هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۸۹ اسفند ۱۵, یکشنبه

منشور جنبش سبز گربه هست؟

جناب دکتر مهاجرانی از ویرایش جدید منشور جنبش سبز گفتند و از خواست جنبش مبنی  بر روند آرام آرام اصلاحات در ایران; از مستقل بودن کامل رژیم جمهوری اسلامی گفتند و اینکه هیچ نقطه حتی خاکستری فساد مالی‌ بر اریکهٔ آیت الله خامنه‌ای و خاندانشون نیست،از لزوم تداوم نظام جمهوری اسلامی (که شامل اصل ولایت فقیه هم میشود) واز مستقل بودن کامل جنبش سبز گفتند گرچه مشخص نکردند که حضور دائمی ایشون در تلویزیون آیت الله بی‌ بی‌ سی‌ لطمه‌ای به این استقلال می‌زنه یا خیر و چرا ایشون یکبار هم با رسانه‌های ایرانی‌ مثلا در آمریکا مصاحبه نمیکنند.

جناب دکتر آسمان و ریسمان و به هم بافتند و به این نتیجه رسیدند که با توجه به شرایط ایران، تغییر رژیم مفید به فایده نیست و اصلاحات دراز مدت رو توصیه نمودند گرچه سخنی از درازای آن نکردند.دوباره داستان از اول شروع شد، همون بازی خاتمی و یارانش که هشت سال دو قوّه مجریی و مقننه رو در اختیار داشتند و در نهایت هم به قول خاتمی جایگاه تدارکات چی  را‌ داشت و به کف خواستهای خود هم نرسید.

جناب مهاجرانی تاکید کرد به امضای موسوی و کروبی در منشور جنبش سبز، منشوری که نهایت مطالباتش رو در انتخابات  سالم بر طبق قوانین جمهوری اسلامی قرار داده است. حالا هموطنان میگویند که ایشالا گربه هست و بعد از پیروزی بر دیکتاتور جناب موسوی به خانهٔ خود بر میگردند , دوران طلائیه امام هم کشک و امثال مهاجرانی هم حرفشون به کرسی نمیشیند. گرچه قیاس مع الفارغ هست ولی‌ آیا این شرایط اندکی‌ شبیه ساله ۵۷ نیست که روشنفکرُ و جبهه‌ ملی‌ به زیر عبای خمینی رفتند به این امید که پیرمرد بعد از بازگشت به وطن برای درس و بحث و عبادت به قم برود؟

اگرخطّ قرمز جنبش سبز بقای جمهوری اسلامیست پس به مچ بستن نوار سبز هم یعنی‌  تنها خواستار رفتن احمدی نژاد وبرگزاری انتخابات سالم شدن و آمدن یک ولی‌ فقیه خوب؟ و آیا با این توجیه که هیچ مفر دیگری برای رهایی از ظلم دیکتاتور برای ما نیست باید  بفرمان مهاجرانی و شورای راه سبز امید (که کسی‌ نمیدونه چه کسانی‌ هستند) باشیم؟ و در تظاهراتی که به مناسبت روز تولد جناب مهندس موسوی برگزار می‌شه شعار "یا حسین، میر حسین، یا مهدی، شیخ مهدی" سر دهیم؟

*کاریکاتور از خبرنامه روز آنلاین است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!