هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ آذر ۱۳, یکشنبه

گلایه‌ای از شکل پاسخگویی رخشان بنی‌ اعتماد


رخشان بنی‌ اعتماد عزیز! نااهلی زبان باز کرد و آنچه شایسته خود بود به دیگران نسبت داد. توهین هایی‌ زشت بود بر زنان هنرمند این سرزمین که از یک سو باید سختی‌ها و محدودیت‌های کاری و شغلی‌ را تاب بیاورند و همچون دیگر زنان این سرزمین مظلوم باشند و از سوی دیگر هم مورد لعن و نفرین بی‌ آزرمانی چون سلحشورها واقع شوند. می‌‌دانم که روحیه هنرمندی چون شما ظریف و شکننده است و چنان هتاکی‌ها بر شما سخت گران آمد.

ولی‌ چه نیاز از پاسخ گویی به آنانی‌ که هزاران هزار سخن دیگر در گوششان بی‌ اثر می‌‌ماند. کاش پاسخ یاوه گویان را نمی‌‌دادید که مقام شما وراتر از آن بود. شنیدن واژگانی چون "کرکسان و ناکسان"، "گوینده‌ دهان لجن‌زده"، "آدم‌کوتوله‌های دهان گشاد"، و "ابله" از شما دور از انتظار بود. کاش لااقل مانند همان پنج دختر هنرمندتان پاسخی در‌شأن خود به او می‌‌دادید.

هنرمند گرامی‌! شنیدن از شلاق خوردن و "سیاه و کبود" شدن حتی از شمای عزیز هم نازیباست.

پاسخ خانم بنی‌ اعتماد از بی‌ بی‌ سی‌ فارسی

لینک نوشته در وبسایت دنباله...بالاترین

۱۷ نظر:

  1. زر نزن بابا بچه های مردم رو به خاک و خون میکشن یکی هم پیدا شده با زبون خود اینا جوابشون رو میده آدمای احمقی مثل تو ناراحت میشن. ریدم به اون وطنی که من و تو رو با هم توش هموطن حساب میکنن

    پاسخحذف
  2. بنی اعتماد به قول خودش به یک "کوتوله" جواب داده که با مشائی و دار و دسته ی احمدی نژاد اختلاف داره، به اون "بلندهایش" باید جواب داد که بنی اعتماد هرگز دست به چنین کاری نمی زند، بعد هم "کوتوله" و "تازه به دوران رسیده" یعنی چه؟ اولا چرا باید اندازه ی قد و قامت را کرد فحش و ناسزا؟ اینجا به افرادی که کوتاه قد هستند توهین می شود، ثانیا بنی اعتماد هم قبل از انقلاب اسلامی که به "دورانی" نرسیده بود، هر چه دارد از سرانه ی همین خالی بودن میدان و سازش ساخت و پاخت کردن با جناحهائی از قدرت دارد، فیلمهایشان که خیلی ضعیف است. این نوع دشنام گوئی نشان می دهد که ایشان دچار توهم نسبت به خودش است.
    اما اربابهای این سلحشور را باید پاسخهای اساسی تر و جدی تر داد.

    پاسخحذف
  3. ناشناس نخست! کامنت ات رو پاک نمی‌‌کنم که بمونه که اندازه شعورات رو نشون میده

    پاسخحذف
  4. چرا تا یکی پیدا می شه که جواب اینا رو می ده ما زود بهش انتقاد می کنیم؟ چرا انرژی خودمون رو در مسیر اشتباه صرف می کنیم؟ خود خانم بنی اعتماد میدونن که چرا این لحن رو برای متنشون انتخاب کردن. ما درس اخلاق رو نباید به خانم بنی اعتماد بدیم!

    پاسخحذف
  5. بعقیده من صحبتهای خانم بنی اعتماد نتنها زشت نبود بلکه بسیار واقعی و باز هم بسیار بسیار در جو فعلی شجاعانه بوده که هرکسی را شجاعت ابراز ان نیست وجای بسی تقدیر دارد.اگر همه هنرمندان ما با همین صداقت وشجاعت روبروی افرادی مثل اقای سلحشور بهایستند دیگرسلحشورها وجود نخواهند داشت

    پاسخحذف
  6. من هم پس از خواندن جواب بنی اعتماد، از او کاملا نا امید شدم.فراتر بی ادبی و سیاه بود.احتمالا چون شامل حال خودش و بخصوص دخترش میشده. از کشتار مردم به لباس سبز بسنده میکنند و شوهر نازنین پاچه خواری حک.متیان در تلوزیون میکنه. ولی از ناسزای یه آدم بی شخصیت خودش بی شخصیت تر از میشه. واقعا کلمات شلاق و سیاه و کبود و کوتوله آدم یاد مایلی کهن میندازه و نشان میده خودش تو همین مایه هاست متاسفانه..

