هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

از سکوت همیشگی‌ شورا‌های سبز تا حمایت رضا پهلوی از حقوق انسانی مجاهدین



محسن کدیور در نامه ای که خطابش سیاستمداران آمریکایی و هیلاری کلینتون بود از خارج شدن سازمان مجاهدین خلق از فهرست تروریستی ابراز نگرانی می‌‌کند (فروردین ۱۳۹۰). بیان دیگرش این است که روشنفکر دینی و روحانی ساکن آمریکا، دولتمردان آن کشور را در جایگاه قاضی می‌‌گذارد و از گروهی دیگر از ایرانیان شکایت می‌‌برد.

سخن از مجاهدین خلق و گذشته و حال و رهبرانشان نیست که در این مجال نمی‌‌گنجد. بحث بر سر زندگی‌ و امنیت آنان است که نه تنها هم زبان و هموطن که انسان اند. عجیب از آنان که دم از آزادی خواهی‌ می‌‌زنند و وقتی‌ دیدند که زن و مردی بی‌ دفاع زیر خودرو‌های نظامی ارتش عراق له‌ می‌‌شوند و چون شکاری در شکارگاه  گلوله می‌‌خوردند، سکوت کردند و می‌‌کنند!

در همان زمانی‌ که امثال کدیور‌ها و اردشیر ارجمند‌ها و شورای سبز امید‌ها چوب خط دست می‌‌گرفتند و خودی-ناخودی می‌‌کردند، رضا پهلوی اعلامیه داد و کشته شدن بیش از ۳۰ مجاهد اشرف را محکوم کرد. پیام ایشان در مورد شرایط بحرانی اعضا این سازمان و پشتیبانی‌ ایشان از گروهی که در مبارزات مسلحانه و چریکی علیه پدرشان بودند، جای تقدیر دارد و این آن زمانی‌ بود که جرس و کلمه و رسا، سکوت کردند و شاید هم با لذت شکار شدن چند انسان را تماشا نمودند (از اینجا بخوانید).

و امروز هم تنها رضا پهلوی (و تنها ایشان!) است که در مورد سرنوشت مجاهدین ابراز نگرانی می‌‌کند، رییس جمهوری آمریکا را خطاب قرار داده و هشدار می‌‌دهد که تعطیل کردن اردوگاه اشرف توسط دولت عراق پیش از پذیرش ساکنان این اردوگاه توسط کشورهای دیگر می تواند به یک فاجعه حقوق بشری تبدیل شود.

همه ما از عقاید تند سیاسی سازمان مجاهدین خلق ایران و سابقه خشونت و ترور این سازمان آگاهیم... با این حال من سابقه و عقاید سیاسی این گروه را از حقوق اساسی انسانی آنها به عنوان هموطنانم جدا می کنم و یادآوری می کنم که کودکان ساکن اردوگاه اشرف نقشی در این سابقه نداشته اند.

چنین فهم بالا و بلوغ سیاسی از رضا پهلوی نه تنها سیاستمداری پخته و وزین ساخته است که شخصیت انسانی و سلامت نفس ایشان را هم نشان می‌‌دهد. جالب به گفتن دوباره است که ایشان در اعتراض به سانسور "لینکی‌" از یکی‌ از منتقدینش در وبسایت بالاترین، سرخط آن نوشته را در وبلاگ خود منتشر می‌‌کند (از اینجا بخوانید).

نوشته مشابه از من:
چوب تکفیر کدیورها بر سر ناخودیان

  لینک این نوشته در وبسایت دنباله...بالاترین

۲ نظر:

  1. آقای رضا پهلوی با این نامه نشان دادند که هیچ چیز در دنیا ارزش نادیده انگاشتن حقوق حقه انسان را ندارد!
    ای کاش دوستان مجاهد اندکی، فقط اندکی! در قضاوتهای پیشین خود تجدید نظر کنند!!
    به امید اتحاد همگانی برای آزادی
    ارادتمند
    حاجی واشنگتن

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!