هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

خدا را در پستوی خانه نهان بايد کرد- برای مهدی خزعلی




مهدی خزعلی هم آزاد شد و جای شکرش باقیست. می‌‌گویند که بیست و چند روز در اعتصاب غذا بود که دلاوری‌اش تحسین بر انگیز است. مشخص نیست که به چه جرمی‌ به حبس افتاد و چگونه هم وثیقه‌اش را قبول کردند. آنچه برایم جالب بود نخستین پست جناب دکتر در وبسایت شخصیشان پس از آزادی بود که حدیثی از امام ششم شیعیان را گذاشته بودند.

از خانواده‌ای مذهبی‌ می‌‌آیند و البته به دین و ایمانشان هم نمی‌‌شود شک کرد که اصرار دارند چنین بنمایند. گفته بودند که تساهل و تسامح با دین فروشی دو لبهٔ قیچی می‌ شوند که دین و ایمان مردم را نشانه می‌‌روند و البته سکولاریسم را هم مساوی با دین ستیزی می‌‌دانند.  بعید می‌‌دانم که با آزادی کامل مذاهب موافقتی داشته باشند که وقتی‌ (آیت الله) وحید خراسانی از تبلیغات ظاله (!) مسیحیت و گمراه شدن بچه مسلمانان شیعه در ایران می‌‌گویند فریاد شادی بلند می‌‌کنند و "نهنگ خراسان" می‌‌خوانند شان (از اینجا بخوانید).

حسِ خوبیست از شنیدن آزادی یک زندانی سیاسی که تنها به جرم اندیشیدن و سخن گفتن به حبس افتاد و گرچه "هویت" را  آشکار ساخته بود و پاسخی هم نداد; ولی‌ کاش جناب دکتر دمی بیاندیشد که در مسابقه مذهب و دین با حکومت بازنده اند و مذهب را امری شخصی‌ برای خود نگاه دارند.
 
* کاریکاتور از رادیوزمانه

لینک نوشته در وبسایت بالاترین

 

۱ نظر:

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!