هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

از ادعای انقلابی گری زهرا اشراقی تا هزار فامیل اصلاح طلب!


بله؛ هزار فامیل، اشراف! و اریستوکراسی مملکت. به پیوند‌های خانوادگی سران نظام و حتی طیف موسوم به اصلاح طلب نگاه کنید: فلان خانواده, دختر خود را عروس فلان آیت الله می‌کند و دیگر خانواده ای، دختر از وکیل و وزیر و یا خانوادهٔ آیت الله خمینی و آیت الله خامنه‌ای خواستگاری می‌کند؛ جدیداً هم که باند تازه به دوران رسیده احمدی نژادی آمده است. مثلا داماد محمد خاتمی،  ازخانواده آیت الله صادق خرازی انتخاب شد؛ صادق خرازی که خود برادر زن آیت الله خامنه‌ای است و پسر برادرش، داماد خامنه‌ای نیز است. در ادامه خواهر خاتمی (بی‌ بی‌ مریم) همسر امام جمعهٔ یزد شده است که خود ایشان پدر زن برادر زاده هاشمی‌ بهرمانی و امام جمعه رفسنجان است. همسر محمد خاتمی (خانم زهره صادقی) و همسر سید احمد خمینی(خانم فاطمه سلطانی طباطبائی) هم دختر خاله اند و بیشتر از این، محمد خاتمی (فرزند آیت الله روح‌الله خاتمی)  با  آیات عظام!  بجنوردی،  صدر،  اشراقی و طاهری نیز فامیل است. مرحوم میر اسماعیل -پدر میر حسین موسوی- پسر عمّهٔ‌ پدرعلی‌ خامنه‌ای, علی‌ لاریجانی داماد آیت الله مطهری, حداد عادل پدر عروس آقا! و دختران آیت الله هاشمی‌ بهرمانی عروس آیت الله لاهوتی هستند; دختر خامنه‌ای عروس رئیس دفترش گلپایگانی و پسرانش داماد آیت الله خوشوقت و آیت الله صادق خرازی شده اند و بسیاری دگر که از حوصلهٔ این بحث خارج است. این سلسله ازدواج‌های درون فامیلی, خانواده‌های دیگر سران رژیم را هم شامل می شود و در نهایت خانوادهٔ بزرگ سیاسی-مذهبی‌ حاکم بر ایران را تشکیل می دهند. شاید شبیه سیستم طبقاتی دوران ساسانی که کشاورزان و طبقهٔ کارگر و رعایا در خود زاد و ولد می کردند و خون اشراف! هم  با طبقهٔ فرو دست جامعه مخلوط نمی‌‌شد. 

لینکی‌ از صفحهٔ فیسبوک زهرا اشراقی (همسر محمد رضا خاتمی و دختر آیت الله شهاب الدین اشراقی و نوه امام) را در سایت بالاترین دیدم که به کنایه می‌‌گفت اگر موسوی و کروبی ضدّ انقلاب هستند پس ایشان و خاندانشان و حتی پدر بزرگشان, روح الله خمینی نیز چنین اند. و مگر جز این گمان می‌‌بردیم که این خاندان‌های اصلاح طالب، انقلابی اند و خواهان تغییری اساسی‌ در نظام حاکم بر ایران نیستند. این آرزوی محال و غیر عقلانی برخی‌ است که پیدایش نظامی سکولار را در اصلاح طلبان و اصلاح طلبی جستجو می کنند و آیا مگر موسوی ، کروبی و خاتمی به کنایه هم شده چنین امیدی دادند؟


زهرا اشراقی به انقلابی بودن خود می نازد و همچون موسوی, ایدهٔ دوران طلایی امام در سر دارد و مانند تمام هزار فامیل اصلاح طلب. امثال زهرا اشراقی‌ها  نا آگاه اند که اکثریت مردم ایران از آنان و اصلاح طلبی گذر کردند و تغییر رژیم و برپایی نظامی سکولار را خواستارند.

لینک نوشته در سایت بالاترین  

پی‌‌نوشت-

با دوستی‌ صحبت می‌کردم که مخالف نوشتهٔ من بود و استدلال‌اش این که موسوی و کروبی خواهان تغییر رژیم اند و حق تعیین حکومت  آیندهٔ ایران را حق مردم دانستند. پرسش اینجاست که این دو بزرگوار کِی‌ و کجا چنین سخنی گفتند؟ این که حق تعیین شکل نظام آینده ایران از آن مردم است که شکی‌ در آن نیست ولی‌ بحث اینجاست که این رهبران، هیچ گاه سخنی از تغییر رژیم نگفته اند و نمی‌‌گویند. مصاحبه‌ای از مسیح علی‌نژاد با شیخ کروبی را می‌‌دیدم که به وضوح فرمودند که نظام حاکم بر ایران، به طور حتم دینی باید باشد و غیراز آن ممکن نیست! البته ما ایرانی‌‌ها همیشه می‌‌گوییم "انشا‌الله گربه است".
نوشتهٔ پیشین من در مورد مصاحبه مسیح علی‌نژاد با شیخ کروبی

در پاسخ گروهی دیگر از دوستان بالاترین:
۱-بنده نگفتم که اصلاح طلبان, شجاع و یا با شرف نیستند. سخن این بود که انتظار نابجا از آنها داریم در حالی‌ که خودشان خلافش را  گفته اند.
۲-قصد توهینی نبود و بنده هم اصلاح طلبان را دشمن نپنداشتم.
۳- حمایت زهرا اشراقی از موسوی و کروبی جای تقدیر دارد ولی‌ بحث من این نبود.

