هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

دروغ گویی وزیر بهداشت دولت کودتا!...آیا اعتباری بر سوگند پزشکی‌ ایشان مانده است؟


خانم وزیر بهداشت فرمودند که "موضوع رهايی بيماران در بيابان های اطراف تهران به هيچ وجه واقعيت نداشت"  (اینجا را ببینید) و معاون وزیرشان هم چنين خبری را به شدت تکذيب کرد و هدف از انتشار "اين ماجراها را تخريب وزارت بهداشت" دانست (روزنامه جام جم).

طنز ماجرا‌ اینجاست که مصاحبه‌ای از رییس بیمارستان دولتی امام خمینی (دکتر فتحی) پخش شد که صریحاً به راست بودن ماجرا‌ تاکید می‌کند و البته ایشان تقصیر را به گردن زیر دستانش انداخت، گرچه از کار برکنار شد و دادستان تهران به طور رسمی‌ از بازداشت شش نفر دیگر در این جریان خبر داد (اینجا را ببینید). در کنار تمام این‌ها، مصاحبه با بیمار رها شده‌ٔ بزرگراه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و برنامهٔ ۲۰:۳۰ پخش می‌‌شود که خانم وزیر تمام اینها را منکر می‌‌شوند و می‌‌فرمایند "وزارت بهداشت به عنوان مدعی و شاکی خصوصی وارد قضيه شده است"; البته برای اینکه "بهانه به دست کسانی نيفتد که می خواهند زحمات خالصانه خادمان نظام سلامت را زير سوال ببرند"!



پیشنهاد من به خانم وزیر این است که قسمت هشتم سریال "چهار چرخ" را که از شبکهٔ  سوم سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌‌شود به عنوان "مشت نمونهٔ خروار" ببینند! جایی که بیمار بیهوش بر تخت آی سی‌ یو، بی‌ کس افتاده و پزشک به شخصی‌ که ادعای خویشاوندی بیمار را دارد می‌‌ گوید که آمپولی حیاتی را تهیه کند که در بیمارستان موجود نیست! (و البته اگر آن قوم و خویش  نمی‌‌آمد دیگر مهم نبود که سرنوشت بیمار بیهوش چه می‌‌شود).سپس شخصیت داستان به تمام داروخانه‌ها و هلال احمر (که چه حیف که نام شیرو خورشید را از آن برداشتیم) می‌‌رود و چون داروی حیاتی را نمی‌‌یابد ردش را در ناصر خسروی تهران پیدا می‌‌کند!

خانم وزیر! این یک فیلم تخیلی نیست و حقیقت دارد که مردم ایران آن را با گوشت و پوست خود حس کرده اند.

خانم وزیر! صلاحیت شما به عنوان یک پزشک آنگاه سلب شد که بر کرسی وزارتی نشستید که به دنبال سرکوب مردم و شکنجه و تجاوز حاصل شد و‌ ای کاش اندکی‌ شرافت خانم وزیر بهداشت بحرین را داشتید که در اعتراض به شقاوت دولتش، عطای وزارت را به لقایش بخشید.

خانم وزیر! شک ندارم که هنگامی که سوگند شرافت پزشکی‌ را به لب آوردید، اندک اعتقادی‌ بدان نداشتید که اگر بود امروز چنین بی‌ آزرم گناه خود را لا پوشانی نمی‌‌کردید و از پیشگاه ملت "بخشش" می‌ خواستید!

نوشتهٔ پیشین من در این مورد: 
لینک نوشته در بالاترین...آزادگی

۴ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. عکس شیر با علامت ویکتوری وسط پرچم ایران درست نیست جناب

    پاسخحذف
  3. من قصد تغییر پرچم را نداشتم گشتاسب جان،،،تنها به حال و هوای دورهٔ ما می‌‌خورد!

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!