هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

از تمامیت خواهی‌ شبکه رسا تا اسلام رحمانی طبق قوانین جمهوری اسلامی!


پخش اخبار شبکه تازه تأسیس رسا را می‌‌دیدم و پیش از آن هم چند برنامه از آن را جسته و گریخته دنبال کرده بودم. جدا از کار تکنیکی‌ مشکل دار، اجرای ضعیف اخبار گویان و حتی انتخاب بدشان وانشای ضعیف متن اخبار که پر از غلط‌های دستور زبانی است چند نکته به نظرم می‌رسد: ۱- پخش گسترده اخبار مذهبی‌ و مربوط به روحانیون. باید پرسید که مثلا دیدار بیش از دو ساعتهٔ آیت الله عظمی بیات زنجانی با حجت الاسلام خاتمی و بحث و تبادل نظر چه ارزش خبری می تواند داشته باشد. در کل به آن اندازه تصویر معممین و آیات عظام! را در پخش اخبار می‌بینید که شاید یک لحظه شک می‌‌برید که شبکیه اخبار جام جم جمهوری اسلامی روشن است! ۲- حجاب مجری خانوم اخبار گو. هیچ آزاد اندیشی‌ منکر آزادی زن و مرد در انتخاب نوع پوشش نیست ولی‌ وقتی‌ به تمام برنامه‌های این شبکه می‌‌نگرید و هیچ بانویی بی‌ حجاب نمی یابید, این به نظرتان می‌رسد که محدودیتی اعمال شده است و تنها "چادر" به "روسری" و چند تار موی بیرون زده تبدیل شده است ۳- شخص پرستی‌ این شبکه. در اخباری که حتی مربوط به مهندس موسوی هم نبود، عکس بزرگ ایشان پشت سر اخبار گویان نمایان شد که کاری غیر حرفه‌ای است; تصاویر فوتوشاپی محمد خاتمی با پشت زمینه‌های مختلف و زیبا هم به وفور در برنامه دیده می‌‌شود و بیننده با ساعتی‌ دیدن برنامه، تصاویر بسیاری از مراجع عظام و روحانیون ریز و درشت دیگر را مرور می‌کند که بیشتر زمان را هم صرف کرده است.

 در مرام نامهٔ این شبکه رسانه‌ای، خود را مروج اسلام رحمانی می دانند و به طور واضح از انتخابات آزاد و طبق قوانین جمهوری اسلامی و در جهت احیای آرمان‌های اصیل انقلاب می گویند و نه رفراندومی که اکثریت ایرانیان برای تعیین شکل آیندهٔ نظام حکومتی و تشکیل نظامی سکولار خواهان هستند! در کل این شبکه را تنها باید رسانه گروهی خاص از جنبش سبز دانست و اینان نه می توانند صدای آزادی خواهی‌ ایرانیان از هر دسته و طرز فکری باشند و نه ادعایش را دارند!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!