هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

از پروندهٔ دانشگاهی مهدی هاشمی‌ تا بی‌ اخلاقی‌ بعضی‌ اساتید ایرانی‌


مصاحبهٔ یکی‌ از استادان ایرانی‌ دانشگاه آکسفورد با رادیوفردا را گوش می‌‌دادم که از طرح شکایت علیه مهدی هاشمی‌ می‌‌گفت. اصلا بی‌ اخلاقی‌ کارگزاران رژیم و فرزندانشان در جعل مدارک دانشگاهی و دلیل منطقی‌ دکتر کاوه موسوی در بررسی پرونده دانشگاهی فرزند هاشمی‌ بهرمانی-عالی‌ جناب سرخ پوش سابق- را به کنار بگذاریم. این بحث که چرا بسیاری امید به خاندان هاشمی‌ در کمک به برآورده شدن خواسته‌های دموکراتیک خود دارند و چرا با وجود اینکه هاشمی‌ بارها علیه مردم و مکتب ایرانی‌ موضع گیری‌های روشن و غیر قبل تفسیری داشته است و به صرف مظلوم واقع شدن در دعوای با احمدی‌نژاد و خامنه‌ای تبدیل به قهرمان جنبش سبز و ناجی ملت شده‌ است هم به کناری دیگر؛ بخشی از سخنان دکتر موسوی برای من جالب (یا بهتر بگویم ناراحت کننده) بود که از درخواست تعدادی از همکاران ایرانی خود برای  بستن پرونده شکایت مهدی هاشمی‌ بنا به مصالح سیاسی سخن گفت. می‌‌اندیشم که شرط عدالت ، شرافت آکادمیک و امانت داری از چنین استادانی که خواستار سرپوش گذاشتن بر پرونده‌ای دانشگاهی را شدند سلب شده است و ردای استادی بر آنان برازنده نیست.


شاید برای کسانی‌ که چون من، هم تجربه تحصیل در دانشگاههای ایران و هم مراکز علمی‌ صاحب نام خارج از کشور را داشته باشند مقایسه بین بعضی‌ از این اساتید ایرانی‌ (هر چند اندک شمار) و خارجی‌ راحت تر باشد که از بی‌ اخلاقی‌ در انتشار مقالات علمی‌ و دست بردن در آمار و ارقام و کپی کاری و کارگاه مقاله سازی شدن بگیرید تا بسیاری موارد ضدّ اخلاقی‌ با دانشجویان دختر که گهگداری خبرش را می‌شنویم  و حتی نخوت  گروهی از اساتید ایرانی‌ که بر خلافشان اینجا در عین احترام, استاد را چون دوست خود می‌‌دانند و از آنان درس شرافت و درستی‌ نیز می‌‌آموزند.

۶ نظر:

  1. شما زیاد تند نروید. احتمال اینکه خود آقای کاوه موسوی بازیچه و خود فروخته باند کودتا و احمدی نژاد- مشایی شده باشد خیلی بیشترهست که ناگهان بدون اینکه هنوز بررسی شده باشد ایشان موضوع رسانه ای کرده است . اینها دنبال این هستند که به هر طریق ذهن مردم را به مسا یل جانبی سوق دهند و از موضوع اصلی که کودتا و جنایت و کشتار در ایران هست منحرف کنند. حالا مگر همه آنهایی که در آکسفورد درس خواندند یا می خوانند نابغه هستند؟/ آقای هاشمی هم در حد متوسط افرادی که آنجا درس می خوانند هستند، و اینکه ایشان زبان انگلسیشان خوب نیست هم جکی بیش نیست. مطمعا لاقل صدها چینی و افرد خارجی دیگر در آکسفورد هستند که زبان آنها هم زیاد خوب نیست.

    کوشا

    پاسخحذف
  2. ممنون..من اصلا بحث نکردم در مورد دکتر موسوی،،،بحث من اخلاق استادان دانشگاهای ایران بود که خواستار سرپوش گذاشتن بر پرونده‌ای کاملا دانشگاهی داشتند

    پاسخحذف
  3. در مورد این که گفتید چینی‌‌ها و افراد خارجی‌ زبان انگلیسیشان خوب نیست،،باید در محیط باشید و ببیند که این شکل هم نیست. شرط این دانشگاها یا مدرک زبان تافل و آیلتس است و یا اینکه دورهٔ لیسانس خود را در دانشگاهی انگلیسی زبان گذرانده باشید و مثلا اگر کسی‌ تافل ۱۰۰ داشته باشه از ۱۲۰ مطمئن باشید که نه مثل فردی انگلیسی زبان ولی‌ در حد قابل قبولی زبان انگلیسی خوبی‌ داره . گرچه همین مدارک رو هم در ایران جعل میکنند و به چشم خودم هم دیدم

    پاسخحذف
  4. من کاری به مهدی هاشمی ندارم. اما به نظرم بهتر بود کمی صبر می دادند تا نتایج تحقیقات دانشگاه مشخص شود. عده ای همین ادعا را دال بر تقلب مهدی هاشمی گرفته و آبروی این فرد را می خواهند ببرند و معلوم است که بحث تصفیه حساب و جنگ روانی است و حتی اگر آکسفورد خودش تایید کند که همه چیز درست بوده باز هم قبول نمی کنند.

    به هر حال به نظرم بهتر است بگذارید تا آکسفورد خودش اظهار نظر کند. به احتمال زیاد مهدی هاشمی تبرئه می شود. چون اگر این توانایی را نداشت می توانست دانشگاه های سطح پایین تری برود و راحت هر مدرکی بگیرد.
    اگر آکسفورد تایید کند که مهدی هاشمی مرتکب تقلب نشده آبرویی برای افرادی که اینروزها می خواهند این مساله را داغ کنند نمی ماند و به جای اینکه خرابش کرده باشند خود را خراب کرده اند.

    پاسخحذف
  5. aghaye koosha matlabe besiar jalebi bood va nemidoonam shoma chera jebhe gereftid? zaheran oon kasi ke farib khordast shoma hastid. chiniha ham agar dar oxford bashand motmaenan englisishon kheili khoobeh. oon kharejihaye ke shoma migin engilisisshoon khob nist o shoma ehtemalan to pub didin o ghezavat mikonid na dar yek mohite acadaemic???? bishtar motale konid

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!