هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

از تصویب طرح محدودیت نگه داری سگ و گربه در ایران تا شرافت نمایندگان مجلس اسلامی!


در زمانی‌ که از شریف‌ترین ایرانیان، بی‌ جرم ناکرده سیاسی در زندان هستند و وضعیت حقوق بشر و آمار احضار‌ها و شکنجه‌ها و اعدامها به مرز عجیبی‌ رسیده است؛ در زمانی‌ که موقعیت خارجی‌ ایران به ضعیف‌ترین و ذلیل‌ترین خود درکل دورانش  رسیده است و دولت نا لایق احمدی نژاد با امضا گلستان ها و ترکمنچای‌ها سهم ایرانیان امروز و فردا را به جیب دزدان روس و چینی‌ و سوری و آمریکایی جنوبی می‌ریزد (و البته قبل از آن چنان برای طایفهٔ خود دزدیده است که حساب پول‌های گم شده از بودجه‌اش از یک و دو میلیارد گذشته است)؛ بله در چنین زمانی‌ به اصطلاح نمایندگان این ملت مشغول بررسی طرحی برای ممنوعیت "گرداندن و نگهداری" حیواناتی هستند که  "نجس و خطرناک" می‌‌خوانندشان!

در زمانی‌ که اقتصاد ایران، راکد و تورم و گرانی، کمر شکن است؛ بیکاری، بیداد و سیاست‌های پشت سر هم اشتباه دولت کمر مردم را خم کرده است، نمایندگان دلیل می‌‌آورند و بحث و شور می‌‌کنند تا مگر خدای ناکرده دختر یا پسری نجس! شود و به گناه  بیفتد و غرب گرایی کند، و البته همهٔ ما ایرانیان محکوم هستیم که به بهشت برده شویم حتی با زور و اگر لازم باشد برای هر کداممان یک پاسدار بگمارند!

حالا سرنوشت سگی‌ که صاحبش (بیچاره!) به آن اخت گرفته و بزرگش کرده و طبق این قانون جدید مجازات اسلامی ضبط شده است چه می‌‌شود؟ خوب وقتی‌ در این نظام جان انسان‌ها هم ارزشی ندارد می‌‌شود حدس زد که چه بر سر سگ‌های بازداشتی! می‌‌آید.

 "نجس" بودن سگ که بر پایهٔ روایات اسلام عزیز! (بی‌ هیچ دلیل بهداشتی) است ، مجوز هر بدرفتاری را به بی‌ شرمانی داده است که اگر به خودشان نگاه کنیم سگ را هزار بار شریف تر می‌‌یابیم. خوب، البته همه چیزمان به همه چیزمان می‌‌آید! و باید هم در چنین نظامی چنان نمایندگانی داشته باشیم.

۶ نظر:

  1. darhe masjed bazeh hayayeh molla kojast

    پاسخحذف
  2. Agha ma nakhaeim berim behesht ki ro bayad bebinim, man sagam o az hameye in akhoonda bishtar doost daram. age ina beheshtian o sage man jahanami pas bezan ghadesh ma baham mirim jahanam, in sag heme ja ba man omade namardiye akhare khat ma berim pishe hooriya va oon bere pishe ayatolah

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. هیچ کس حق ندارد سک را با اینها مقایسه کند. مکر حق وحقوقی که میگند برای همه موجودات نیست . چرا یک عده ای به خود این اجازه را می دهندکه به موجودی که نمی تواندبه زبان ما ازحق خود دفاع کند بد وبیرا میکویند . تورا به خدا مقایسه کردن این موجودنشاط آور باکسانی امثال احمد خاتمی.جنتی وغیره ظلم به این موجود خدا نیست.کجادیده اید و یا شنیده اید که سکی به سکهای دیکری بکوید همنوعان خودراهمانطور که قبلا زود زودمیکشتیددستتان درد نکند باز هم این کارراتکرارکنید.یاکجا دیده اید ویا شنیده اید سکی دستورکشتن فرزند خود را بخاطر خوشایندرئیس صادر کرده و بعد کشته شدن بچه اش شیرینی پخش کند.هر سکی بچه اش می میره چندین روز پیشش می ماند

    پاسخحذف
  5. در اسلام برخی از سگ ها مثل سگ شکاری نجس نیستند می بینیم که در آن زمان اگر می گفتند همه سگ ها نجس اند برخی از دارندگان سگ با اسلام مقابله می کردند.اگر اسلام در قرن بیست و یکم می آمد مطمئن هستم که دستور داده می شد سگ ها به جز سگ های خانگی و سگ های شکاری و سگ های پلیس که برای یافتن مواد مخدر یا مواد منفجره آموزش می بینند و سگ های امدادی که برای یافتن زنده ماندگان زیر آوار کمک می کنند و سگ های مسابقه و سگ های نگهبان و سگ های گله و ... نجس نیستند سگ های ولگرد نیز باید توسط دولت اسلامی جمع آوری شوند. اما متأسفانه این روحانیت خشک ذهن در 1400 سال پیش فکر می کنند و در عین حال بنز و بی ام و و زانتیا سوار می شوند و از مواهب تمدن بهره می برند.

    پاسخحذف
  6. کاشکی رفتار وگفتار دولتمردان اندکی با هم همخوانی داشت از یک سو شعار ملی سر می دهندو پرچم ایران را که یادگار زردشت وکوروش وداریوش است نماد خود در انتخابات قرار می دهند واز سوی دیگر در عمل نشان می دهند که هیج اعتقاد وایمانی یه این شعار ندارند.تاریخ نشان می دهد که سک درفرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد جایگاه سگ در فرهنگ باستانی ایران با جایگاه یک انسان یرایری می کندسگ درفرهنگ ایران باستان ٰچون انسان کفن دفن می شد سگ در اساطیر ایرانی جزو فرشتگانی است که بر ابتدای پل چینود ایستاده وناظر بر اعمال بشراست پل چینود حد فاصل گیتی ومینوست .مغان ازکشتن هیچ جانوری ابا نداشتند الا سگ در نقش بر جسته های دوران میترائیسم نیروهای نیگ به هیات سگ ترسبم می شد مقام سگ در ایران باستان آنقدر والا بود که نام اورا همچون اسب بر روی فرزندان خود می نهادندمثل «اسفاکو»(دایه ای که کوروش راشیر داد)و اسفاکودر زبان مادی یعنی سگ ماده.خداوند مارا از شر جاهلیت اعراب برهاند.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!