هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ تیر ۵, چهارشنبه

انتخاب از سرناچاری بین بدتر و بدترین را می توان توجیه کرد ولی سرپوش گذاشتن بر سابقه مامور امنیتی رژیم را نه!


انتخابات ریاست جمهوری با رای اکثریتی واجدین شرایط به پایان رسید و حماسه ای در تثبیت نظام اسلامی رقم خورد؛ مردمی که باز هم به گوشه چشمی از نظام، به پای صندوق های رای رفتند تا به خیال خود تغیراتی هر چند اندک در سرنوشتشان را ممکن سازند. گرچه پرونده انتخابات پیشین هنوز باز مانده بود و تجربه های صدباره، بی ثمر بودنش را هشدار می داد.

حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی انتخاب شد و خواسته های مردمی که افزون از وعده های انتخاباتی و یا حتی قدرت اجرایی ریاست جمهوری است باقی مانده و دلهایی امیدوار که چشم به تغییرات و موفقیت دولت تدبیر و امید بسته اند! در این میان اما داستان همیشگی افراط و تفریط ایرانیان و قضاوت های احساسی و هیجانیشان سببی شده است بر در محاق شدن روز افزون اپوزسیون جمهوری اسلامی.

شرایط به گونه ای شده است که کوچکترین انتقادی به حسن روحانی، دولت احتمالی اش واصلاح طلبان حکومتی، با واکنش جدی حتی نویسندگان سابقا منتقد رژیم واقع می شود. شور و امید مردمی و اندک جشن و سروری بهانه ای می شود که پرسش گری ها و انتقاد ها را به تخریب و چوب لای چرخ گذاشتن "تنها مفر موجود از شرایط کنونی" تفسیر کنند.

امروز حتی پرسش از تغییر نام فامیل منتخبی که سه دهه در بالاترین مناصب سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم بوده است و سابقه ای تیره در برخورد با آزادی خواهان در کارنامه اش است، اصالت مدرک تحصیلی و شائبه سرقت ادبی در پایان نامه اش، حضور شخصی چون علی فلاحیان در میان مدعوین جشن پیروزی ایشان، موضوع گیری ایشان در قبال حوادث پس از انتخابات چهار سال پیش و دهها پرسش ساده و اساسی دیگر را بر نمی تابند و حکم به خودسانسوری از گفتن از این تابوی خود ساخته می دهند. تاسف که توجهی به نقش مخرب این شکل برخورد و راهی که پیش گرفته اند ندارند!

امید که به دور از احساسات و یا تنگ نظری های موجود، حقایق اجتماعی و سیاسی حال ایران را بهتر درک کنیم  و چاره عملی برای تغییر شرایط فعلی بجوییم.

۳ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. http://holycrime.com/CrimeDoc60.asp
    این آقای حجت الاسلام و المسلمین در خانه خدا مشغول لواط است . حالا آقای خدا کجا تشریف داشتند که اجازه دادند در خانه اش چنین بی ناموسی هایی صورت بگیرد داستان دیگری است .
    این آقای حجت الاسلام و المسلمین برای اینکه زانوی مبارک شان هنگام لواط خدای نکرده صدمه ای نبیند عمامه مبارک شان را پیامبر گونه در آورده اند و زیر زانوی خودشان گذاشته اند تا این عمل انقلابی - اسلامی شان را راحت تر انجام دهند .
    بعید نیست فردا پس فردا این آقای حجت الاسلام و المسلمین ؛ وزیری ؛ وکیلی ؛ استانداری ؛ نماینده مجلسی بشود و به مقام عظمای آیت اللهی هم ارتقا پیدا کند .
    این ویدیو را ببینیدو بر بیچارگی ملت ما بگریید

    پاسخحذف
  3. از گردانندگان اين سايت وزين استدعي ميشود نام اصلي اين آخ.ند بيسواد را ذكر نمايند.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!