هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

هنرمندان ایران‌ در فیلم‌های ضد ایرانی‌



بیشتر هنرمندانی را که روزگاری علاقه‌مند کارشون بودم و ساخته‌های جدیدشون رو دنبال می‌کردم یک به یک از فهرستم خط میخورند. از سویی، این حق رو به تمامشان می دهم که برای گذران زندگی‌ و تامین معاش  خود در هر محصول  هنری بی‌ ارزشی حاضر شوند ولی‌ آیا بازی در فیلم و سریال‌های ضدّ ایرانی‌ و غیر مردمی جای توجیه دارد؟

به همین سه قسمت سینمائی اخراجی‌ها نگاه کنید، چند بازیگر محبوب سالهای دور خود را می‌‌بینیم؟ اکبر عبدی "ناصرالدین شاه آکتور سینما" و "مادر"،  علی‌ دهکردی "از کرخه تا راین"، امین حیایی محبوب و با استعداد، بهنوش بختیاری طناز و حتی شریفی نیا "آدم برفی" تا کجا خود را برای بازی در این مجموعه حقیر کردند؟ چطور راضی‌ به همکاری با کسی‌ شدند که به سابقه حضور خود در گروه‌های فشار می‌‌بالد؟ما را چه شده که محبوب‌ترین هنرپیشگان ایرانی‌ در یک سریال ضدّ ایرانی‌ ایفای نقش میکنند. آیا فریبرز عرب نیا "سلطان" و "شوکران" ، رضا کیانیان "روبان قرمز", رضا رویگری "اجاره نشینها" و یا داوود رشیدی "کندو" واقف به دروغ گویی سریال "مختارنامه" و توهین آمیز بودن آن به ایران و ایرانی‌ نبودند (۱)؟
شاید به عنوان  یک تماشاچی دوست نداشته باشم که مارلون براندوی سینمای ایران (حامد بهداد) در سریالی پر از تحریف تاریخی (یک مشت پر عقاب) بازی کند ولی‌ این رو نظر شخصی‌ خودم می‌دونم و نمیتونم ایشون را با دیگرانی چون پروانه معصومی یا احمد نجفی که به پا بوسی ارباب قدرت  رفتند و یا هنرمندانی که ذکرشون در بالا رفت مقایسه کنم.


۴ نظر:

  1. ای آقا شما برای خودت حق قائل میشی و عدّه ای رو بالا میبری و بعد چون بر خلاف معیارهای تو عمل کردند میکوبیشون؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  2. ببین عزیز جان،،شما مختار نامه رو دیدی؟ این فیلم ضد ایرانی‌ هست یا نه؟ معیار شما چیه؟

    پاسخحذف
  3. خودتونو اذیت نکننید بازیگر بازیگره مثل بقیه حرفه ها کاش برخوردها با مردم ازادیخواه فقط اینطور به اصطلاح فرهنگی بود که مردم اگر فپلم رو هم می بینند کمی شاید بخندند و بزودی فراموشش کنند مثل ترانه هایی که عمرشون به یک هفته نمیرسه

    پاسخحذف
  4. به اینها پول بدن فیلم پورنو هم بازی میکنن ! چیزی به اسم شرف دراینها وجود نداره

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!