هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

بابانوئل را هم ترک تبار کردند!



تذکر- نویسنده به هیچ شکل قصد دامن زدن به مسایل قومی و قوم گرایی ندارد و هدف صرفاً یک تحلیل تاریخی‌- فرهنگی‌ است! امید که موجب دلخوری هم میهنان عزیز ترک نگردد...

بابانوئل هم صاحبان ترک پیدا کرد (مستند بی‌ بی‌ سی‌ فارسی). همان ترکانی که جنایت‌های اجداد خود و نسل کشی‌ ارمنیان را انکار می‌‌کنند امروز به شکل رسمی‌ خواهان برگرداندن استخوان‌های سنت نیکلاس هستند که بیش از "هزار سال" پیش از آن خطه به کلیسایی در ایتالیا  برده شده بود.

توجیهشان هم این است که مدفن جناب بابانوئل در ترکیه امروزی و حق ترکیه است همچنان که حضرت مولانا هم "حق" آنان و نه هیچ جای دیگر! حال اگر توجیهشان کنیم که چنین شخصیت‌هایی‌ میراث جهانی‌ اند و اگر ملیتی هم در کار باشد باید مرزهای جغرافیایی آن زمان را در نظر گرفت هم که حتما تلاشی  بی‌ اثر است. همانگونه که امروز مدعی اند که مولانا شعر به ترکی‌ سروده است و سالها بعد به پارسی‌ ترجمه شده است!


از اینها که بگذریم، مقایسه صنعت گردشگری در ترکیه و کشورمان ایران شرم آور است. آن هم سرزمینی چون ایران که نه تنها جاذبه‌های طبیعی و جغرافیایی که میراث تمدن قدیم و باستانی و فرهنگ غنی اش می‌‌توانست بیش از فروش نفت درآمدزا باشد. گزارش بی‌ بی‌ سی‌ فارسی نشان می‌‌دهد که تعصب مذهبی‌ چگونه  مانع برگزاری مراسم مذهبی‌ مسیحیان در زادگاه سنت نیکلاس بود و ولی‌ وقتی‌ بوی پول‌های گردشگران به مشامشان رسید امکاناتی فراهم کردند که بیش از ۴ ملیون دلار در سال تنها فروش بلیط دیدار از کلیسای آن راهب مسیحی‌ باشد.

مقابل آن، ایران است که گسترش و دوام مسیحیت مدیون بلند نظری و حمایت شاهان اشکانی و ساسانی اش بود که بجز آن بوسیله امپراطوران روم منقرض می‌‌شد و ولی‌ امروز نشانی‌ از آن نیست و بجز دیرین شناسان اروپا و آمریکایی‌ کسی‌ در آن ممالک نمی‌‌داند که همین نشان صلیب نمادی هخامنشی بود و یا نشان‌های آیین کریسمس "میترایی" اند. جایی که می‌‌شد با کمی‌ خرد ورزی، هزاران گردشگر مذهبی‌ را به دیدن کلیساها و کنیسه‌های تاریخی‌ ایران کشاند، آن فرصت‌ها را نسیب کشور همسایه مان ترکیه کرد.

به قول بی‌ بی‌ سی‌، بابانوئل داستانی افسانه وار دارد و ولی‌ این ترکیه است که امروز از بازارش نسیب می‌‌برد.

نوشته پیشین من در این مورد:
لینک نوشته در وبسایت بالاترین

۵ نظر:

  1. کمی هم از کشتار ترکها در جنگ قره باغ توسط وحشیهای ارمنی بنویس...اگر از واقعیت دم میزنی

    پاسخحذف
  2. چشم..در بیان واقعیت هیچ محذوریتی نداشتم و ندارم.

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. hamash doooooorrrrrrrrrooooooooghghgh!

    پاسخحذف
  5. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!