هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

تفسیر یک ویدیو- ضرب و شتم توسط پلیس در زمین فوتبال و عکس العمل مردم

 آن شکل که می‌‌شد از ویدیو فهمید، یکی‌ از تماشاچی‌ها به میان زمین فوتبال می‌‌آید و پلاکاردی را بالا می‌‌گیرد.چهار پلیس به سوی او یورش می‌‌برند و بر زمین می‌‌اندازنداش. یکی‌ از نیرو‌های ویژه، با باتوم خود و بی‌دلیل ضرباتی به فرد خاطی‌ می‌‌زند که هیچ نیازی به آن کار نبود. همین قساوت بیش از نیاز پلیس، بازیکنان و تماشاچیان را به مقابله بمثل وا می‌‌دارد و آنچنان چهار پلیس را زدند که نقش بر زمین شدند. جالب است که حتی پلیس‌های دیگر هم فرار می‌‌کنند و کاری از ایشان بر نمی‌‌آید.

جدا از کارِ اشتباه آن تماشاچی و حتی خشونت دیگرانی که به کمکش آمدند (و به طور حتم عملی‌ غیر قانونی بود که پلیس را زدند)، عکس العمل مردم را نمی‌‌توان غیر موجه  دانست. در مقیاس بزرگ تر و یک جامعه و کشور هم، پاسخ زور گویی را نمی‌‌توان با لبخند و سکوت داد و خشونت نه تنها نیکو است که جز آن هم چاره‌ای نیست! به طور حتم خشونت هم جز مفاهیم نسبی‌ است که گاهی می‌‌تواند چاره ساز باشد.


لیلنک این نوشته در وبسایت بالاترین

۱ نظر:

  1. KHYLY JALEB BOOD , IN FARHANGE IN MARDOM RA NESHAN MEDAHAD,
    HALLA AGAR HAMIN ETEFAGH DAR IRAN MEOFTAD, MARDOM FAGHT KAF MEZADAND VA SOOT,
    MARDOME IRAN AKSARAN YEK HALLATE TASLIM VA TOOSARY KHOR DARAND KE BAESS SHODEH AST KE BE INROOZ BEOFTAND,
    BEKHOD NEEST KE 250,000 AKHOOND DARAND BA MARDOME IRAN MESLEH YEK GALLEH GOOSFAND RAFTAR MEKONAND
    KHAMENEI KHODASH GOFT KE MARDOME IRAN MESSLEH GOOSFAND HASTAND VA MAN MEDANAM ANHA RA CHETOR BECHEROONAM

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!