دختر توسط پدر خود شد و سرو صدای بسیاری در روزنامه هاکرد حالا به من بگید در کجای دنیا خارجی بدون اقامت حق کار و زندگی در کشور دیگری را دارد که اینها دارند و باعث بوجود امدن چنین وضعیتی در کشور میشوند.

    پاسخحذف
  6. عرض به خدماتتون که اینطور برداشت نکنین که من با تصمیمات این مدلی‌ که اصلا جالب نیست موافقم، ولی‌ چند نکته رو باید عرض کنم

    ۱: زیاد روی واژهٔ نژاد پارست تاکید نکنین، این کارو کسیی‌ شروع کردن که توی مملکتشون انواع و اقسام تبعیض نژادی بود و حالا هم هست، در ضمن بسیاری از مردم دنیا نژاد پرستند، دیدم که میگم، ولی‌ به نظر نویسنده یا ندیده یا هدف دیگریو دنبال می‌کنه، اگه خیلی‌ از دوستان ندیدن من و امثال من زیاد دیدیم.

    ۲: من شخصاً آذین تصمیم ناراحت شدم، به خصوص که افاغن هم زبان هم هستند.

    شخصاً افغانستان، ارمنیا و آذربایجان رو جزوی از ایران میدونم، نه اینکه بزرگ یا کوچک بودن کشور برام مهم باشه یا به فکر قدرت نمایی باشم، من اصلا ایران زندگی‌ نمیکنم، بلکه به این دلیل که این منطق نه خسته نه جوان مردان و ناگهانی و طی‌ جنگهای که با کشتار مردم این منطق همراه بود توسط انگلیس و روسیه از ایران جدا شدند، ولی‌ هنوز بسیاری از ادب و روم ایرانی‌ رو دارند. حتا هنوز در برخی‌ قسمتهای نزدیک بکو به زبان پارسی‌ صحبت می‌شه.

    ۳: بسیاری از افاغن انسانهای شریفی هستند و شاکی‌ در این مورد نیست، ولی‌ مطلب اینجاست حالا که در مرزهای سیاسی متفاوت زندگی‌ می‌کنیم باید همه چی‌ قانون ماند میبود، نه اینکه به دلیل سیاست اشتباه ایران تعداد بسیاری از این عزیزان وارد کشور شدند، کشوری که خودش مشکلات زیاد داشت و دارد، برای خودش مشکلات جدید درست کرد. با توجه به حضور زیاد آنها و اینکه به دلیل جنگ بسیاری از آنان در وضعیت بعدی به سر می‌بردند و آدم حمایت کافی‌ توسط نهاد‌های بین‌ مللی و سیاست بده کشور ایران، بسیاری از افاغن در وزیت بعدی از نظر زندگی‌ قرار گرفتن که همین فقر خود باعث بسیاری از مسائل ناهنجار می‌شه. با اینکه اکثریت این مردم شریف و محترم هستند، ولی‌ هستند عده‌ای که باعث نه امنی‌ و معضل هم شودند، اگر به آماره قتل و سرقت و نه امنی‌ نگاه کنین، متوجه میشوید.

    ۴:عزیز دیگری گفت بود قوم نژاد پرسته پارس، از گفته شما بر میاید که هموطن آذری هستید، البته بنده نباید با یک جمله حمصهین نتریج گیری کنم، ولی‌ عرض کردم اینطور به نظر میاد. برخی‌ عزیزان آذری در دم پان‌ها گرفتار شودند، بنده در این مورد حرفی‌ ندارم، فقط چندین مقالهٔ‌ علمی‌ در مورد نژاد آذری زبانان ایرانی‌ هست مطلعی‌ بفرمائید، بد نیست. دوست عزیز تصاویر برخی‌ آذین پان‌ها با پرچم کشورهای دیگه رو در زمینهای فوتبال دیدیم، و یا شعار علیه اسم خلیج فارس در ورزشگاه، بنده در این مورد حرفی‌ ندارم. فقط به یاد داشته باشیم که کشور ما کشور صنعتی نبود فقط پای بر دامداری و کشاورزی استوار بوده، اگر الان در برخی‌ شهرها منجمله در دیار زیبای آذربایجان شاهد پیشرفتهای صنعتی هستیم بابت پول نفت مناطق نفت خیز کشور است نه بابت تلاش مردمان آن منطق. لطفا منصف باشید. ۵: نهایتان، باید در مورد امکاناتی که افاغن در ایران داشته‌اند هم صحبت شود، تا همین چند ساله پیش بسیاری آذین عزیزان از تحصیل رایگان حتا در دانشگاه بر خوردار بودند، بسیاری از سوبسید‌ها را نیز همانند یک شهر وند دیگه استفاده میکردند، مثلا برای نان، همان تور که م‌دانید در فرهنگ ایرانیان استفادع از نان بسیار مرسوم و قاضی‌ اصلی‌ است. در حالی‌ که بسیاری به صورت غیر قانونی‌ وارد کشور شدن باز هم آذین ماضیا استفاده میکردند، شما در بسیاری از کشورهای ثروتمند حتا اگه قانونی‌ وارد شوید و بخواهید زندگی‌ کنید باید تا مدتها در کمپ باشید، شاید امکانات خوب باشه ولی‌ از دیگران جدا شده‌اید، دوستان عزیز هم زبان ننه ما در بین بقیه مردم زندگی‌ میکردند.

    پاسخحذف
  7. اصلا" نژاد پرستی نیست واقعیت را دوستمان مطرح کرده ابتدا اعراب بعد مغولان و حال افاغنه!!!!!!!!

