هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ دی ۲۵, یکشنبه

آقای بنی‌ صدر! این حق نسل های جوان امروز است که از شما پاسخگویی بخواهند...



آقای بنی‌ صدر! می‌‌بینیم که امروز بسیار فعال تر از گذشته شده اید و به ضعم خود می‌‌کوشید که برای آزادی ایران قدمی‌ بردارید. در این ۲-۳ سال اخیر و پس از دزدی بزرگ انتخاباتی ۸۸، شاهد حمایت شما از جنبش آزادی خواهی‌ مردم ایران بودیم و هستیم و این قابل قدردانی است. گرچه تمام اینها سبب نمی‌‌شود که شما را مورد پرسش قرار ندهیم و بازخواست نکنیم.
این حق نسل جدید ایران است که از شما بپرسند و بیشتر بدانند که بسیاری‌شان در سنی‌ نیستند که گفتارها و عملکرد تان را در دوران ریاست جمهوری به یاد آورند.

این حقیقت است که بسیاری از همین نسل‌های جدید از مرحوم شاپور بختیار به نیکی‌ یاد می‌‌کنند که آینده را می‌‌دید و می‌‌گفت: "دیکتاتور نعلین صد بار بد تر است از دیکتاتوری چکمه". هم او بود که می‌‌خواست چون "واتیکانی" در قم بسازد و با احترام ملایان شیعه را روانه آنجا کند ولی مردمی که احساساتی‌ شده بودند و در "ماه" رویا یشان را می‌‌دیدند، "مرغ طوفان" را سر بریدند! 

هم او بود که جنگ شما و آیت الله خمینی را نبرد بر سر قدرت می‌‌دانست که شما همان عقاید قهقرایی رهبر انقلاب را داشتید و ولی‌ تنها با اضافه کردن رنگ و لعابی برای عرضه کردنش.

هم او بود که از شما به عنوان یک عضو شورا انقلاب، از مسوولیت تان در مورد کشتار‌ها و اعدام‌ها و شکنجه‌های ابتدای انقلاب پرسش کرد که نمی‌‌توانستید بی‌ خبر باشید. او بود که از شما خرده می‌‌گرفت که گفته بودید که "هرچه امام بگوید من می‌‌پذیرم" و "برای من ایرانی‌ بودن بدون اسلام بی‌ معنا است". بختیار بود که از قول شما نوشت که گفته بودید "ربح با اسلام مغایر است" و تاکید کرد که به عنوان عضو شورای انقلاب، مسوول انتخاب خلخالی قاتل بودید. (از کتاب یکرنگی به قلم شاپور بختیار) 

 
آقای بنی‌ صدر! این حق نسل جدید ایران است که پاسخ‌های شما را در این مورد بشنود که بتواند بین سخن شما و مرحوم بختیار قضاوت کند. گرچه شما شاید راهکار را در پاک کردن صورت مساله یافتید و توپ را به زمین بختیار انداختید که ایشان در آغاز جنگ ایران و عراق نقش داشته اند (گرچه مدرک و سندی جدی هم ارایه ندادید)! گفتید که شاهپور بختیار "بی‌ اطلاع همه" به این پست رسید و "اعتبار و حیثیت جبهه ملی‌ و خط مصدق را از بین برد"! 

شاید به نظر ایشان غلتیدن در دامن "ارتجاع سیاه" حیثیت بخشی به جبهه مصدق بوده باشد. مشخص نیست که پذیرش مسوولیت نخست وزیری در آن شرایط حساس ایران و تلاش برای نابود نشدن هر آنچه با انقلاب نابود شد و هدر نرفتن جان هر آنکس که با رفتن "دیو" و آمدن "فرشته"(!) کشته شد، چه خیانتی می‌‌توانست باشد که نخستین رییس جمهوری اسلامی را چنین آزرده دل‌ کرده است. شما البته نگفتید که در همان جلسه جبهه ملی‌ که سخن انتصاب بختیار را شنیدید، به این دلیل که امثال سنجابی‌ها (از پابوسان آقای خمینی در مهرآباد) به آن منصب نرسیده بودند حکم به اخراج دوست و همکار خود دادند.  خبر اخراج از حزب که (آیت الله بی‌ بی‌ سی‌) دقایقی از آن نگذشته و تأیید نشده منتشرش کرد.

