هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

تیشه به خود؟

یکی‌ از دوستان میگفت که این شیرو خورشید رو از روی پرچم وبلاگت بردار تا پرطرفدار بشه....میگفت باید در جهت آب شنا کرد و الان زمان دعوا واسهٔ پرچم نیست،،،و این شیرو خورشید نشونه سلطنت طلبیست. این سخنان و مشابه اون رو از بسیاری شنیدم،،،حتی از کسانی‌ که به گذشتهٔ باستانی خود میبالند و با افتخار از تخت جمشید خود یاد میکنند ولی‌ امتناع دارند از بالا بردن نشان شیر و خورشید ،، پرسش اینجاست که اگر شیر و خورشید سلطنت طلبانست پس چرا سه رنگ سبز , قرمز و سفید  پرچم نیستند ؟ اگه شیر و خورشید سلطلت طلبانست پس چرا نوروز , چهار شنبه سوری و شب یلدا نباشند؟

در پاسخ میگویند که در فردای ایرانی‌ آزاد، پرچم به رأی ملت گذشته میشود ولی‌ آیا پرچم یک کشور مانند نشان یک شرکت بازرگانی یا کارگاه صنعتی است که بتوان به شور گذاشت؟ مانند این می ماند که گروهی از ایرانیان مخالف بر پا داشتن رسمی نوروز باستانی، خواستار به رای گذاشتن این مراسم شوند !!! جالبه بدونیم شیرو خورشید, جزو یکی‌ از پنج نشان رسمی صلیب سرخ جهانی‌ است،،و کماکان این نشان به احترام ایران-تنها کشوری در جهان‌ که این افتخار رو بدست آورده-معتبردونسته می شود.

شاید بشود ایران رو تنها مملکتی دانست که مردمش تاریخچه پرچم خود رو نمیدانند و جاهلانه به آن بی‌ مهری می ورزند...می‌پندارم که اتفاقا اکنون زمان مبارزه برای برپا داشتن پرچم سه رنگ شیر و خورشید نشان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!