هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

از استعفای گسترده مسوولین سوریه و بحرین تا سر در برف کردن همتایان ایرانیشان!



۱- بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای حزب بعث سوریه که حزب حاکم و همکارهٔ این کشور در چهار دههٔ گذشته است، در اعتراض به کشتار مخالفان استعفا دادند.
۲-  در پی‌ سرکوب و کشتار مردم بحرین، شمار بسیاری از مسوولان این کشور از جمله مشاور پادشاه، وزیر مسکن و بهداشت، قضات و نمایندگان پارلمان استعفا دادند.
۳- وزرای کشور، خارجه ، دادگستری و مهاجرت تونس و نمایندهٔ این کشور در سازمان ملل و تعدادی از سفرا و همچنین مشاور ارشد رهبر انقلاب تونس در حمایت از قیام مردمی استعفا دادند (پیش از فرار زین العابدین بن علی)‌.



خبرهایی اند که شنیده ایم و با یک جستجوی ساده در اینترنت جزییات آن را می‌‌شود به راحتی‌ پیدا کرد. در این میان، خبری از استعفای مسوولین وطنی نیست که تنها چند تن از دیپلمات‌های وطنی در حال خدمت در کشورهای دیگر (و نه حتی سفیر)، در اعتراض به کشتار و سرکوب مردم ایران استعفای دادند (که البته کارشان جای تقدیر دارد).

با (به اصطلاح) روحانیت کاری ندارم که وقتی‌ در زمان شاه قرانی به قیمت بلیط اتوبوس اضافه می‌‌شد تحصن می‌‌کردند و به منبر نمی‌‌رفتند و امروز جیره خوار این رژیم شدند و می‌‌خورند و صیغه می‌‌کنند و جعلیات و خرافات تحویل مردم می‌‌دهند و به زیر متکای خود بیشتر پول می‌‌گذراند و تجارت شکر و لاستیک و کاندوم می‌‌کنند (به جز اندکیشان البته). سخن با مجلسیان و قضات و دولتمردان و مسوولین ریز و درشت است که تمام جریانات را می‌‌بینند و "خلخال پای زن یهودی" که هیچ، سرکوب و شکنجهٔ مردمانشان هم قلقلک‌شان نمی‌ دهد تا به سر کار خود حاضر نشوند که پول این رژیم خوردن ندارد!

تنها یک تصور دیگر می شود کرد که سرکوب و خفقان در ایران حتی با کشورهایی چون سوریه و تونس هم قابل قیاس نیست و رهبرانش به کشتن تک تک ایرانیان هم شده می‌‌خواهند تخت سلطنت خود را نگاه دارند و کوچکترین مخالفتی مساوی است با ساقط شدن از هستی‌ و زندگی‌!

لینک نوشته در بالاترین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!