هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

آتش زدن کتاب از مسیحی‌ و سر بریدن انسان از مسلمان



فکر کنید چه اندازه زمان، چقدر هزینه و چه تعداد تلفات نظامیان آمریکا و متحدانش در جنگ با طالبان برده شد و چه غافل بودند که با آتش زدن تعدادی قرآن، می‌توانستند طالبان را به دست خودشان هلاک کنند که امروزهم تعدادی ازافغان‌های معترض در تظاهرات خشونت آمیز خودشان کشته شدند! شاید کشیش "تری جونز" که قرآن آتش زد امروز به خود حق می‌‌دهد که از اسلام بنیادین بهراسد; گرچه عمل کشیش آمریکا‌یی خارج از عقل بود ولی‌ کاش حقی‌ هم به این ینگه نیشینان می‌‌دادیم که از قوم آدم خواری که به صرف به آتش کشیدن کتاب دینیشان ، سر از تن جدا میکنند یا بمب به خود بسته و جان ناقابلشان را به کشتن شهروندان بیگناه به هدر میدهند, بهراسند.

پینوشت-  پس از نوشتن این مطلب، وبلاگی را خواندم که نویسنده آن  آتش زدن قرآن و سر بریدن انسان‌های بیگناه را دو روی یک سکه دیدند و فرمودند که درک می‌‌کنند حال و روز تندرو‌های مسلمان را.متاسف شدم که هم وطنی سر بریدن انسان‌ها را با سوزاندن کتابی‌ ساخته شده از کاغذ و مرکّب (هرچند عملی‌ نابخردانه است)، همردیف می داند.

فیلم و خبر مرتبط از سایت بی‌ بی‌ سی

عکس از رادیوفردا


۹ نظر:

  1. taghsire ma mosalmon haye bi honar va bi khasiyate ke modam az dastavard haye gharb estefade mikonim va migim gharb bade

    پاسخحذف
  2. در پس کلمات روشنفکرانه سعی داری اسلام رو متوحش و غرب را مستحق کشتار مسلمانان معرفی کنی . عزیز من همواره پاسخ افراط تفریط بوده و فاشیست از دل انارشی درآمده...چطور روزی که قرآن را آتش زدن زخمت تقبیح این کار رو به خود ندادی اما الان ژست انتلکتوال میگیری؟

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز. آتش زدن هر کتابی‌ و کشیدن کاریکاتور از هر کسی‌ به نظرم سوژهٔ قابل بحثی‌ نمیاد. به اندازه کافی‌ از پرزیدنت آمریکا تا وزیر خارجش تا ارتشدارش آن کشیش رو تقبیح کردند و به نظرم بیش از حد هم بود. تنها به این می‌‌اندیشم که چرا ظرفیت بسیاری مسلمانان به این اندازه کم و دید فکریشان کوتاه است که آتش زدن کتابی‌ از جنس کاغذ و مرکّب رو چنین دست آویز خود کردند

    پاسخحذف
  4. در ضمن، هیچ کسی‌ مستحق کشتار کسان دیگر نیست

    پاسخحذف
  5. اینکه جنایتکاران در افغانستان جانی،متعصب و جاهل هستند،قبول،اما آمریکاییها که ادعای فهم،فرهنگ و حقوق بشر هستند چه؟کدام قانون اجازه داده به دین یک میلیار مسلمان اهانت شود؟اگر آتش زدن کتاب مقدس دیگران ازادیست،پس خیلی از محدودیتهای سیاسی و اجتماعی باید برچیده شود.به نظر من از 11 سپتامبر به بعد هر اتفاقی افتاده زیر سر یهودیهاست که به دنبال حکومت بر جهان هستند.در واقع این شعار صهیونیستهاست و بر گشت ناپذیر است

    پاسخحذف
  6. اونی که خودش رو مسلمان بی هنر میدونه،لطفا از خودش مایه بزاره.محض اطلاع همین ابله باید بگم که اروپا اعتراف دارد که تمدن،پیشرفت علمی و کلا رنسانس خود را مدیون مسلمانان میداند.برات متاسفم که این قدر ابله هستی و نژادپرستی و جهل کورت کرده.

    پاسخحذف
  7. مردّد بودم که این کامنت توهین آمیز رو حذف کنم یا نه ولی‌ ترجیح دادم که بماند و ماهیت گروهی روشن تر گردد

    پاسخحذف
  8. بزرگی گفته است:(در دنیا هیچ چیز آنقدر مقدس نیست که نتوان آنرا نقد کرد)،وقتی در جامعه ای،فرد یا هرچیزی مقدس شمرده بشه،توهین به آن تحمل نمیشه،هرچند معتقدم 99 درصد کسانیکه این اقدام وحشیانه را انجام دادن،1بارهم قران رو نخوندن و باتحریک اشخاص خاص ونادانی حاصل از تعصب این کار رو کردن،ولی بنظرم بی احترامی به مقدسات ادیان ویا حتی بی احترامی به عقاید شخصی افراد،کار درستی نیست،هرچند مطمئن باشی که اون عقیده درست نیست،هرچند مقایسه گرفتن جان یک بیگناه که هیچ ارتباطی هم به این جریان نداره با سوزاندن قران قیاس مع الفارغ هست،ولی هردو زاییده ی جهل و بی خردی هستن

    پاسخحذف
  9. ey kash hameye ma yad begirim be eteghadate yekdigar ehteram bezarim.az mardome Afghanestan ke be gofteye nevisande 10 sale az setame Taleban raha shodand,nemishe khorde gereft.ama sarbaze Amrikaie ke dar keshvari moteraghi va azad tarbiat shode,chera bayad manande vahshiha raftar kone?dar zemn be nazare man Amrika be khatere manafe khodesh dar Afghanestan mande,haman gone ke dar hemayat az mardome Libi sarie varede jang ba GHazafi mishe;ama chon Surie naft nadare hich nyazi be hozoor dar surie va hazine kardan nemibine.Dar zemn naghshe Amrika ro dar 33 sale pish dar taghieere nezame Iran faramoosh nakonid.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!