هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

اندکی‌ شادی چند جوان ایران و نابخردی در انتشار عکس‌های "آب بازی" آنها!





عده‌ای جوان ایرانی‌ در یکی‌ از بوستان‌های تهران جمع شدند و به دور از مصیبت‌های هر روزه به شادی پرداختند. به روی هم آب پاشیدند و خنیدند و دنبال هم کردند و در همان حال دخترانشان مجبور بودند لچکی را (که اسلام عزیز اجبارشان کرد) بر سر کنند و پسران مراقب باشند که دستشان به نامحرمی نخورد که عرش به زمین می‌‌رسید.

از آن سوبرخی‌ از هم میهنان اخبار آن را پوشش دادند و عکس‌های جوانان را در فیسبوک خود پخش کردند. یک هزارم تفریحی نبود که همسن های‌ آن جوانان ایرانی‌ در دنیای خارج، از آن بهرمندند ولی‌  طوری آن را نشان دادند که انگار تابویی شکسته شده است.

در سایت بالاترین، به ایسنا و تابناک و سحام نیوز و مهر نیوز و هر وب سایت خبر رسانی جمهوری اسلامی لینک دادند که از دستگیری هنجار شکنان جوان گفته بودند که جسارت کرده و کیسه‌های پلاستیکی آب را به آسمان می‌‌انداختند!

گناه دستگیری همان جوانان شاید بر عهده ماست که کارشان را بزرگ کردیم و از کاه، کوهی ساختیم که لحظه‌ای شادی را از دل  چند هموطنمان در آورد. وب سایت‌های خودی که از نبود شادی در جامعهٔ ایران گفتند و دستگیری جوانان را نکوهش کردند و البته در همان حال با سادگی‌ و شاید هم نابخردی خود عکس‌های بسیاری از جوانان را (بدون پوشاندن چهره شان) مثل  سندی منتشر کردند (مشت نمونه خروار)!

جالب تر گروهی که این را توطئه دانستند و مثال از "کارنوال ظهر عاشورا" زدند! گویی که همه چیز نقشه  و از پیش حساب شده است. عجب که "آب بازی" چند جوان ما هم باید "موضوع داغ" شود و جنجال آفریند.

لینک نوشته در سایت بالاترین

۵ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. دوستانی که این عکس ها را منتشر کردند از هیجان اینکار را کردند. من خودم وقتی عکس ها را دیدم گفتم خدایا یعنی می شه دوباره شادی به کشور عزیز من برگرده؟ با نظر شما موافقم که بهتر بود کاری می کردند که چهره ها قابل شناسایی نباشند تا مشکلی برای کسی پیش نیاد. آدمیزاد اشتباه می کند. امیدوارم این اشتباه کوچک بهای سنگینی برای کسی نداشته باشد

    پاسخحذف
  4. این جوونا خودشون باید بدونن وقتی که اونا ازادن هر کاری کنند که اتفاقا خیلی خوبه و بد نیست دیگران هم ازادن در اماکن عمومی که مخصوصا کارهای عمومی صورت می گیره عکس و فیلم بگیرن اینا که خودشونم میدونن هر که هم خربزه میخوره نباید پای لرزش بنشینه بعد اگر عدهای از اینا سوء استفاده کردن یا گروهی برای سوء استفاده امدن کارهای خلاف کردن کارهایی که همه دنیا بد میدونه و مخصوصا هم بفهمن کسی عکس و فیلم نمی گیره که این باعث میشه اونایی هم که خوبن خدای نکرده بد شن و بدا فرصت پیدا کنند اون موقع فکر می کنید چی میشه مشکل از عدم وجود ازادیست اگر مملکت ازاد بود چنین مشکلاتی پیش میومد پس ما نمی تونیم به ئخاطر یا به بهانه یک ازادی ازادیهای دیگه ای رو بگیریم و اینکه خیلی ها که عکس و فیلم می گیرن قصد مخرب و بدی ندارن چنانچه خیلی شاید هم همه اونایی که تو چنین مراسمایی هستن افکار و مقصودهای مخرب و بدی ندارن
    و عکس و فیلمها هم بنا به دلایل مختلفی تهیه میشه
    مسئله مهم عدم سوء استفاده از انهاست فرمایشات شما هم از یک بعد می تونه وارد بشه ولی در کل ربطی نداره تازه اون مثلا اگر مردم می دونستن که چنین اتفاقی افتاده یا قرار بود بیفته که عکسارو نذارن یا بپوشونن و از ابعاد دیگر ببخشید نه و نافذ نیست کلا نافذ نیست و وارد این کل ابعاد و ماهیت و کلیت رو زیر سوال میبره این موضوع مسئله رو و ارتباطی نداره و........ شما تو مملکتی زندگی می کنید که همه چی ممنوعه صحبت خندیدن رقصیدن خوردن و اشامیدن راه رفتن بازی کردن عشق ورزیدن و............. پس هر حرکتتون که مثبت هم هست ممکنه مشکلات ایجاد کنه و اینکه شما نمی تونید همانطور که عرض کردم اگر بدونید به خاطر احتمالات و اینکه مشکل پیش بیاد هیچ کاری نکنید در حقیقت اون موقع هیچ کاری نمی تونید بکنید انجام بدید باید هیچ کاری انجام ندید و صد درصد بیشتر ضرر خواهید کرد هم شما و دیگران عدم وجود ازادی متاسفانه هزینه های بسیار زیاد و سنگینی رو در پی داره
    ممنون
    و ببخشید
    ارش ازادیخواه

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!