هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۲ مرداد ۱۷, پنجشنبه

اوباما! با اونهایی پس با ما...(در نقد نامه چند زندانی سیاسی به اوباما و شفاعت طلبی برای رژیم!)



مصطفی پور محمدی،وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت "داد"گستری
 کمتر از چهار سال پیش بود که مردم در خیابان به رییس جمهوری آمریکا اخطار دادند که یا حامی رژیم باشد یا در کنار ملت است. فریاد "اوباما، یا با اونهایی یا با ما" نه طلب جنگ بود و نه دخالت مستقیم، مردمی از موثرترین کشور جهان خواستند که تنها جانب رژیم نایستد و از اعتراض های بحقشان به تقلب انتخاباتی حمایت کند و حقوق بشر در ایران را مورد توجه خود داشته باشد. 

زمان گذشت، رهبران جنبش سبز هنوز در حبس اند، اعتراض ها سرد و خاموش شد که حتی به فراموشی رفت. حکایت مملکت  همان بود که پیش از انتخابات ۸۸ بر سر ملت می آمد، فشار و سرکوب و خشونت چه حتی بیشتر شده بود و رژیمی که خانه سینما را هم تحمل نکرد! نسرین ستوده ها و زید آبادی ها در زندان ماندند و ستار بهشتی ها در زندان مردند. شد چهار سال بعد و باز هم همان بازی تکراری بد و بدتر. لولوی جلیلی بالا رفت و ملت از سر ترس و شاید رضا، به مامور امنیتی و معتمد  ۳۵ ساله رژیم رأی دادند و از پیروزی اش، سرمست و سرکیف به خیابان ریختند و قر کمر خالی کردند! برایشان مهم نبود که کارنامه منتخبشان در سرکوب های کوی دانشگاه و انتخابات قبل چه بود که فریفته سخنان فریبکارانه اش شدند و به خیالشان، رأی چهار سال پیش را پس گرفتند!

فهرست وزرای روحانی اعلام شد که حتی شبهه اصلاح طلبان حکومتی هم در آن جایی نداشتند، نام هایی چون علی جنتی و پورمحمدی در ان فهرست دل خیلی ها را لرزاند که باز هم از آن گذشتند، چه حتی اثبات دغلکاری و تقلب شیخ دیپلمات در ارایه مدرک دکترای خود در ابتدای انقلاب هم برایشان مهم نبود. 

روحانی در مصاحبه خبری خود، گناه تحریم ها را به گردن آمریکا و متحدانش می اندازد که به قولش قصدشان تنها فشار بر مردم ایران بوده است. چه بی آزرمی که گناه رژیم را نمی گوید که گویی ملت و دولت یکی است و قصد غرب انتقام جویی از مردم بی نوا است! فرافکنی روحانی را عده یی به اصطلاح زندانی سیاسی هم امروز تکرار کردند و در نامه یی به اباما خواستار پایان دادن تحریم ها شدند انگار نه انگار که چنان تحریمی، تنها از عواقب همان رژیم ایران بربادده است!

آیا این زندانیان سیاسی نمی دانند که مهمتر از پرونده اتمی، اضرار ادامه حیات این رژیم، حقوق بشر و انتخابات آزاد است؟ ممکن است رژیم برنامه اتمی خودش را تحت فشار تعطیل کند، ولی بعد از آن چه؟ صدور انقلابش چه می شود؟ پروژه هلال شیعه چه شود؟ سپاه قدس چه می شود؟ خرابکاری هاش در کشورهای همسایه چه می شود؟ مهمتر از آن، تکلیف مردم ایران چیست؟ حقوق بشر آیا نباید  توجه آمریکا باشد؟ زنهار که چهار سال دیگر باز یکی از معتمدین رژیم را انتخاب کنند تا دوباره آش همان آش و کاسه همان کاسه و ده هزار فامیلی که به دزدی ها و جنایت هاشان ادامه دهند!

پینوشت- زندانیان سیاسیی که در زندان های مختلف و بندهای مختلف هستند و بعضی از آنها مثل فائزه رفسنجانی هم آزادند و بعضی دیگر در زندان های انفرادی، چطور توانستند نامه مشترکی را امضا کرده و به رییس جمهوری آمریکا بفرستند؟ آیا احتمال این را نمی شود داد که تمام این نامه دادن و امضا جمع کردن ها، بازی خود رژیم بوده باشد؟ از سوی دیگر، بودن نام مقام های سابق حکومتی زیر این نامه و بخصوص نام فائزه هاشمی رفسنجانی -دختر رییس مجمع تشخصی مصلحت نظام اسلامی- بسیار شائبه برانگیز است!


۴ نظر:

  1. ایران تنها کشور در دنیاست که طرفداران خودرا زندان میکند تا اعتبار آنها در نزد ملت بالا رود.

    پاسخحذف
  2. نا گفته نماند که تعدادی از این امضاء کنندگان نه تنها در یک زندان واحد نیستند بلکه برخی از اینان حتی در خارج از کشور بسر میبرند، جریان خیلی بودار است!

    پاسخحذف
  3. این زندانیان به خاطر اعتقاداتشون در زندانند.پس اگر ببینند که جریان نزدیک به اینها در 4 سال آینده در اداره کشور شکست می خوره بار دیگر چیزی که به خاطرش زندان هستند( اصلاح طلبی) لوث و بی معنی تر میشه...نامه اینها برای اعتقادات خودشان است که دچار فروپاشی نشه.وگرنه چرا زمان احمدی نژاد این چنین نامه ای ندادند به اوباما؟! چون علاقه مند به فروپاشی جریان احمدی نژاد با تحریم ها بودند.

    پاسخحذف
  4. اینها زندانی سیاسی نیستند اینها موجودات تاکسی‌ درمی شده برای ویترین حقوق بشری و پیشبرد اهداف کثیف ج اسهالی اند

    ضمنا اینهایی که به شیوه برادران فلسطینی شون به بهانه مبارزه با ج اسهالی پشت سر زن و بچه مردم زجر کشیده سنگر گرفتن و به اصطلاح خودشون رو دل سوز مردم میدونند انقدر شرافت و مردونگی تو وجودشون نیست که اعتراف کنن این محدودیت‌ها و تحریمها نتیجه حمایت‌های بی‌ جایشان از آخوند های جنایتکاری مثل خاتمی و رفسنجانی‌ و روحانیست خیانتی که ۳۵ساله در حق ایرانی‌ انجام میدند سیاه لشکر نظام البته بیرون از زندان هر جا هم کم میارند از مردم مایه میذارند مردمی که از اساس و پایه مخالف اتمی‌ شدن این حکومت خون خوار اند

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!