هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

نقشه انتخاب بین بد و بدتر و بدترین باز هم گرفت!


گویی همه چیز برای به جلو بردن یک نقشه از پیش ریخته شده مهیا شده است. حمایت مراجع تقلید به اصطلاح سبز، رییس جمهوری سابق و پدرخوانده جریان اصلاح طلبی حکومتی، عالیجناب رفسنجانی که ردای نوی سبز رنگی بر ردای قرمز و آغشته به خون خود انداخته است و ژست اعتدال گرایی و مردمسالاری می گیرد، مشارکتی و ملی مذهبی و تحکیم وحدتی و نهضت آزادی و انجمن "اسلامی" جامعه پزشکان، هنرمندان و اساتید دانشگاه و ... تا علی مطهری دگم اندیش، نوید آمدن منجی ایرانزمین را با شاه کلید حل تمام مشکلات مملکت را می دهند!

نقشه بد و بدتر و بدترین باز هم گرفت تا اپوزیسیونی که تا همین چندی پیش، حتی اندیشیدن به انتخابات درون رژیم و منتخبان شورای نگهبان را غیر شرافتمندانه و خیانت می دانستند، امروز توجیه می کنند و دلیل می آورند و رای دادن را بهتر از ندادنش می دانند تا زنگی مستی چون جلیلی بر سکان هدایت دولت ننشیند! خود می دانند از تجربه تقلب های انتخاباتی پیشین، خود می دانند از فقدان قدرت عمل کارگزاران، خود می دانند از سابقه روحانی که تا همین امروز هم جانب رژیم بود و هست و مردم را که فتنه و دانشجویان را که شورشی و بلواگر می خواند و می خواند، خود می دانند و باز سخن از حق انتخابشان می گویند که برایشان تنها و آخرین چاره کار تصور شده است. جالب که  تحریمی ها را سزاوار توهین و متلک شنیدن می دانند که در نظرشان، راحت طلبانی اند خارج از گود، عافیت طلب و بی خیال از ملک و ملت و  با ژست های روشنفکری.

و من می ترسم از فضای یاس و ناامیدی و خیل گسترده ای از شکست خوردگان چند باره (حتی در صورت پیروزی حسن روحانی)، پس از این انتصابات...

۱۰ نظر:

  1. هر چند از پرچم بالای صفحه وسلطنت طلبها متنفرم و معتقدم رضا قلدر دهاتی هم مثل اینها با کودتا اومد و کارهاش سر منشاء تجزیه ایران عزیز بود ولی انصافاً خوب نوشتی بارک الله. خامنه ای بره ایران تجزیه میشه حواستون رو جمع کنید اینقدر دنبال ایران متحد بعداز خامنه ای نباشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ما هم از تو دیوث متنفریم. گوساله بچه سر راهی، رضا شاه بزرگ و خاندان پهلوی ایران را تجزیه کردند؟ اگر رضا شاه نبود الان تو یابو باید اسم عربی (یقین دارم اسمت یکی از این اسمهای تخمی عربهاست) خودت را پشت قرآن پیدا می‌کردی همونطور که بابابزرگت زمان قاجار اسمش پشت قرآن بود.. در ضمن پرچم شیر و خورشید پرچم ایران هست ربطی به نوع حکومت نداره. چرا اینقدر امثال تو بیسواد و نفهم هستند؟ تازه بر نفهم بودنشون اصرار هم دارند

      حذف
  2. کسانی که قصد دارند با تو خونه نشستن و رای ندادن رژیم رو سرنگون کنند و یک رژیم کاملا دموکراتیک بر ایران حاکم کنند بدانند که چنین تلاشی با چنان نتیجه ای کمی نامتناسب است!

    نه با رای دادن ما شرکت کنندگان معجزه ای شگفت روی خواهد داد و نه با رای ندادن شما رژیم سرنگون خواهد شد. ما اما به یک نتیجه کوچک ممکن است برسیم و آن داشتن رئیس جمهوریست که اندکی وظائفش را که مستقیما به زندگی ما مربوط می شود درست تر انجام دهد. شما را نمی دانم از تحریم به چه می رسید!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به همان اندک هم نخواهی رسید
      حکومت شمشیر رو از رو بسته.

      حذف
    2. مشکل این ملت بخت برگشته همینه دیگه..تمام طول تاریخ ایرانیها به دنبال یک آب باریکه یا "اندک چیزی" بقول این عزیز بودند و همیشه هم سرشان کلای رفته و دیکتاتوری نصیبشان شده.

      حذف
  3. آخه رئیس جمهور در یک سیستم استبدادی و توتالیتری چقدر قدرت تداره؟؟اصلا قدرت داره؟؟رای دادن شما یعنی سیستم رو قبول دارین.همین!

    پاسخحذف
  4. aghay nashenas to agar hovyat dashti keh be parchem keshvaret tohin namikardi dar zemn iyn parcham motalegh ba padeshahi nist agar maghz kouchekat tavanai darad bro va ketab tarikh parcham ra bekhan va bad zer bezan bi vatan

    پاسخحذف
  5. "هر چند از پرچم بالای صفحه وسلطنت طلبها متنفرم و معتقدم رضا قلدر دهاتی هم مثل اینها با کودتا اومد و کارهاش سر منشاء تجزیه ایران عزیز بود"
    Khodat ham midani che charto o part v a mozakhrafi neveshti?Bi savad! in parcham rabti be reza shah nadarad. agar reza shah gholdor bood nasle to va amsale to ra nabood kardehbood. reza shah mikhast iran ra tajzieh konad?Bichareh agar reza shah babood iran 100 bar az afghanestan badtar bood f?

    پاسخحذف
  6. برای اینکه فردای انتخابات سیبیل هممون آویزون نشه باید کاری کنیم که همه حکومتو شکه کنه و انتخابات به دور دوم نکشه.
    غرور همه ما شکسته شده ولی فکر کنین اگه اختلاف آرا کم باشه و مثلا قالی باف انتخاب بشه اونوقت دیگه هیچ حرفی برای گفتن نخواهیم داشت و حکومت هم اینو میخواد.
    شما را به خدا بجای مأیوس شدن بیائید با هم هم دست بشیم و یک بار دیگه پوزه اینارو به خاک بمالیم.
    انتخابات اگه به دور دوم برسه اونا نمیذارن اصلاح طلبها پیروز شن

    پاسخحذف
  7. اینکه رای می دهیم یا نه یک سوال مقطعی است ولی اینکه ما ایرانی ها حتی شاهزاده عزیز به فکر تحول سیستم هستیم یا نه بحث مهمتری است. برای من سوال کلیدی این است که چرا ایشان نمی آیند صاف و پوست کنده بگویند که رهبری جنبش را بر عهده می گیرند و برای اینکه دیگر سلیقه ها را هم همراه کنند قول بدهند که فقط تا روز برگزاری یک انتخابات آزاد و تعیین یک ریس جمهور برگزیده در ایران به فعالیت سیاسی می پردازند. آیا غیر از این راهی هست؟ آیا بدون یک رهبری شناخته شده و بی طرف می توان همه را زیر پرچم شیر و خورشید متحد کرد. من فکر می کنم ایشان هنوز طمع پادشاهی بر مملکت را دارند وگرنه از اعتبار خویش در این راه هزینه می کردند.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!