هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

خودنویس و بالازدن نقاب از دیکتاتور کوچولوهای اجتماع ما!


فرهنگ دهشتناک استبدادزدگی را این روزها در جامعه ایرانی به آشکارا می بینم. اگر اشاره به جامعه ایرانی کردم، منظورم حتی الیت و روشنفکر و بافرهنگ و درس خوانده و نویسنده و دنیا دیدگان جامعه هم بودند که اتفاقا نمود بیشتری در این مساله دارند. بیش از سه دهه استبداد دینی و حتی پیش از آن هم که نه دموکراسی بود در این ملک و نه آزادی بیان، گویی کالبد ایرانیان را با فرهنگ استبداد و آزادی"ستیزی" پر کرده است؛ چه بسا که نظام های حکومتی هم برآیندی از چنان خوی و سرشت زیرپوستی جامعه بوده باشند.

وبسایت خودنویس،  به تازگی به همراه چند وبلاگ سیاسی دیگر و از جمله وبلاگ خورشیدنشان، دست به بررسی و پرسش گری در مورد صحت و درستی مدارک تحصیلی شیخ حسن فریدون (روحانی) زده اند و معتقدند که به دلایلی، در اصالتشان شک و تردیدهایی وجود دارد. گذراندن دوره دشوار و سطح بالای دکترای حقوق توسط حسن فریدون در زمانی که بالاترین مشاغل امنیتی و سیاسی را در جمهوری اسلامی داشت در کشور اسکاتلند و با موضوع تز "شریعت اسلام" و موارد بسیار دیگر، مسایلی نبوده و نیستند که دور از نگاه کنجکاوانه ذهن های پرسشگر بمانند.

صورت پرسش ها آسان هستند و حق شهروندی هر کسی که بخواهد در مورد سوابق تحصیلی و گذشته اجرایی رییس جمهوری منتخب مملکت خود بداند. چه بسا مردمی که هنوز نمی دانند که نام فامیل واقعی منتخبشان چه بوده و از چه زمان تغییر کرده و ایشان تا امروز کجا بوده است و چه می کرده و چه سوابقی دارد!

دیکتاتور های کوچولو (!) اما حتی نفس پرسش گری در مورد حسن روحانی را رد می کنند، به نظر ایشان چنان مباحثی سخیف است و البته به مصلحت زمانه نیست! هموطنان دانایی را می بینم که به راحتی برچسب می زنند و به "خودنویس" و دیگران و من فحاشی می کنند و تهمت می زنند چرا که خلاف مصلحت جویی عالیجنابان عمل کرده ایم! علایم بدی را می بینم. امر به خود سانسوری، امر به ساکت ماندن، امر به تحکم به خواست اکثریت؛ این فرمان های آمرانه از جانب رژیم نیست که مخالفان حکومت، به همدیگر دیگر چنان امر و نهی می کنند!

بیشتر از اینکه در این زمان برای من پرسش گری از مامور امنیتی رژیم مطرح باشد و یا مردمی که به اشاره چشمی از جانب حکومت،  گذشته ها را فراموش کردند و با هلهله و پایکوبی، انتخاب مامور امنیتی ۳۴ ساله رژیم را جشن گرفتند، این برای من دردآور است که هموطنانی را ببینم که منتقدان همسنگر خود را به خاموشی وا می دارند و چون "کیهان شریعتمداری" ها،  پرچسب می زنند و سعی در تخریب شخصیت پرسشگران و نقادان دارند!

صد ها افسوس!

*کاریکاتور از نیک آهنگ کوثر

۶ نظر:

  1. متاسفانه الان درک می کنم که مردم سی و اندی سال پیش چطور خمینی در ماه می دیدند! چطور عقلای جمع که اونها رو از تندروی های افسارگسیخته برحذر می داشتند با نامهای طاغوتی و لیبرال و... سرکوب میشدند!

    پاسخحذف
  2. مردم ایران عموما به خاطر عدم مطاله و بیگانگی به حقوق انسان، در هر زمان که بهشون اجازه داده شده، با طناب انتخاب بین بد و بدتر به درون چاهی رفتن که عمقش هر بار بنا بر شرایط داخلی و خارجی وگاهی به اختیارحاکمان ، کم یا زیاد شده. اگه نگاهی به وعدهای انتخاباتی روحانی بندازیم، تقریبا تمام موارد جزء حقوق مسلم احاد مردم هست که در واقع نمی بایست در اختیار حکومت می بودند، اما آنچنان از آنها دریغ شدن که حتی وعده دادن به انجامشان موجب شادمانی فراوان شده. موردی مثل زندانیان سیاسی، که اصلا نباید وجود داشته باشه و بوسیله حاکمان زورگوئی که در کمال وقاحت انتخابات هم برگزار میکنن اجرائی شده ،نبودش الان به عنوان امتیاز به خورد مردم داده میشه. از مردمی که ابن الوقت فکر میکنن و ابن الوقت تصمیم میگیرن، به حقوقشون آگاه نیستن و آزادی و آزادگی را از خوردو خوراک و پست و مقام کم ارزشتر میدونن، منافع شخصیشون برهمه چیز ارجحیت داره و دیگی که برای اونا نمیجوشه میخوان سره سگ توش بره، انتظار فهمیدن این چیزها خیلی از نظر زمانی بی جاست.

    پاسخحذف
  3. راستی شنیده اید اقای کوثرزمانی کاندیدای شورای شهر بوده ؟احتمالابرگه التزام به ولایت فقیه رو هم امضا کرده ؟مقالات شما خیلی شبیه مقالات حسین شریعتمداری است.وتمام غصه شماها عین شریعتمداری در این است که ملت به کسی رای داده که موافق نظر شما نیست انوقت میشدند ملتی اگاه و فهمیده..

    پاسخحذف
  4. فقط ميتونم بگم كه اين حكومت فعلي شرف داره به دروغگوهايي از نوع شما . مشكل شما اينه كه متوجه نميشيد كه مردم با انتخاب روحاني يك طرز فكر معتدل را انتخاب كردند تا مشكلات را حل كنه تا به همان دوران طلايي خاتمي برگردند . سوزش شما و خودنويس از همينه كه حكومت معتدل اوضاع را روبراه ميكنه حتي با دنيا كنار مياد و اونوقط مثل زمان خاتمي كسي به شما ها توجه نميكنه براي همينهكه شما بيشتر از احمدي از خاتمي متنفريد ولي بسوزيد كه خاتمي را داخل ايران همه دوست دارند روحاني هم ميخواهد به همان درجه برسد و بايد بگويم كه باهوشتر هم هست نه صادقتر تا ببينيم چه مي كند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خب شاهد از غیب رسید.. همان دیدن کوته نظرانه ای که در این مقاله اشاره شد را هم تکرار کردید

      حذف
  5. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!