بختیار را تهمت به خیالبافی می‌ زنید و اینکه تصور می‌‌کرد که: "از او کاری ساخته است که از بقیه نیست" و البته اشاره‌ا‌ی نمی‌‌کنید که همان روزهایی که  به زیر درخت سیب می‌‌نشستید و دوشادوش دکتر یزدی، انقلاب را تبلیغ و ترجمه غلط از سخنان آقای خمینی می‌‌کردید و عوام فریبی، بختیار آینده را می‌‌دید و هشدارمی‌‌ داد.

استاد عزیز! این حق نسل جدید است که از شما بپرسد که چرا هنوز نام نشریه شما "انقلاب اسلامی" است؟ آیا هنوز به دنبال اندیشه‌های انقلابی و اسلامی هستید؟ این پرسش یکی‌ چون من است که اگر شما نظامی "لاییک" را برای ایران می‌‌پسندید، چرا هنوز برای استدلال‌های خود "فَکت"‌های اسلامی و قرآنی می‌‌آورید؟ 

آقای بنی‌ صدر! امروز کسانی‌ چون رضا پهلوی بی‌ پرده و در دنیای مجازی چون بالاترین به پرسش‌ها پاسخ می‌‌دهند و روشنگری می‌‌کنند. این بار ولی‌ نوبت شما است بدون مدافعان همیشگی‌ خود، موضع نهایی تان را روشن و ختم غائله کنید.

 



۱۰ نظر:

  1. فرق آقای بختیار با امثال بنی صدر اینست که اگر بنی صدر با تکیه بر شیخ به نابودی ارتجاع شاهنشاهی کمر بسته بود، امثال بختیار هم با تکیه بر ارتجاع شاهنشاهی و در مقام نخست وزیر ان، کمر به نابودی ارتجاع شیخ بسته بود. شیخی که با تلاشهای بی وقفه دستگاه های تبلیغاتی ساواک شاه و در غیاب گروه های سکولار و مترقی، تطهیر شده بود.اختناق شاهنشاهی هم مانع از آگاهی جوانان ایرانی از تاریخ گذشته کشورشان و جریانهای خائنی میشد که در هر بزنگاه تاریخی و از جمله در ۲۸ مرداد، به مردم از پشت خنجر میزدند، چه همیشه ارتجاع شاه و دربار پای ثابت چنین لیستی بود. تنها راه رهایی ایران و ایرانی از نکبت ۲۵۰۰ ساله، نابودی ارتجاع شاه و شیخ با هم است نه به بختیار که به ارتجاع شاه آویخته بود و نه به بنی صدر که به ارتجاع شیخ آویخته بود.

    پاسخحذف
  2. فرق آقای بختیار با امثال بنی صدر اینست که اگر بنی صدر با تکیه بر شیخ به نابودی ارتجاع شاهنشاهی کمر بسته بود، امثال بختیار هم با تکیه بر ارتجاع شاهنشاهی و در مقام نخست وزیر ان، کمر به نابودی ارتجاع شیخ بسته بود. شیخی که با تلاشهای بی وقفه دستگاه های تبلیغاتی ساواک شاه و در غیاب گروه های سکولار و مترقی، تطهیر شده بود.اختناق شاهنشاهی هم مانع از آگاهی جوانان ایرانی از تاریخ گذشته کشورشان و جریانهای خائنی میشد که در هر بزنگاه تاریخی و از جمله در ۲۸ مرداد، به مردم از پشت خنجر میزدند، چه همیشه ارتجاع شاه و دربار پای ثابت چنین لیستی بود. تنها راه رهایی ایران و ایرانی از نکبت ۲۵۰۰ ساله، نابودی ارتجاع شاه و شیخ با هم است نه به بختیار که به ارتجاع شاه آویخته بود و نه به بنی صدر که به ارتجاع شیخ آویخته بود.

