هرچند نبینی تو ولی ملت ایران ..شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

سالگرد قتل زنده یاد بختیار و سکوت سران جنبش سبز در خارج از کشور


تاریخ ایران را انگار از دو خرداد ۷۶ نوشته اند و شاید هم فردای روز تقلب بزرگ انتخاباتی ۸۸. نه نگاهی‌ به سالهای آغازین انقلاب می‌‌شود و نه بازخواستی برای حوادث دهه ۶۰ داده می‌‌شود و نه سخنی از مبارزات اپوزیسیون جمهوری اسلامی در دهه ۵۰.

رضا پهلوی خط قرمز‌شان می‌‌شود (از سخنان اردشیر امیر ارجمند) و رهبر دیگرشان آمریکا را قاضی می‌‌کند که گروه اپوزیسیون دیگر ایرانی‌ را (گرچه پایگاه مردمی نداشته باشند) تحریم نماید (از اینجا بخوانید).

همان‌ها که حامی‌ جنبش مردمی سبز شدند و حمایت کردند و ولی‌ خودی نبودند هم مورد توجه جنابشان واقع نشد و چون مرد بزرگی‌ مثل داریوش همایون از دنیا می‌‌رود هم سخنی نمی‌‌گویند! حساب کار امثال  شاهپور بختیار هم که مشخص است که تاریخشان به پیش از دوران اصلاحات بود و اپوزیسیون دوران طلایی امام انگار همه مغضوب اند.

به طور حتم با اندیشه زنده یاد بختیار در تضاد اند که او در فکر "واتیکان" قم بود و اینان "اسلام رحمانی بر اساس قانون اساسی‌ جمهوری اسلامی" را می‌‌خواهند ولی‌ مگر نه این که او را جوخه اعدام جمهوری اسلامی سر برید؟ آیا همین مظلوم کشته شدن آخرین نخست وزیر شاه ارزش تحلیلی چند خطی‌ را هم نداشت؟ البته شاید خبر مراسم چهلم (آیت الله) صدوقی یا تکذیب واردات گوشت خوک به ایران ارزش خبری بیشتری داشته باشند (از وب سایت کلمه)!

البته شاید سکوت سران سبز هم مغتنم باشد که اگر چون دکتر بنی‌ صدری‌ زبان باز کردند و سخنی در شرح حال بختیار گفتند، پر از تهمت و توهین و بی‌ انصافی بود (از اینجا بخوانید).

لینک نوشته در سایت بالاترین

۲ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. خدایش بیامرزد
    ای کاش فردی مثل دکتر الان در ایران بود .انسانس میهن پرست دلسوز وازادی خواه.تفکراتش در حدی بالاتر از ایران بود .من اورا درحد دکتر مصدق بلند مرتبه میدانم.

    پاسخحذف

تمام نظرات را می‌‌خوانم و اگر سخن تازه‌ای باشد، پاسخ می‌‌دهم. تنها خط قرمز "خورشید نشان"، ناسزا گویی و آوردن واژگان توهین آمیز است که با پوزش بسیار، حذف می‌‌شوند; و بجز آن، پذیرای هر اندیشهٔ مخالفی هستم. از خوانندگان گرامی‌ خواهش می‌‌کنم که از باز کردن "لینک" هایی که در بخش گفتمان‌ و بوسیلهٔ کاربران ناشناس گذشته شده است خود داری کنند که برخی‌ از آنها مشکوک به آلودگی "تروجان" و "بد افزار" هستند!