هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

از ملی‌ گرایی در لیبی‌ و سوریه تا آجر کج اتحاد ایرانیان در استکهلم


کنفرانسی "اتحاد برای دمکراسی در ایران" به دعوت بنیاد اولاف پالمه با هدف "فراهم آوردن امکان گردهم آیی برای اپوزوسیون ایران" در استکهلم سوئد و با حضور نزدیک به ۵۰ نفراز نمایندگان مطرح بخشهای گوناگون اپوزیسیون خارج از ایران و نیز نویسندگان, فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه مقیم خارج از کشور برگزار شد. 

جدا از اینکه چه کسانی‌ در این جلسه بودند و یا چه کسانی‌ دعوت نشدند و یا نیامدند و نتیجه‌اش چه شد و مفید بود یا نه، عکس یادگاری گرفتن مدعوین مراسم به زیر پرچم بی‌ نشان ایران برای من جالب بود. البته بسیاری بحث از نشان پرچم کردن را بی‌ فایده می‌‌دانند و بی‌ اهمیت که در آینده هم می‌‌شود به آن پرداخت. گرچه کسانی‌ هم هستند که وجود پرچم ملی‌ را حیاتی و سمبلی‌ برای اتحاد می‌‌دانند که مشابه آن در لیبی‌ و سوریه هم صورت گرفت.

می‌پندارم که اتفاقا اکنون زمان مبارزه برای برپا داشتن پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان است و برای آن هم دلیل زیادی است (چند نوشته از من در این مورد)کاش شرکت کنندگان کنفرانس سوئد هم چنان می‌‌کردند که گامی‌ بلند در راه اتحاد ایرانیان از هر اندیشه و مکتبی‌ می‌ شد.


پرچم پیشین سوریه که پس از نیم قرن به دست مردم برافراشته شد

پرچم پیشین لیبی‌ که پس از ۴۰ سال و با سقوط حکومت معمر قذافی رسمیت یافت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!