    پاسخحذف
  3. آیا شما از آقای رضا پهلوی هم، به عنوان کسی که قسم پادشاهی و ادامه سلسله پهلوی را خورده اند، به همین صراحت خواهان پاسخگویی به نسل امروز ایران بابت کودتای ۲۸ مرداد، کشتارهای زمان پهلوی و سرکوب ساواک هستید؟

    پاسخحذف
  4. گفتار شاه شيخ همون گفتار مجاهدين
    خلق که با وجود همکاري مجاهدين
    با خميني براي سقوط شاه
    رضا پهلوی از حق حقوقشون دفاع کرد
    و خواستار دخالت سازمان ملل شد

    پاسخحذف
  5. "گفتار شاه شيخ همون گفتار مجاهدين خلق که با وجود همکاري مجاهدين با خميني براي سقوط شاه رضا پهلوی از حق حقوقشون دفاع کرد و خواستار دخالت سازمان ملل شد"
    البته باید اضافه میکردید "فعلا". ایشان "فعلا" از حقوق همگی دفاع میکند تا جای پیش سفت شود، از ملی و مصدقی گرفته تا چپ و کمونیست و......
    "امروز فقط اتحاد، فردا فقط انتقام"

    پاسخحذف
  6. اون دفاع ربع پهلوی به درد عمه جانشان میخورد
    که گفته بود با وجود سابقه ترور و خشونت از حقوق پناهندگی مجاهدین دفاع میکنه
    اولا این ربع پهلوی با اون سابقه ساواک پدرش که دیگهخ خیلی باید پرو باشه که بیاد برای مجاهدین که دسته دسته توی زندانهای شاه و شیخ اعدام شکنجه میشدن لغز دموکراتیک بخونه
    خدا را شکر این بیانیه کینه ای ربع پهلوی را مجاهدین نه تنها اصلا بهش نگاه نداختن که حتی براش تره هم خرد نکردن حتی سایتهای غیر مجاهد هوادار سازمان مجاهدین هم کوچکترین اشاره ای به اون بیانیه نکردن
    در ضمن خامنه ای هم برای فوت منتظری پیام تسلیت داد
    ولی چه پیامی؟؟خب چون پیام تسلیت داد باید بگیم خامنه ای امام زاده شده؟؟؟نه بیانیه کینه ای چه برای شیخ باشه چه برای شاه محکوم مطروده

    پاسخحذف
  7. در ضمن همین اقای بختیار که سنگش را به سیزنه میزنید بارها بارها درخواست دیدار با خمینی را داد ولی خمینی کفتار حاضر نشد با او دیدار کنه
    وگرنه او هم دوست داشت که به ارتجاع شیخ اویزان بشه ولی تحویلش نگرفتن
    چون شرط خمینی این بود که باید استفا بدی تا من بپذیرمت

    پاسخحذف
  8. اوه اوه
    رضا ربع پهلوی که خواستار دخالت سازمان ملل شد نیورهای سازمان ملل پشت مرز عراق صف کشیدن تا برن فرمان اریامهری را اجرا کنن
    بابا جان چی میگید؟؟
    ائتلاف العراقیه در عراق از ایاد علاوی تا رئیس مجلسش تا معاون نخست وزیرش صالح مطلک روز یک بیانیه در حمایت از مجاهدین صادر میکنن
    زنرالهای امریکایی سیاستمداران بزرگش روزی نیست که از مجاهدین حمایت نکنن به علاو پارلمانترهای اروپایی
    ولی هیچکدام هم مثل این ربع پهلوی با اون بیانیه مسخره اش منت نگذاشتن ادعاهای رژیم را در بیانیه شون در مورد اتهام تروریستی بودن مجاهدین نمیکنن که هیچ خواستار خروج مجاهدین از لیست تروریستی میشن
    ربع پهلوی توی بیانیه اش طوری منت گذاشته که انگار داره عفو ملوکانه میکنه
    فکر کنم زمان نوشتن بیانیه یک لحظه جو گازش گرفت فکر کرد توی تخت سلطنت الان داره رعیتهاشو عفو میکنه
    اون بیانیه شو بگذاره در کوزه ابشو بخوره
    قابل توجه اینکه مجاهدین در بالاترن دادگاهای اروپایی از اتهام تروریسم تبرئه شدن حالا نمیدانم این ربع پهلوی صلاحیت بالاتری از این دادگاهاه داره که اراجیف رژیم را نشخوار میکنه
    ضمن اینکه در حکم دادگاه فرانسه مشخصا امده که نه تنها عملیاتهای مجاهدین در زمان حضورشان در عراق بلکه کلیه عملیاتهای مجاهدین از سال 1981 تا سال 2001 شامل اتهما تروریسم نمیشه
    چون مادامی که بین دو نیروی مسلح درگیری بشه افراد شبه نظامی به صورت رسمی سلاح حمل کنن (مثل احزاب کردی)تروریسم محسوب نمیشه
    بلکه مقاومت مشروعه

