هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ آذر ۱۹, شنبه

از هلال شیعه در خاورمیانه تا ده‌ها مرکز اسلامی در اروپا و آمریکا


جمهوری اسلامی در لبنان و عراق و فلسطین نقش بازی می‌‌کند و با حمایت از حماس و جهاد اسلامی و حزب‌الله لبنان و شیعیان (رادیکال) عراق، به طور علنی مداخله  می‌‌کند; چون بختک بر سر آفریقا افتاده است و به نیجریه و مالی و سنگال و هر کشور بدبخت آفریقایی دیگری سلاح می‌‌فرستد و البته به لطف "مجمع اهل بیت"‌ اش جمعیت شیعیان قارهٔ سیاه را هم به هفت ملیون رسانیده است!

مجمع جهانی‌ اهل بیت بطور رسمی‌ در ۱۲ کشور جهان نمایندگی‌ دارد (از اینجا ببینید). حوزه کاری این نمایندگی‌‌ها بسیار گسترده است و نه تنها در زندگی‌ روزمره بسیاری از ایرانیان وارد است که به تبلیغ شیعه به دیگر مذاهب نیز می‌‌پردازد. تازه این ابتدای کار است و هر کدام از این مجمع ها، خود در شهرهای دیگر کشور میزبان نمایندگی‌ دارند. بی‌ بی‌ سی‌ فارسی در مستندی در مورد عزاداری شیعیان در انگلستان، به مرکز اسلامی جمهوری اسلامی در انگلستان و ۴ نمایندگی‌ دیگرش در آن کشور می‌‌پردازد. مراکزی که از پاسخ به پرسش‌های شرعی و عقد و طلاق تا همایش‌های بین المذاهب و تبلیغ ولایت فقیه و سیاست‌های رسمی‌ جمهوری را انجام می‌‌دهند و این تازه باید ظاهر قضیه باشد. فاضل لنکرانی می‌‌گوید که:

میل دارم که در لندن که دروازه دنیا و خانه دوم همه کشور‌ها است، موسسه ای برای ترویج مذهب اهل بیت (ع) و نشر معارف شیعه اثنی عشریه تأسیس گردد.


شنیدن از تلاش گسترده جمهوری اسلامی برای گسترش شیعه در جهان حیرت آور است و گرچه سخنی از حساب ثروت‌هایی‌ که در این راه صرف می‌‌شده نیامده است.این محدود به خارج از کشور نیست و صحبت از ۲۰۰،۰۰۰ کار آموز دورهٔ مهدویت و در تمام استان‌های کشور و ۱۳ مجلهٔ تخصصی و دانشگاه مجازی مربوط به این تفکر است (از اینجا بخوانید).

پی‌‌نوشت- به اخبار شیعه نیوز در مورد شیعیگری در جهان و آمار شیعیان دقت کنید. خواندن سخنان معمر قذافی در مورد شیعیان که آن را با ذوق زدگی انتشار داده اند هم خواندنی است (در همان صفحه).

برای نمونه تنها به حوزه گسترده فعالیت‌های یک مرکز اسلامی (مسجد الغدیر) در شهر ونکوور کانادا دقت کنید (از اینجا ببینید). چنان فعالیت‌هایی‌ که هیچ کشور و نهاد مذهبی‌ ای، اجازه انجامش را در ایران ندارد که با شدیدترین واکنش نظام سرکوب می‌‌شود! 

لینک نوشته در وبسایت دنباله...بالاترین

۳ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. اندیشه شیعه گری مثل یک طاعون می ماند و واقعا باعث مصیبت و گرفتاری شده است.

    پاسخحذف
  3. براىر عزیز آن چه که نوشته اید هر چند صحیح باشد اما آیا تنها این ایران است که بنا به فرمایش شما تلاشی گسترده برای ترویج شیعه در جهان می نماید و البته سخنی نیز در باره ثروت هایی که در این راه صر ف می شود به میان نیامده، ایا این فرانسه و غرب نیستند که در راه صذور فرهنگ خود به جهان صدها میلون و میلیارد دلار هزینه کرده اند؟ آیا این آمریکایی ها نیستند که برای ترویج فرهنگ خود و نیز سیطره سیاسیبر جهان بخش زیادی از بودجه سالانه خود را در این راه صرف می کنند؟ آیا یان عربستان سعودی نیست که در رقابت با ایران فعالیت خود را طی سه دهه گذشته به اوج رسانیده و دست کم چندین برابر ایران هزینه کرده است؟ فعالیت های کشورهای خلیج فارس و سایر کشورهای عربی مانند مصر و لیبی(در گذشته) و نیز کشورهایی از این دست نیز بر کسی پوشیده نیست و البته این یک معادله و موازنه در جهان است که فرهنگ آن برای هر ملت و قومی قابل توجه و حتی اجتناب ناپذیر است.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!