هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

چشم به راه آزادی "مهدی خزعلی" ها


به پیکر نحیف بر تخت افتاده مهدی خزعلی هم رحم نمی شود و آنرا شبانه از بیمارستان منتقل می‌‌کنند. مهدی خزعلی معتقد به ولایت فقیه و شیعه اثنی عشری است و حکومتی دینی می‌‌خواهد ولی‌ باز هم اینها کافی‌ نیست و به شدید‌ترین عقوبت می‌‌رسد. فرزند پدرِ عضو شورای نگهبان و شورای تدوین قانون اساسی‌ دیروز و مجلس خبرگان رهبری امروز بودن هم مانع بازداشت مهدی خزعلی نگشت و مجازاتی همسان با مخالفین اساسی‌ نظام جمهوری اسلامی برای او درنظر گرفته شد.

مسلم که دین مردم اهمیتی برای حکومت ندارد که به اندازه افکار آنها و همان ظلمی که به مسلمان شیعه می‌‌رود، بر سنی هم هست و مسیحی‌ و زرتشتی و بهایی و یهودی و بی‌ دین. گرچه باز شیعیان خوشبخت اند که می‌‌توانند مسجد و زیارتگاه خود را داشته باشند و فرایض دینی خود را اجرا کنند ولی‌ حتی مسلمانان سنی مذهب از آن موهبت هم در نظام جمهوری اسلامی بی‌ بهره اند.

و امروز دلاوری چون مهدی خزعلی است که شجاعانه بر خواسته خود پافشاری می‌‌کند و از حرفش کوتاه نمی‌‌آید. اندیشه او را من و بسیاری نمی‌‌پسندیم که به زعم ما، این ۳۳ سال حکومت دینی تجربه خود را پس داده است و جدایی دین از حکومت یک شرط لازم است. گرچه امثال مهدی خزعلی و مهدی کروبی خود را پایبند به رای اکثریت می‌‌دانند و رفراندوم ملی‌ را می‌‌پذیرند و همین کافی‌ است و اهمیت ندارد که آنان اسلام رحمانی را برای مردم سالاری دینی خود می‌ خواهند یا نه.

چشم به راه آزادی مهدی خزعلی و دیگر زندانیان سیاسی از بند هستیم و امید داریم به روزی که کسی‌ به جرم اندیشیدن و سخن گفتن آزار نبیند.

پی‌‌نوشت- ۱۰ تن از بازداشت‌شدگان تظاهرات ۲۵ بهمن‌ماه، در اعتراض به وضعيت خود در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زدند. به گزارش تارنمای خانه حقوق بشر ايران (رهانا)، ۱۰ نفر از بازداشت‌شدگان تجمع‌های پراکنده روز ۲۵ بهمن که در زندان اوين به‌سر می‌برند در اعتراض به وضعيت خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

پی‌‌نوشت ۲- مهدی خزعلی در چهل و سومین روز اعتصاب غذای خود به کما رفت. به گزارش میهن، وی که نیمه شب گذشته به وضعیت خطرناک رسیده بود بدون اجازه پزشکان معالج بیمارستان طالقانی، به بیمارستان قمر بنی هاشم، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل شده و هم اکنون در کما به سر می برد. (منبع +)

۱ نظر:

  1. از آزاد اندیشی شما بسیار خرسندم و امیدوارم هر یک از من و تو و ما نقش بسزائی در آزادی ایران داشته باشیم و بازمهم اینکه هر چند از تفکر مهدی خزعلی خوشت نمیآید برای آزادی وی و احترام به آزادی انسان و آزادی ایران تلاش میکنی . تنها نکته ای که در برابر این زحمات با ارزش شما دارم اینکه راستی چقدر به موقعیت اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران اهمیت داده ای و برای وضعیت حساس آنها و اینکه امروز در برابر زندان سازی دولت عراق برای اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران ، فکر کرده ای و تلاش میکنی . ؟؟؟

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!