    پاسخحذف
  9. یک نکته بسیار مهم که از نظرها دور مانده.تقلب انتخاباتی بنی صدر در دوره اول ریاست جمهوری!بله!بنی صدر با تقلب رییس جمهور شد!پدرم از اعضا جبهه ملی بود ,در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری بنی صدر رقیب بسیار قدرتمند دیگری بنام دریا سالار مدنی داشت,دریاسالار مدنی یک نظامی بسیار کارکشته بود ,هم او بود که بعد از انقلاب غایله خوزستان را خواباند و صدام موفق نشد خوزستان را تجزیه کند و بعدها به دلیل جبران همین شکست با ایران وارد جنگ شد,در روز انتخابات صدا و سیما به طرز عجیبی اخباری ارایه کردند که خبر از انصراف دریا سالار مدنی از کاندیداتوری می داد!پدرم که خودش از اعضا جبهه ملی بود شوکه شد و با دفتر مرکزی حزب تماس گرفت و آنها گفتند این دروغ است و ما نمی دانیم این خبر از کجا اب می خورد ,بعد تا دقایقی مانده به انتخابات این خبر تکذیب شد!ولی دیگر طرفداران مدنی که البته پدرم هم یکی از انها بود و همچنین مردم سرگشته و پراکنده شده بودند و مجبور شدند برای آنکه رایشان هدر نرود حداقل به بنی صدر رای دهند!خود پدرم چنین کرد با آنکه اصلا به بنی صدر اعتقاد نداشت و او را بنی حرف می نامیدند!چون فقط بلد بود حرف بزند!یعنی بنی صدر را به قول امروزیها برکشیدند و از صندوق بیرون آمد!چرا؟!چون اگر دریاسالار مدنی با آن تجربه بالای نظامی و یک عمل گرا و تیوریسین نظامی ,که اعتقاد به حمله پیشگیرانه داشت ,که نطیرش را در غایله خوزستان دیدیم,روی کار می امد ,دیگر اخوندها به همین راحتی نمی توانستند عده ای مزدور را تحت نام سپاه و بسیج سازمانده ای کنند و انقلاب را مصادره کنند!خلا یک مرد بزرگ نظامی باعث بوجود آمدن سپاه و بسیج دست نشانده شد و اخوندها از اول معلوم بود هدفشان چیست و چرا مدنی باید حذف می شد!این بزرگ ترین خیانت بنی صدر و اولین تقلب ریاست جمهوری بود!لطفا اطلاع رسانی کنید چون این مطلب بسیار مهم فراموش شده.

    پاسخحذف
  10. پدر بیامرز
    بنی صدر که بارها حساب پس داده و جواب این ابهامات و خیلی بیشتر از اینها را پس داده. شما اگر راست میگی از شاهزاده خودتان بابت فساد و اختناق زمان بابا و بابا بزرگش سوال کن. راجع به ۲۸ مرداد و پنجاه سال اختناق ازش سوال کن. تاحالا که جز کلی گویی یا فرار از پاسخگویی کاری نکرده.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!