هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

تواتر حوادث در کمک به ملوانان ایرانی‌ و شبهه ها


برای سومین بار پیاپی در یک ماه گذشته، خدمه کشتی‌‌های ماهیگیری و تجارتی ایرانی‌ به دست نیروهای دریایی ارتش آمریکا در آبهای خلیج فارس نجات یافتند (+). گرچه این بار، مانند دو تای قبلی‌ پر سر و صدا نشد و انگار به اصطلاح "آش بیش از اندازه شور شده بود".

جدا از اینکه تواتر حوادث خود پرسش برانگیز است، عکسهای زیاد از کمک رسانی سربازان آمریکا یا در آغوش گرفتن نجات یافتگان از زوایای مختلف برای من شبهه برانگیز بود. 

آیا در این ده سال حضور دایمی ناوگان‌های دریایی آمریکا، حوادث مشابهی رخ نداده بود و یا ثبت نشده بود یا لزومی به گزارش آن نداشتند؟ چطور این روزها که ادعای بیخردانه جمهوری اسلامی به بستن تنگه هرمز بحران ساز شده است، کشتی‌‌های آمریکا بسیج شده اند و ملوانان ایرانی‌ را از خطر غرق شدن و یا دزدان دریایی نجات می‌‌دهند؟

شکی‌ در ضعف نظامی نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی در مقابل رزمناو‌های آمریکایی نیست و در این هم شبهه ای‌ نیست که ارتش آمریکا جز برای منافع ملی‌ خود و با صرف میلیاردها دلار از جیب مالیات دهندگان آن کشور به خلیج فارس نیامده است.

پیداست که این نجات دادن جان ملوانان ایرانی‌ هم نه برای رضای خدا که نشان دادن حسن نیت نیروهای آمریکایی و قبولاندن  این به افکار عمومی‌ است که به حضور آنها در خلیج فارس نیاز است.

از سوی دیگر، من به عنوان یک ایرانی‌ خواستار رفتن ارتش آمریکا از خلیج فارس هستم که کشورهای منطقه خود باید امنیت آن را به عهده گیرند. گرچه در شرایط حال، حضور نیرو‌های آمریکایی‌ برای مقابله با تمامیت خواهی‌ جمهوری اسلامی و آتش افروزی‌هایش (که البته بهانه خوبی‌ هم شده است برای فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی‌) لازم می‌‌نماید.

برای من هنوز خاطره کشتار ایرانیان در پرواز مسافری ایرباس بر آبهای خلیج فارس فراموش نشده است که آن کار ارتش آمریکا جنایت علیه بشریت بود. جدا از آن، این برای من درد آور است که ایرانیانی به صفحه فیسبوکی ارتش آمریکا بروند و از آنها بخواهند که به کشورشان حمله کنند. زجر آور است که ببینم به چنین حال و روزی افتاده ایم و ولی‌ با اینحال، انگار چاره‌ای جز حضور همان ناوگان‌های دریایی آمریکا برای حفظ صلح در منطقه و فشار به جمهوری اسلامی نیست.

مباد که ایران ویران شود.

نوشته‌های پیشین من در این مورد:

از تهدید بحرین ۷۵۰ کیلومتر مربعی تا بی‌ لیاقتی رژیم جمهوری اسلامی! (لینک)

هموطن! نه جنگ غیر محتمل است و نه جز ویرانی ارمغانی دارد...(لینک)

بستن یا نبستن تنگه هرمز- تقیه و حرف‌های بی‌ حساب!  (لینک)

نمایش هواپیمای آمریکایی، ابابیل‌های ایرانی‌ و شعار‌های توخالی...(لینک)

از توقیف سلاح های ورزشکاران ایرانی‌ در دوبی‌ تا خلخال پای زن یهودی (لینک)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!