۹ نظر:

  1. اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاداتحاداتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد اتحاد

    پاسخحذف
  2. همه جای دنیا طبقه حاکمیت وجود دارد و در سیستم های دموکراتیک یا مردم گزینه هایی را از میان طبقه حاکم انتخاب می کنند و یا افرادی را به تدریج وارد گود طبقه حاکم می کنند!
    هنوز ابزار های پایش مدلی غیر از این وجود ندارد که حکومت مطلق مردم بر مردم یا به اصطلاح مدل (بدون حاکمیت) یا (آنارشی) باشد.

    پاسخحذف
  3. کل مطلب شما را کاری ندارم اما سرلشکر سلیمی کی شهید شد؟ یه سرچ توی گوگل بکنبد تا از توهم دربیایید.

    پاسخحذف
  4. همه جای دنیا سیاستمداران ذاتا و عمدتا افرادی هستند که بر خواسته های رای دهندگان به خودشون تکیه می کنند و از خودشان نظرات مستقل زیادی ندارند (به جز مرزبندی های کلی) و مجبور هم هستند که به خواسته های طرفدارانشون تن بدهند چون غیر از این توسط رقیب حذف می شوند! من هم فکر می کنم که به همین دلایل احتمالا می شود بر اصلاحطلبان تکیه کرد! چون آنها هم مجبورند بر ما تکیه کنند! دنیای سیسات متاسفانه با مسائل اسطوره ای و اخلاقیات "مطلق متفاوت هست و تا کنون در طول تاریخ نادر بوده مواردی که کسی بر سر آرمان شخصی و با روش های درست سیاست ورزی کنه! اگر هم کرده نفر دوم خرابش کرده! اگر ایرادی به جریان اصلاح طلبی هست، واقعا جریان بهتر و جایگزینی وجود نخواهد داشت مگر در بهترین شرایط با همین خصایص!

    پاسخحذف
  5. "کل مطلب شما را کاری ندارم اما سرلشکر سلیمی کی شهید شد؟ یه سرچ توی گوگل بکنبد تا از توهم دربیایید"

    من دعوایی ندارم که ناشناس جان..چرا عصبانی‌ هستی‌؟ این رو میدونستم که ۲ برادر از ۳ برادر شهید داماد موسوی جزو سرداران جنگ بودند و اشتباه از من بود

    پاسخحذف
  6. ناشناس جان! راستش من رو یکمی گیج کردی..یعنی‌ چون خواستهٔ مردم بازگشت به دوران طلائی امام است اصلاح طلبان هم مجبورند به خواستهای مردم تن در دهند و برای همین شما از اصلاح طلبان پشتیبانی‌ می‌کنید؟

    پاسخحذف
  7. روابط فامیلی بین این افراد با طرز فکر یکسان، طبیعی است. اینها مسائل مهمی نیست. مهم این است که جوانانشان و حتی برخی پیرانشان تغییر کرده اند و حالا طور دیگری می اندیشند. ما حق نداریم که آنها را به خاطر روابط فامیلی متهم کنیم به هر چیزی. چرا حسین خمینی پسر مصطفی را نمیگویی که از اول با این انقلاب مخالف بود. مثل آن یکی پدر بزگش(آیت الله حائری اگر اشتباه نکنم) در ضمن داریوش جان من آدرس وبلاگم را تغییر دادم،گفتم که بدانی;) http://siamak-artika.blogspot.com/

    پاسخحذف
  8. داریوش جان! مثلا این دو تا لینک را ببین! اینها باور دارند که اصلاح دیگر ممکن نیست ولی با لحن ملایم مطرح می کنند، به دلیل خفقان حکومت نمیتوانند صریح بگویند. درکشان کنیم. نه فقط حمله کنیم. الان در زندان و حصر و تحت فشارند. انتقاد بله، ولی حمله ی بیرحمانه نه، چون به نفع حکوت تمام می شود.
    از سایت کلمه وابسته به میر حسین! :
    اعظم طالقانی: اجرای بی‌تنازل کافی نیست، به اصلاح قانون اساسی هم نیاز داریم
    http://www.kaleme.com/1390/01/15/klm-54027/
    یا این یکی:
    بیانیه تحلیلی زندانیان سیاسی: بازداشت خانگی موسوی و کروبی، چشم‌انداز راه‌حل‌های اصلاحی را تیره‌تر کرد
    http://www.kaleme.com/1390/01/15/klm-54121/

    پاسخحذف
  9. ممنون سیامک خان، حتما این ۲ لینک شما را می‌‌خوانم و فرصت مناسب پاسخ می‌‌دهم.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!