    پاسخحذف
  7. be gholeh oon doostemoon ta yeki be ina javab mideh alaki azash enteghad mikonim... valla ageh javabeh in binamoosa ro mesleh khodeshoon ba glooleh midadim alan vazemoon khili behtar bood

    پاسخحذف
  8. برعکس! خانم رخشان بنی اعتماد به غایت تمام زیبا و متین و فنی نوشته!(جدا بعد از این صبر و انتظار... بهتر از این نمیشد نوشت.و می بایست چون این نوشت...که ایشان نوشت. درود فراوان بر او که نوشته اش چند جهتی و نشانه گیرنده به همه عوامل و سیستم فاسد حکومتی است.

    پاسخحذف
  9. آیاواقعا ما لایق انچه نیستسم که بر سرمان می آید؟ من صادقانه می گویم که هیچ تفاوتی بین خودمان و صاحبان قدرتی که به نقدشان می کشیم نمی بینم.این ازادبیاتمان پیداست. وقتی ماکه شهروندی عادی هستیم به خود اجازه هتک هرکسی را با سخیف ترین ادبیات می دهیم وقتی قدرت بگیریم چه می کنیم؟ بیایید سیلی نقد رااول به صورت خودمان بزنیم.برای نجات لازم نیست خیلی دور برویم.بیایید از خودمان شروع کنیم.

    پاسخحذف
  10. ba ba jan javabesh aali bood az sar ta taoo be bad enteghad gereft... shahravandeh aadio gheireh aadi digeh chieh????ajaba

    پاسخحذف
  11. این کامنت شاید به موضوع خبر چندان ربطی نداشته باشد ولی به بقیه کامنتها چندان بی ربط نیست.
    کسی را می شناسم که گله مند بود از خشونتی که به دانشجویان می شد و ازاینکه سر دانشجوها را در بازداشتگاه در کاسه دستشویی می کردند.اما همین دوست با هیجان تعریف می کرد که روزی بچه های دانشگاه مسئول امور دانشجویی را که گویا دست کج هم بود و از کیفیت غذای دانشگاه میزد که به جیب خود برسد به خوابگاه دعوت کردند و سرش را در قابلمه خورش قیمه کردند.
    به نظر شما سر کسی را در کاسه یا دیگ کردن کلا :
    الف- خوب است
    ب -بد است
    ج -بستگی دارد

    پاسخحذف
  12. خيلي جواب پخته اي بود

    چرا هميشه علما فتوي بدند
    من هم فتوي ميدم كه:

    " قتل سلحشور بر همه زنان واجب است "

    پاسخحذف
  13. عزیز کسی که انگشت تو چشمت میکنه باید تو هم انگشت تو چشمش کنی-34 ساله سرویس شدیم از دست یه مشت عرب پرست-یک موسیقیدان ناشناس

    پاسخحذف
  14. دو بحث قاطی شده. ترجیح می‌دهم به جای بحث در مورد اون کامنت بالا از خانم رخشان بنی‌اعتماد به خاطر نامه شون تشکر کنم. باور من این نیست که ایشان از حد ادب، متانت و خانومی پا فراتر گذاشته باشند و در عین حال اجازه ندادند سکوت جامعۀ هنری باعث تداوم لجن پراکنی بشه.

    پاسخحذف
  15. ممنون از همه دوستان. عقیده شما که اگر کسی‌ چشم در چشم شما بکنه باید مقابل به مثل کرد یا اون دوستی‌ که از می‌‌گفت باید سر کسی‌ رو در خورشت فرو برد یا آنکه می‌‌گفت از این بیشتر هم لیاقت سلحشور بود همه قابل احترام است. من عقیده متفاوتی داشتم و انتظارم از خانوم بنی‌ اعتماد این نبود که و انتظار شما تفاوت داره. با سپاس

    پاسخحذف
  16. اصلا بخث عقیده داشتن نیست! حتی بحث سلیقه هم نیست!!
    اینکه عقیده و سلیقه هرکس محترم است یعنی از محدوده احترام متقابل نباید فراتر رفت...نه اینکه هر نقدی بعد از صرف انرژی به نتیجه ای نرسد..
    نمیگم که مبتنی بر این 7-8 تا نظر باید آمار اکثریت رو پذیرفت!ولی میشه روی اون عقیده و سلیقه خود تردید کرد!و شاید تغییرش داد.چون استخراج المانهای منطقی مندرج در مطالب موافقان نوشته خانم بنی اعتماد ممکن و ساده است...که در مجموع آن رویه سوپر جنتلمنی در مقابل رژیم سفاک و همراهان قسم خورده تا بن دندان مسلح رانتخوار را رد می کنند.
    که این البته هیچ مغایرتی با منش همیشه مردمی آنان ندارد...
    ممنونم

    پاسخحذف
  17. اگه پای آمار باشه باید به + و -‌های بالاترین بیشتر اعتماد کرد تا اینجا که با آیدی ناشناس می‌‌آیند اینجا و حتی ممکنه یک نفر چند بار پیام بگذاره..در بالاترین ۵۸ + و ۷ منفی‌ و در دنباله ۲۱+ و صفر منفی‌!

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!