هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

ایدهٔ همه پرسیِ دولتمردِ دولت کودتا و "دو دوزه بازی" بی‌ بی‌ سی‌ فارسی!


خبر- "محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی ایران خواستار واگذار کردن تصمیم‌گیری در مورد حذف صفر‌ از واحد پولی کشور به افکار عمومی شد و گفت: اگر افکار عمومی به این طرح خیر بگوید، این کار انجام نخواهد شد".

خبری چون سایر خبر‌های دیگر بی‌ بی‌ سی‌ فارسی با این تفاوت که بر خلافشان که ۲-۳ روزی در وب سایت این شبکه نمایش داده می‌‌شوند و اگر مقالهٔ مهمی بود تا یک هفته‌‌ای ، در این مورد به مدت ۱۰ روز (تا امروز) در صفحهٔ اصلی‌ مانده بود و کار به برنامهٔ "نوبت شما"‌اش هم رسید که نظر خواهی گسترده‌ای از بینندگانش بکند (از اینجا ببینید).

تاکید زیاد و شاید هم غیر منطقی‌ بی‌ بی‌ سی‌ به این خبر برای چه بود؟ آن هم زمانی‌ که اعلام  ایدهٔ همه پرسی،  با استقبال سرد عامهٔ مردم مواجه شد و بازتاب گسترده‌ای نیافت (گرچه بودند هم میهنانی که شاید به عمق قضیه پی‌ نبردند و امیدوارانه و از سر دلسوزی برای بهبود اقتصاد مملکت، با دید مثبت با آن برخورد کردند).

انگار که (آیت الله) بی‌ بی‌ سی‌ فارسی که بازتاب کنندهٔ سیاست‌های کلی‌ بریتانیای کبیر است (۱) و بودجه‌اش را مالیات دهندگان انگلیسی می‌‌پردازند اصل ماجرا‌ را فراموش کرده و تعامل و همکاری با رژیم جمهوری اسلامی را هم جزو گزینه های پیش روی ملت ایران دانسته است! ملتی‌ که برای بار آخر به رژیم اعتماد کرد و بر سر صندوق‌های رای حاضر شد و همان کاندیداهای دستچین شده‌ٔ رژیم را هم نتوانست انتخاب کند. و چه بر سرشان آمد؟ رأی دهندگان، زندان و سرکوب و شکنجه شدند و به دختر و پسرشان تجاوز شد و خود نامزد‌های انتخاباتی‌شان هم به حبس افتادند!

جناب بی‌ بی‌ سی‌! شرم بر این "دو دوزه بازی‌" و عوام فریبی. آیا رأی مردم به این همه پرسی (و جدا از تمام خوب و بد‌های اقتصادی) تائید صلاحیت دولت کودتا نیست؟ و مگر رأی مردم کوچکترین ارزشی برای این رژیم دارد؟ که تازه کدام سیاست اقتصادی این دولت فریبگر و دروغ گو موفق بوده است که این را بتوان دومی‌ دانست؟

می‌ پندارم که جهت گیری‌های سیاسی شبکه های رسانه‌ای چون بی‌ بی‌ سی‌ فارسی و صدای آمریکا را باید بیشتر موشکافی کرد و بخصوص در این ایام نزدیک به سالروز "تقلب بزرگ"، نیاز به رسانهای مستقل از دول خارجی‌ به شدت احساس می‌‌شود که آنان به دنبال منافع خویش اند و گله‌ای هم به آن نیست!


لینک نوشته در سایت بالاترین...آزادگی......دنباله



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!