    پاسخحذف
  8. یک بدبخت از آذربایجان ایران۱۳ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۱

    بابا ما موندیم به ساز کی برقصیم چند روز پیش برخی سایتها نمی دونم خودشون رو به نادانی زدند یا .. نمی خوام توهین کرده باشم اما موضوعی بود که لازمه بگم آذربایجانیها با استفاده از معافیت گمرکی به شهر مرزی استارا اومده بودند این سایتها گوش دنیا کر کرده بودند نمی دونم اذربایجانیهای گرسنه به ایران هجوم اوردند و غیره اولا کسی جنس مفت به کسی نمی ده شاید گرانتر هم به اونا فروختند ثانیا : ارز برا کشور اوردن ثالثا : باعث رونق اقتصادی منطقه شدند. من نمی دونم این ایران چی داره که می خواد مرزاشو با دنیا ببنده. این تفکرا ست که ما این شدیم

    پاسخحذف
  9. المانها و انگلیسیها که با جنایات جنگی میلیونها انسان را کشتند هم مثل شما ابروی کشور خود را به این راحتی نمی برند. نویسنده گرامی بر اساس قوانین بسیاری از کشورها شما به جرم اهانت محکموید

    پاسخحذف
  10. همه اینها مربوط به نبود قانونه اگه کشور صاحب داشته باشد اینها اتفاق نمی افته بعد آقای ناشناس شما وکیل و وصی ایرانید که چسبید به عرب و مغول و غیره تو دنیا همه ی اقوام در حرکت بوده اند و هرکه زور داشت همین کارو می کرد با این حساب بفرمایید کمبوجیه تو مصر، خشایارشا تو یونان، داریوش تو یونان، کورش تو سرزیمنهای سایر اقوام (اسکیتها)جیکار می کردن مر گبر نژادپستی اونم از نوع ایرانیش(فارسها)

    پاسخحذف
  11. با درود به تمام مردمان ایران زمین
    در جواب اون عزیزی که میگوید مردمان افغانی، برادران و خواهران ما نیستنند، باید بگویم که اگر افغانیها، ایرانی نیستند پس مولانا، ابوعلی سینا ، نظامی گنجوی و خیلی های دیگر نیز ایرانی نیستند. مولانا در بلخ در افغانستان کنونی، ابوعلی سینا در بخارا در ازبکستان امروزی و نظامی در شهر گنجه در کشور آذربایجان متولد شده اند. اگر ما این بزرگان را ایرانی مینامیم و آنان را مایه مباهات و فخر خود میدانیم باید بپذیریم که مردمان امروزی این سرزمینها نیزمتعلق به سرزمین پهناورایران زمین هستند و همان گونه که به اندیشمندان قدیم احترام میگذریم به این افراد نیزاحترام بگذاریم. کوروش بزرگ تمامی مردمان سرزمین ایران را ایرانی مینامید. فارغ از قومیت که ممکن است آذری، بلوچ، لر، کرد، فارس، ترکمن، افغان، و ... باشند همه به سرزمین ایران منتسب هستند.

    پاسخحذف
  12. من متاسف شدم که بحث به ترک و فارس کشیده شد. باید بدانیم که امروز قومی به نام فارس وجود خارجی‌ نداره و تمام اقوام مخلوط شدند. در خون من، همانقدر که فارس هست، ترک هست و لٔر و کرد. در همان اصفهان و کوه صفه هم ایرانیان از همهٔ اقوام بودند و نمی‌‌دونم چطور برخی‌ برداشت کردند که نژادپرستی‌ را تنها فارس‌ها می‌‌کنند! منظور من تمام کسانی‌ بود که شناسنامه ایرانی‌ دارند.

    پاسخحذف
  13. تقصیر را به گردن نظامها نیندازید،این رویه و رفتار خاصه ایرانیهاست که از زمان پهلوی آغاز شده.ایرانی ،ایرانیست،چه فوکل کراواتی و چه عمامه دار.خود بزرگ بینی نشان از داشتن عقده های شخصیتی است.معمولا کسانی که کم دارند سعی در بزرگ نمایی و برتری نژادی دارند.همین کورش کورش کردنها نیز نشان از این عقده هاست،که اخیرا عده ای سعی دارند کورش را به تاریخ جهان قالب کنند.

    پاسخحذف
  14. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  15. https://www.facebook.com/pages/%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/216312358421367

    همه با هم علیه نژادپرستی در ایران

    پاسخحذف
  16. واقعا که ما ایرانی ها فقط به تقلید عادت کردیم فقط یه چیزی می شنویم و مدام مثل طوطی تکرار می کنیم واصلا توان تجزیه،تحلیل نداریم و کاملا یک بعدی عمل می کنیم و با یک فرمول که از غربی ها کپی کردیم می خواهیم همه مسایل رو بدون توجه به شرایطش با اون حل کنیم! یا از این ور بام می افتیم یا اون ور. ادای روشنفکری هم به ما اصلا نمیاد.
    آخه کجای دنیا غریبه ها رو فله ای تو کشورشون راه می دن. مهممونی هم چند نفر؟! چند سال؟! بابا میزبان خودش تو فلاکت و بدبختی غرقه!ضمناکار درست رو اگه ابلیس هم انجام بده درسته!
    امیدوارم کاسه های داغ تر از آش خودشون گیر برادرن وخواهران افغان بیفتن تا ببینم بازم ازشون هواداری می کنن!؟

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!