هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اردیبهشت ۴, یکشنبه

از رها کردن دو بیمار بستری در بزرگراه تا آب و برق و مسکن و اتوبوس مجانی!‌


نفرین به دروغ و نفرین به بی‌ آزرمی و نفرین به دغل کاری...نفرین به اینانی که نام خود را نه مسلمان که انسان می‌‌گذراند. در کجای دنیا چنین شنیده بودید که پزشک اجازهٔ ترخیص بیماری را که بر تخت بیمارستان افتاده است و به صرف بی‌ پول بودن می‌‌دهد؟ و کدام حیوان صفتی است که می‌‌تواند دستور اجرا می‌‌کند و بیمار زخمی بدبخت را میان نا کجا آباد رها کند؟ که حیوان هم با همنوع خود چنین نمی‌‌کند! البته با  یک هفته‌  مرور ستون حوادث روزنامه‌ها به مواردی بر می‌‌خورید که بسیار نادر در جوامع دیگر می‌‌توان یافت و به حال بیمار جامعه ایران پی‌ می‌‌برید؛ جایی که پزشک و پرستار و کارمند بیمارستان و رانندهٔ آمبولانس اش  چنین می‌‌کند و رییس کمیسیون بهداشت مجلسش می‌‌گوید قصد فضا سازی سیاسی دارند!

خیر آقا جان!..قصد فضا سازی انسانی‌ باید کرد و چاره‌ای باید اندیشید و این انکارها پاک کردن صورت مساله است که در هر جای دیگر جهان چنین اتفاقی‌ می‌‌افتاد از وزیر و وکیلش بر کنار می‌‌شدند و جنجالی بزرگ به راه می‌‌افتاد؛ گرچه در کشوری که پلیسش  حافظ جان و ناموس ملت باید باشد با خودرو از روی انسانها رد می‌‌شود و با اسلحهٔ تک تیرانداز، دختری ساده از همه جا بی‌ خبری را شکار می‌‌کند از این هم انتظار بیشتری نیست. که نفرین به سراپای این رژیم و دولتمردانش که چنان بلایی بر سر فرهنگ ایرانیان آورد‌ند  تا نه تنها آن عطوفتی که شهره بدان بودند رخت بربست که بسیاری، از ارزشهای انسانی‌ هم تهی شدند.

ای نااهلان روزگار! آب و برق و بهداشت و آموزش رایگان پیشکش، چاره‌ای برای درمان ملت بیابید که بسیاری‌شان چنین مستاصل در فکر تامین هزینه‌های پزشکی‌ خود نباشند و البته امروز از برکت سفره‌ نفت ایران و ثروت‌های عظیمش، مردمان لبنان و فلسطین و آفریقا و آمریکایی لاتین بهره می‌‌برند. از طلا گشتن و رسیدن به کشورهایی چون کانادا که خیال خام امروز است (که آنجا تمام نیازهای پزشکی‌ و درمانی رایگان است و تمام شهروندانش زیر چتر حمایت درمانی و اجتماعی دولت اند) پشیمان گشتیم، لطفی‌ کنید و ما را مس کنید که بیمار نیازمند رسیدگی فوری پزشکی‌ را از بیمارستان اخراج نکنند!


*عکس از ایسنا



۲ نظر:

  1. dooste man yademan bashad,ham aknoon dar keshvare boulivi,dolate iran khaneye behdasht rah andakhte va be mardome anja az jibe hamin bichregane raha shode darmane majani midahad!chera va behesabe che bicharegiye bishtari??

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!