هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

روشنفکر دینی گرامی‌، محسن کدیور! اعدام همجنسگریان نتیجه "حرمت شرعی" شما است.


سه همجنس گرای ایرانی‌ در اهواز به دار آویخته شدند (نمی‌ دانم استفاده از واژه "همجنس باز" درست است یا نه!).
 
نخست اینکه باید به سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر (در فرانکفورت) خسته نباشید گفت که زحمت کشیدند و از آمار بالای اعدامها در ایران ابراز نگرانی عمیق کردند. شاید ۱۰-۲۰ سالی‌ بعد هم به جایی برسیم که محکوم کنند و یا دست به اقدامی زنند!

دوم این که باید بدانیم همجنس گرایی در انسان ژنتیکی‌ است و نه یک اختلال روانی‌ یا انحراف جنسی‌. متولد که می‌‌شویم نه پدر و مادر خود را انتخاب کرده بودیم و نه ملّیت، دین، نژاد و خصایلِ ژنتیکی‌ مان را. این که چون روشنفکرِ دینی  مملکتمان -محسن کدیور- بگوییم که "همجنس گرايي امری غير عقلايی و غير انسانی است و انحراف از مسير صحيح بشری محسوب مي شود" هم جسارتی است که به خداوندگار کنیم که ناآگاه بود و بندگانی را چنین "غیر عقلانی" خلق کرد (اگر ایمان به وجود خالق داشته باشید!).

سوم اینکه محسن کدیور به عنوان یک روحانی- روشنفکر دینی (!) نظر خود را در مورد همجنس گریان به روشنی بیان کرد. ایشان در توافق با اسلام سنتی به شکل صریح حکم همجنسبازی را مساوی با مرگ دانستند (همانطوری که در قوانین  قضایی حال حاضر ایران هم چنین است). *

چهارم، در سفر پیش روی محمود احمدی نژاد به نیویورک اینبار نخواهد تواند که بگوید در ایران همجنس گرا نیست. گرچه مثل همیشه با بی‌شرمی از استقلال قوه  قضاییه جمهوری اسلامی خواهد گفت که بر اساس مواد ۱۰۸ تا ۱۳۴ قوانین مجازات اسلامی، حکم به مجازات همجنس گرایان زن و مرد می‌‌دهد.

و در پایان، منتظر محکوم کردن این اعدام و ظلمی که به همجنسگریان ایرانی‌ می‌‌شود (یا بقول محسن کدیور "اقلیت جنسی‌") توسط شورای سبز راه امید و مشاورانِ رنگ و وارنگ بودم. انتظاری بیجا بود که ایشان جز حلقه کوچک خود و یارانشان، همه را ناخودی می‌‌پندارند! در این مورد خاص هم که نظرشان به نظر جمهوری اسلامی "نزدیک تر است"!

 
* ارتباط جنسي با همجنس در همه اديان ابراهيمي از جمله اسلام بشدت تقبيح و تحريم شده است. قرآن كريم با شديدترين لحن ممكن اين رويه را تحت عنوان رويه قوم لوط مذمت كرده است. علماي اسلام - اعم از اهل سنت و شيعه – در ممنوعيت شرعي و اشد مجازات همجنس بازان همداستان اند. رضايت طرفين در فعلي كه نهي موكد شرعی‌ دارد كارساز نيست. حرمت شرعی‌ لواط و مساحقه و مجازات شديد مرتكبين آنها از احكام ثابت و دائمی‌ شرعی‌ است. روشنفكري ديني در اين مسئله كه فاقد پشتوانه عقلائی‌ است با اسلام سنتی‌ در حرمت شرعی‌ و اصل مجازات (فارغ از نوع آن) برخوردی‌ مشابه دارد. البته تجسس در حريم خصوصی‌ افراد هم ممنوع است. با صراحت مي گويم مسلمانی‌ مطلقا همجنس گرائی‌ را بر نمي تابد و از تمامی‌ طرق موجه برای ريشه كن كردن اين انحراف تأسف بار از جوامع انساني كوشش مي كند (پرسش و پاسخ حقوق بشر و روشنفکری دینی).

لینک نوشته در وبسایت بالاترین...آزادگی...دنباله...ریشه ها

۹ نظر:

  1. ببینید من در حدی نیستم که در این رابطه نظر بدم

    ولی شما اشتباه فکر میکنین

    اسلام نگفته همون اول گردنشونو بزنید

    شاید در این مسئله برخی تندروی کنند

    اما از همه اینا بگذریم خدایی خودتون این کار رو قبول دارین؟

    پاسخحذف
  2. دوستِ عزیز! من اصلا در مورد خود دستور که درست باشد یا اشتباه یا چه شکل صحبت نکردم..تنها سخنان جناب کدیور را بازگو کردم.. قصد ندارم وارد مباحث مذهبی‌ آن بشوم. منظر کدوم کار است؟

