هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

خوردن ممنوع، آشامیدن ممنوع، شنا ممنوع و خندیدن و شادی هم


دریاچه ارومیه و طشک در حال خشک شدن اند و بختگان و مهارلو و پریشان هم که شدند. خروش زاینده رود به پایان رسید و تالاب انزلی در حال تبدیل به مردابی بی‌ جان است.  هنوز هم ایران در استفاده از آب هیرمند محروم است و "زورش" به افغانستان نمی‌‌رسد. سهم ایران از دریای مازندران (کاسپین) در قرارداد‌های ترکمانچای وگلستانِ  دولت مهرورز احمدی نژاد به باد رفت و چه سرزنشی بشویم از نسل‌های آینده مان. در خلیج فارس هم جمهوری اسلامی قدرت عرض اندامی ندارد و امارات به آبهای ایران تجاوز می‌‌کند، سکوی استخراج گاز می‌‌زند و البته جزایر ما را طلب می‌‌کند. مناقشه بر سر اروند رود (شط العراب) هنوز هم است و همچنین با غفلت ایران از ساحل سازی در سمت خودی، آب رودخانه در زمین ایران پیشروی کرده است که سبب تغییر در خط مرزی تالوگ به ضرر ایران شده است.

تمام این‌ها است و در این میان خبر رسیده است که "استفاده از آب دریا برای شنا به دلیل تظاهر به روزه خواری و ترک واجبات، تا بعد از ماه مبارک رمضان ممنوع است و دولت مانع می شود".همان دریایی که می‌‌توانست میلیارد‌ها دلار از جذب توریست به کشور آورد و هر ساله هم هزاران ایرانی‌ را به ترکیه و دبی و مالزی نکشاند! و حالا نگرانند که سر کسی‌ کامل به زیر آب نرود که عرش به زمین می‌‌آید و روزه‌اش باطل می‌‌شود و این تظاهر به روزه خواری است!

آبخوری‌ شهرها را می‌‌بندند و ورود به دریا را ممنوع می‌‌کنند. همان دریایی که در قانون اساسی‌ خودشان جزو دارایی‌های عمومی است و نمی‌‌شود شهروندی را از استفاده از آن محروم کرد. گرچه واژه قانون لوث شده است و وقتی‌ کسی‌ را به جرم خوردن و آشامیدن می‌‌توان جریمه کنند و آزار دهند، لابد می‌‌شود او را از پا گذشتن به آب دریا هم منع کرد!

لینک نوشته در سایت بالاترین

۶ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. خانم یا آقای ناشناس

    مگر هموطنی که نماز می خواند و روزه می گیرد از این جنایت ضد بشری استقبال کرده که شما چنین پرسشی می کنی؟ مگر ایرانی بدبختی که نمی تواند چهارتا پاپتی زورگو را از کشورش بیرون کنه چنین چیزی از ذهنش گذشته که شما این پرسش را می کنی؟ آیا می خواهی دین اسلام را زیر سوال ببری برای تبلیغ یک دین دیگر؟ مگر دین های مختلف چه فرقی با هم دارند؟ شاید بگید اسلام دین خشونت و تجاوز هست ولی باید بدانید که ایرانی ها همین دین اسلام را هم به روش خودشان قبول دارند. در تمام ادیان خرافات بسیار وجود دارد که اسلام و شیعه هم از این اصل مستثنا نیست. می شود با نادانی و خرافات هم مبارزه کرد که البته حرکت بزرگی هست و صبر نیاز هست.
    مشکل ایرانی ها هم در حال حاضر این نیست که مسلمان باشند یا مسیحی یا یهودی یا زرتشتی یا بهایی یا هر چیز دیگر. مشکل ایرانی ها حکومت دینی هست. هر حکومتی که با دین آغشته بشه، هر دینی، به مردم آسیب می رساند. قبل از حمله عرب ها این آسیب از ناحیه روحانیان زرتشتی بود، در قرون وسطی قدرت کلیسا به مردم آسیب رساند و حالا در ایران حکومت اسلامی.
    اگر ایرانی هستید و به ایران عشق می ورزید بایستی همه در کنار هم راهی پیدا کنیم که از دست این انسان نماهای نادان که در حال نابودی ایران عزیزمان هستند نجات پیدا کنیم. در کنارش برای بازسازی ایران برنامه داشته باشیم چون لحظه ای شک ندارم که آینده از آن ماست. اجازه بدهیم که هموطنانمان در آینده ایران هر مذهبی که دوست داشته باشند برای خودشان انتخاب کنند و از زندگی آزاد لذت ببرند.
    پاینده باشی

    پاسخحذف
  3. من بسیار عذرخواهم آقای کوروش فردوسی که در ابتدا متوجه نشدم که اسمتان را در انتهای نظرتان نوشته بودید

    پاسخحذف
  4. بهار جان..جدا از بحث بر سر این مورد، چنین پیام‌های حکم (Spam) دارند که یکنفر بدون توجه به موضوع نوشته پای تمام وبلاگ‌ها می‌‌گذارد و ناچار از حذف آنها هستم. با سپاس

    پاسخحذف
  5. Do you care if more than 2,000,000,000 people get killed?

    پاسخحذف
  6. Do you care if more than 2,000,000,000 people get killed?

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!