هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ شهریور ۱۵, سه‌شنبه

از پهناور شدن سرزمین ایران تا %۷ و یا خواب نما شدن حسن فیروز آبادی!



ایران، هژده امین کشور پهناور کره زمین است. زمانی‌ بزرگ‌ترین محدوده جغرافیایی در جهان را داشت و امروز هم پس از تمامی‌ مصیبت‌های تاریخی‌ و جدا شدن پاره هایش، جزو کشور‌های پهناور است. مساحتش را بسیاری از ایرانیان از بَراند و آنقدر شنیدند که ملکه ذهن شان شده است؛ ۱،۶۴۸،۱۹۵ کیلومتر مربع.  از سرخس تا خرمشهر، از میانکاله تا ابومسی و از ماکو تا چابهار سرزمینی است که کشور "خورشید" می‌‌نامیدندش و گرچه امروز  غروب کرده است!

در میان این همه خبر‌های جور و وجور خانه پدری، می‌‌شنویم که سازمان جغرافیا نیرو‌های مسلح، مساحت ایران را ۱،۸۷۳،۹۵۹ کیلومتر مربع اندازه می‌‌گیرد (از اینجا ببینید). مساحتی برابر با  ۱۲۵,۷۶۴ کیلومتر مربع بیشتر از آنچه می‌‌پنداشتیم. زمینی‌ بزرگتر از کره شمالی، لیبی‌ یا پرتقال. فکر کنید زمینی‌ پهناورتر از کره جنوبی، آذربایجان، سوییس، دانمارک و حتی امارات "ریزه" و یا ۱۲۹  کشور دیگر جهان را جزو خاکمان به حساب نیاورده بودند (از اینجا ببینید)!

دو حالت است. یا اینکه اندازه گیری جدید به اشتباه است که باید به سازمان جغرافیایی نیروهایی مسلح که عریض و طویل هم باید باشد "نازِ شصت" گفت و یا تمام این سالها مساحت کشورمان را نمی‌‌دانستیم. همین ۳۲ سال طلایی (!) پس از انقلاب را هم حساب کنیم گناهی‌ از سر مسوولین جمهوری اسلامی کم نمی‌‌کند. باید از ایشان که ادعای ساخت موشک‌های قاره پیما و فرستادن ماهواره و سفینه به فضا و انرژی اتمی‌ و همه چیز دارند پرسید که چگونه از مرزهایی که اندازه اش نمی‌‌دانستند پاسداری می‌‌کردند! 

گرچه یک احتمال دیگر هم می شود داد که اینکه سردار سرلشگر بسیجی‌ حسن فیروز آبادی (دامپزشک سابق!) چون روابط خوبی‌ با الله دارد و برای امامِ زمانش نامه مستقیم می‌‌فرستد، بعید نیست که آماری از بالا به او رسیده باشد! که در این صورت هم باید به سبب تاخیر در ارتباط با بالا، بازخواست اش کرد.

لینک نوشته در وبسایت بالاترین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!