    پاسخحذف
  3. حالا چون که یک سری عقل و خرد و انسانیت را کنار گذاشتند و حرف یک مشت صحرا نشین در ۱۴۰۰ سال پیش انهم ۷۲ سال بعد از مرگ پیامبر را محور زندگی خود کردند ما هم همه گی باید عقل و خرد و انسانیت خود را کنار بگذاریم و بدنبال این افراد حرکت کنیم که نتیجه اش را هم دیدیم و میبینیم ما که حساب خود را از این انسانهای بی خرد و بی عقل جدا کردیم و دیگر حرف یک مشت صحرا نشین را محور زندگی خود نمیکنیم درود بر انسانهای با عقل و خرد و بخشنده و مهربان

    پاسخحذف
  4. اگر همجنس بودن مجازاتش اعدام هست آقای کدیور راجع به آخوندهائی که به پسران خردسال تجاوز میکنند چه مجازاتی قائل هستند. چرا هیچکدام از آن آخوندها نه تنها مجزات نشدند بلکه پسران خردسال در اختیارشان هست که هر موقع دلشان میخواهد شهوت خودرا ارضاع کنند؟

    آقای کدیور باید این صحبت را اول از قم شروع کند.

    پاسخحذف
  5. متاسفانه ما ایرانیها در مورد همجنس گرایی آگاه نیستیم.

    گرایش جنسی‌ افراد انتخابی نیست. شما نیز گرایش جنسی‌ خدا را که جزو اکثریت باشد

    انتخاب نکرده أید . پس هیچ یک از ما صلاحیت قضاوت در مورد خلقت انسان دیگر ندارد.

    حتی اگر به خدا ایمان دارید، به جز خدا خدا کسی‌ در این مقام نیست.

    دوست عزیزی در مقام دفاع از همجنس گرایان ظاهراً آنها را با کودک آزاران مقایسه فرموده اند.

    این مقایسه غیر منصفانه است. اگر دو آدم بالغ با اختیار کامل راضی به رابطه عشقی‌ یا جنسی‌ باشند، این با آزار کودک نا توان و بی‌ اختیار متفاوت است.

    پاسخحذف
  6. متاسفانه ما ایرانیها در مورد همجنس گرایی آگاه نیستیم.

    گرایش جنسی‌ افراد انتخابی نیست. شما نیز گرایش جنسی‌ خود را که جزو اکثریت باشد

    انتخاب نکرده أید . پس هیچ یک از ما صلاحیت قضاوت در مورد خلقت انسان دیگر ندارد.

    حتی اگر به خدا ایمان دارید، به جز خود خدا کسی‌ در این مقام نیست.

    دوست عزیزی در مقام دفاع از همجنس گرایان ظاهراً آنها را با کودک آزاران مقایسه فرموده اند.

    این مقایسه غیر منصفانه است. اگر دو آدم بالغ با اختیار کامل راضی به رابطه عشقی‌ یا جنسی‌ باشند، این با آزار کودک نا توان و بی‌ اختیار متفاوت است.

    پاسخحذف
  7. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  8. نميشه گفت خداداديه مگر در مواردي كه عجايب خلقت به شماره بره و از طرف ديه نيازي به كارشناسي نيست قدرت تشخيص خوب و بدرو همه دارن در ضمن نيازي هم به تبعيت از دين يا مكتبي هم نيست از شما بپرسن دروغ خوبه يا بد جي ميگين مسلمه كه جواب چيه حالا از شما اگه بپرسن اگه پسر با پسره پس چرا همه پسر خلق نشدن چرا اكثريت با دخترن و تمايل به دختر دارن ولي به پسر محدوده جواب درست حساب 2*2 پس بدون در نظر گرفتن مسائل ديه به حق قضاوت كنيد و يهنكته ديه اكثر همجنسبازان اين ميل رو زا دوران كودكي يا بزرگي كسب كردن به طرق مختلف يا طعمه شدن يا طعمه كردن و شهوت پبا پسر بودن رو لمس و همين قضيه باعث رغبت و پيگيري شده كه در نتيجه اكتسابي بوده و ادامه دار شده ولي اشتباه نكنيد غريزي نيست در ضمن اين هم گفته باشيم از نظر پزشكي هم غير اصوليه هيچ ربطي به دين و عقايد نداره حتي اگر مسائل بهداشتي رعايت شه بازم علم پزشكي با اثبات رد ميكنهدر ضمن در مورد دو جنسي ها هم ميشه گفت رعايت نكردن مسائل بهداشتي و نزديكي زن و شوهر و عوامل انساني باعث شده كه خدا همه رو عاقبت به خير كنه در ضمن بي طرفانه عقيدمو گفتم طرفدار هيچ كسي هم نيستم سوءتفاهم پيش نياد يا اغراقي صورت نگيره

    پاسخحذف
  9. به نظرم بايد كمي مطالعه به عوامل انساني و ذاتي انسان دقت شه و ربطي به خالق پيدا نكنه چون خدا كسيرو معيوب يا ناقص نميكنه مگر با دخالت عوامل انساني و دخالت انسان در تعادل چه در ازدواج جه در همبستري چه در زندگي و چه در اجتماع كمي فكر كنيد متوجه منظورم ميشيد در ضمن با مسائل ديني و غير ديني هم كاري ندارم يه مبحث خودمانيه

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!